3. köprü güzergahı için en kuzeydeki alternatif seçildi
İstanbul Boğazı'na yapılacak 3. köprüde güzergah, beklenenin aksine en kuzeydeki alternatif seçildi
Karayolları Genel Müdürü Cahit Turhan 3. köprünün yerini en kuzeyde seçmelerinin sebebi olarak 'nüfus artışının yükselmesini önlemeyi' gösterdi. Turhan, 'Ormanlar kesilmez, şehir büyümez' dedi
İstanbul Boğazı'na yapılacak 3. köprüde güzergah, beklenenin aksine en kuzeydeki alternatif seçildi. Karayolları Genel Müdürü Cahit Turhan, en kuzeydeki alternatif Garipçe-Poyrazköy güzergahının belirlenmesinin nedeninin, nüfus artışının önüne geçmek olduğunu söyledi. Turhan, yerleşim merkezlerine uzak güzergahın seçilmesiyle, şehrin büyümesi ve ormanların tahrip edilmesinin önüne geçileceğini belirterek, "Şehirlerde yapılaşmayı artıran 'yağ damlaması etkisini' kırmak, özel orman alanlarını korumak için Garipçe-Poyrazköy güzergahı seçildi" dedi. Güzergahın seçilmesini etkileyen unsurları Turhan, şöyle sıraladı:
* Köprünün şehre yakın olması ile kaçınılmaz olarak, yağ damlası etkisi ile nüfus artışı söz konusu olacaktı.
* 3. köprü, transit geçişlerde, şehir trafiğine girmek istemeyenlerin güzergahı olacak. Bunun ağırlıklı bölümünü ise Asya-Avrupa arasında taşımacılık yapan kamyonlar oluşturacak.
* Bu kamyonlar şimdi şehir trafiğinden geçiyor. Sayısal olarak yüzde 3'ü oluştursa da, bir kamyonun trafikteki yükü 6 otomobile eşit. Bu, İstanbul'da 10 otomobile kadar çıkıyor.
Yağ damlası etkisi nedir?
İki ayrı noktaya damlatılan yağın yayılarak kısa bir süre sonra birleşmesi olarak tanımlanıyor. Karayolları Genel Müdürü Turhan, 3. köprünün 2. köprüye daha yakın bir noktada inşasının yağ damlası etkisi yaratacağını belirterek, şöyle konuştu: "Köprünün ayakları ve çevresi, cazibe merkezi olacak. Nüfus artacak. İki yerleşim yeri, yağ damlaması gibi bir süre sonra büyüye büyüye birleşecek."
Takvim