06 / 05 / 2024

3'üncü Boğaz Köprüsü 2015'te hizmete girecek!

3'üncü Boğaz Köprüsü 2015'te hizmete girecek!

Toplam maliyetinin yaklaşık 4.5 milyar lirayı bulması beklenen proje halen 24 saat vardiyalı sistemle yürüyor. 36 ay içinde tamamlanması öngörülen köprüde her iki yakada ayaklar ortaya çıktı ve hızla yükseliyor...




Dünyanın en uzun ve en geniş asma köprüsü olacak Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün temelleri atıldı. Toplam maliyetinin yaklaşık 4.5 milyar lirayı bulması beklenen proje halen 24 saat vardiyalı sistemle yürüyor. 36 ay içinde tamamlanması öngörülen köprüde her iki yakada ayaklar ortaya çıktı ve hızla yükseliyor... 


Bu yılın 29 Mayıs'ın da temelleri atılan, Sarıyer'in Garipçe Köyü ile Beykoz'un Poyrazköy arasında yer alan 3'üncü Boğaz Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu'nun çalışmalar sürüyor. Proje için yapılan ihalenin sonuçlarını Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, 29 Mayıs 2012'de açıkladı. Bakan Yıldırım, İstanbul Boğazı'na inşa edilecek 3'üncü köprünün yapımını da içeren 'Kuzey Marmara Otoyolu Projesi'nin Odayeri-Paşaköy Kesimi'nin ihalesinde en kısa yapım ve işletim süresini 10 yıl 2 ay 20 gün ile İçtaş İnşaat Sanayi Ticaret AŞ-Astaldi Ortak Girişim Grubu'nun verdiğini ve ihaleyi kazandığını ifade etti. Projenin maliyeti yaklaşık 4,5 milyar lirayı bulacak. Projenin 36 ayda tamamlanması öngörülüyor. 


Yıldırım, köprünün 2015 yılı sonunda İstanbullulara hizmet vermeye başlamasını hedeflediklerini kaydetti. 3'üncü köprü projesinin temelini Cumhurbaşkanı Abdullah Gül ve Başbakan Recep Tayyip Erdoğan attı. Törende Cumhurbaşkanı Gül, 3'üncü Köprü'nün adının "Yavuz Sultan Selim Köprüsü" olacağını ifade etti. Törende konuşan Başbakan Erdoğan ise, "Bir medeniyet şehri olan İstanbul'a bir medeniyet projesi kazandırıyoruz. Raylı sistemiyle bu köprümüz farklı özellik arz ediyor. Nasıl Marmaray'da Pekin ile Londra'yı bağlayan hızlı tren varsa bu köprüde de bunun alternatifini göreceğiz. Artık İstanbul'da ağır vasıtalar görmeyeceğiz. Bu köprü aynı zamanda çevreyi korumaya yönelik özellikleri olan bir köprü olacak. Bu köprü ile 3. gerdanlığı takıyoruz. Şimdiden Türkiye'ye, İstanbulumuz'a ve tüm dünyaya hayırlı olmasını diliyorum. Yine üçüncü havalimanı dünyanın çok bahsedeceği havalimanı olacak" diye konuştu. 

Köprü'nün ayaklan 90 metreyi geçti Projede şu anda Avrupa Yakası'nda görüntülenen 24 saat vardiyalı sistemle gerçekleştirilen çalışmalarda, köprünün her iki yakadaki ayaklarının uzunluğu 90 metreyi geçti. 3'üncü Boğaz Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu'nun (Odayeri-Paşaköy arası ve bağlantı yolları) yapımı çalışmaları ile Asya ve Avrupa yakasındaki viyadüklerin yapım çalışmaları aralıksız sürüyor. 

Çoğunluğu Türk mühendislerin görev yaptığı şantiyede aralarında Japonların da bulunduğu yabancı mühendisler de buluyor. Hummalı bir çalışmanın sergilendiği köprü ayaklarında sürekli beton dökümü gerçekleştirilerek günde 2-3 metre yükselmesi sağlanıyor. 


Çoğunluğu Türk mühendislerden oluşan bir ekip tarafından inşa edilecek, yüksek mühendislik ve teknoloji ürünü olacak 3'üncü Boğaz Köprüsü üzerinden 8 şeritli karayolu ve 2 şeritli tren yolu aynı seviyede geçecek. Köprü, gerek estetik gerekse teknik özellikleriyle dünyanın sayılı köprüleri arasında yer alacak. 

» 3'üncü Boğaz Köprüsü, 59 metrelik genişliği, 1.408 metrelik ana açıklığı ile üzerinde raylı sistem bulunan, "dünyanın en uzun" ve "en geniş" asma köprüsü olacak. Köprü, 320 metreyi aşan yüksekliği ile dünyanın en yüksek kuleye sahip köprüsü özelliği taşıyacak. 

» Yapımına, 2013'te başlanan ve 2015'te tamamlanması hedeflenen 3'üncü Boğaz Köprüsü, Kuzey Marmara Otoyolu projesinin Odayeri - Paşaköy kesiminde yer alacak. Köprü üzerindeki raylı sistem, Edirne'den İzmit'e kadar yolcu taşıyacak.  Marmaray  ve İstanbul Metrosu ile entegre edilecek raylı sistemle Atatürk Havalimanı, Sabiha Gökçen Havalimanı ve yeni yapılacak 3'üncü Havalimanı da birbirine bağlanacak. 

» Kuzey Marmara Otoyolu ve 3'üncü Boğaz Köprüsü, "Yap, işlet, devret" modeliyle gerçekleştirilecek. 4,5 milyar lira yatırım bedeline sahip projenin yapım dahil işletmesi, 10 yıl 2 ay 20 günlük süre ile IC İçtaş- Astaldi Konsorsiyumu tarafından yapılacak ve bu süre sonunda Ulaştırma Bakanlığı'na teslim edilecek. 

» Kuzey Marmara Otoyolu Projesi kapsamında İstanbul Boğazı üzerinde yapılacak 3'üncü köprünün konsept tasanmı, yapı mühendisi "Fransız köprü üstadı" olarak nitelendirilen Michel Virlogeux ile İsviçreli Ti Engineering firması tarafından birlikte yapıldı. 


Dünya


Geri Dön