29 / 12 / 2024

3'üncü havalimanında 'itiraz' kalmadı!

3'üncü havalimanında 'itiraz' kalmadı!

Yapımına başlanan 3'üncü havalimanına ilişkin itirazlar reddedildi. Bakan İdris Güllüce, "Kamulaştırma sınırı plana işlendi, diğer itirazlar uygun görülmedi" dedi, "karayolu kamulaştırma sınırı" da plana eklendi.



Türkiye'nin en büyük projelerinden biri olarak hayata geçirilen 3'üncü havalimanı imar planlarında son düzenlemeler yapıldı. Karayolları Genel Müdürlüğü'nce yapılan itiraz başvurusu kapsamında "karayolu kamulaştırma sınırı" plana eklendi. İnşaatın "ekolojik yıkıma, kaçak yapılaşmaya neden olacağı, 2B sorunu yaratacağı" yönündeki itirazlar ise Bakanlık tarafından uygun görülmedi. 


Çevre ve Şehircilik Bakanı İdris Güllüce, "TEİAŞ Genel Müdürlüğü'nün de aralarında yer aldığı 3 itiraz başvurusu geldi. Karayolları Genel Müdürlüğü'nün itiraz başvurusu kapsamında kamulaştırma sınırı plana işlendi, diğer itirazlar ise uygun görülmedi" dedi. Çevre Bakanı İdris Güllüce, projeye yönelik planlar ve gelen itirazlara yönelik değerlendirmeler hakkında bilgi verdi. Bakan Güllüce, ihaleyi alan Cengiz-Kolin-Limak-MAPA ve Kalyon ortak girişiminin planlara yönelik olarak bakanlıktan herhangi bir talepleri olmadığını belirtti. Güllüce, projeye ilişkin çevre düzeni planı değişikliği ile imar planının 17 Haziran-6 Temmuz 2014 tarihlerinde askıya çıkarıldığını anımsatarak, bu süre içinde İstanbul Büyükşehir Belediye Meclis Üyesi Hakkı Sağlam, Hüseyin Sağ, İsa Öztürk, Nadir Ataman, Taner Kozanoğlu ve Özgür Aydın tarafından 2 adet itiraz başvurusu yapıldığını söyledi. Ayrıca askı süresi dışında TEİAŞ Genel Müdürlüğü tarafından yapılan bir adet itiraz başvurusunun bulunduğunu ifade etti. 


EKOLOJİK YIKILMA İDDİASI 

Güllüce, Meclis üyelerinin itiraz konularına ilişkin de bilgi verdi. İtiraz konuları arasında, "3. havalimanı yapımının 1/100000 ölçekli çevre düzeni planını geçersiz saydığı, yer seçiminin kentin ulaşım sistemi ile bütünleşecek biçimde, lojistik ve depolama alanları, limanlar ve mevcut havaalanları ile birlikte planlanmasının gerektiği, İstanbul'da ekolojik yıkıma neden olacağı, kent makro formunu kuzeye ve orman alanlarına doğru geliştireceği ve su toplama havzaları içinde kaçak yapılaşmalara neden olacağı" başlıklarının yer aldığını anımsattı. TEİAŞ Genel Müdürlüğü'nün de, tesislerine ait güzergâhların söz konusu plana işlenmediği yönünde itirazı bulunduğunu ifade etti. 


HEPSİ TEK TEK İNCELENDİ

Çevre Bakanlığı uzmanları gelen itirazları tek tek değerlendirdi. Karayolları Genel Müdürlüğü dışındaki itirazlar uygun görülmedi. Bakan Güllüce, şunları kaydetti: "Karayolları Genel Müdürlüğü, 3. Havalimanı nedeniyle deplase edilecek D020 Karayolu ve Kuzey Marmara Otoyolu'nda 3. Havalimanı'na giriş sağlayacak yol ve kavşak düzenlemeleri projesinin idarelerince onaylandığı, bu projeye göre belirlenen yeni kamulaştırma sınırını içeren kamulaştırma planına göre imar planı sınırlarının düzenlenmesi gerektiği Bakanlığımıza iletilmiştir. Yapılan değerlendirme sonucu Karayolları'nın itiraz başvurusu kapsamında 'karayolu kamulaştırma sınırı' plana işlendi. Planlara ilişkin diğer itirazlar ise uygun bulunmadı. Değerlendirme sonucunda Uygulama İmar Planı'nın plan notlarında herhangi bir değişiklik yapılmamıştır."


MAHKEME KARARI YOK 

Bakan Güllüce, TMMOB Mimarlar Odası ve diğerleri tarafından çevre ve nazım imar planı yürütmesinin durdurulması ve iptali talebiyle İstanbul 6. İdare Mahkemesi'ne geçen yıl dava açıldığını ancak henüz alınmış bir karar bulunmadığını söyledi.


Sabah




Geri Dön