Eğitim

3. Köprü güzergâhında çevreye özen gösterildi!

Ulaştırma Bakanı Yıldırım, 3'üncü Boğaz Köprüsü'nün güzergâhını belirlerken kömür ocakları ve makilik alanları tercih ettiklerini söyledi

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Karayolları Genel Müdürlüğü'nün Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Tasarısının yasalaşmasının ardından yaptığı konuşmada, 3. Boğaz Köprüsü ve raylı sistemler konusunda bilgi verdi. Yıldırım, 3. Boğaz Köprüsü'nün 1992'de dönemin hükümetleri tarafından teklif edildiğini ve Devlet Planlama Teşkilatı yatırım programına girdiğini kaydetti. Bakan Yıldırım, 3. Köprü ile ilgili 6 güzergâhta çalışma yaptıklarını, 1.5 yıl süren bu çalışma sonucunda güzergâh belirlenmesi konusunda bir sonuca ulaşıldığını belirterek, güzergâh belirlenirken mevcut yerleşim alanlarından geçmemesi ve yerleşim alanlarına olumsuz etkide bulunmamasının dikkate alındığını dile getirdi.

GÜNDE 50 BİN AĞIR VASITA

Yeşil alanların tahrip edilmemesine dikkat edildiğini de ifade eden Yıldırım, "Burası bir transit yoldur ve trafik hacmi de oldukça azdır" dedi. Yolların bugünün ihtiyaçlarına göre değil, gelecek 50 yılın ihtiyacı dikkate alınarak yapılması gerektiğini kaydeden Yıldırım, günde 50 bin ağır vasıta aracın bu köprüden geçmesinin öngörüldüğünü anlattı. Yıldırım, mevcut köprüler için öngörülen kapasitenin iki katına çıktığını belirterek, "Bunda da aynı şey yaşanacaktır. Güzergâhta kömür ocakları ve makilik alanlar tercih edilmiş, bu bakımdan çevrenin korunmasına özen gösterilmiştir" diye konuştu. Belediyelerin raylı sistemlerinin devir alınmasının zorunluluktan doğduğunu ifade eden Yıldırım, "Belediyeler sıkıntı yaşamaktadır. Bu projeleri tamamlama imkanları yoktur. Projeler gecikmekte, ihtiyaçlar bir başka bahara ertelenmektedir. Halbuki değişik imkanlarla Bakanlığın bu projeleri yapması mümkündür. Onun için ihtiyaçtan doğmuştur. Hiçbir belediyeye mahsus bir düzenleme olarak dikkate alınmamıştır" dedi.
Sabah