4 mega projede son durum!
Cumhuriyetin kuruluşunun 100’üncü yılı olan 2023’te dünyanın en büyük 10 ekonomisi arasına girmeyi hedefleyen Türkiye, bu amaç doğrultusunda mega projelere imza atıyor.
2023’te dünyanın en büyük 10 ekonomisi arasına girmeyi hedefleyen Türkiye, bu amaç doğrultusunda mega projelere imza atıyor.
Sabah Gazetesi'nde yer alan habere göre bu projelerin başında ilk etabı açılan İstanbul Havalimanı bulunuyor. Onu İstanbul-İzmir Otoyolu, Üç Katlı Tünel, Kanal İstanbul ve Nükleer Santral izliyor. İşte mega projelerin son durumu...
1-) 3 KATLI TÜNEL100 GÜNLÜK PLAN’DA
İstanbul’da hayatı kolaylaştıracak projeler arasında yer alan üç katlı tünel iple çekiliyor. Hükümetin 100 Günlük Eylem Planı içerisinde yer alan 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli’nin ihalesinin bu süre içerisinde yapılması planlanıyor.
3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli’nin etüd ve mühendislik hizmetlerini 29 Mayıs 2017’de Yüksel Proje üstlendi. 7 Ağustos 2017’de dev sondaj gemisi, etüd kapsamında, Boğaz’da sondaj çalışmalarına başladı. Projenin sadece etüd ve mühendisliği için 35 milyon liralık harcama yapılacak.
Yap-işlet-devret modeliyle yapımına başlanmasının ardından 5 yıl içinde tamamlanması hedeflenen tünelle Avrupa Yakası’nda İncirli’den, Anadolu Yakası’nda Söğütlüçeşme’ye metroyla yaklaşık 40 dakikada ulaşılabilecek. Avrupa Yakası’nda Hasdal Kavşağı’ndan Anadolu Yakası’nda Çamlık Kavşağı’na karayoluyla yaklaşık 14 dakikada geçilecek.
2-) İSTANBUL’DAN UÇUŞ BAŞLADI
İlk fazı, yer tesliminden itibaren 42 ayda tamamlanan ve önceki gün Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’ın adını ‘İstanbul’ olarak açıkladığı yeni havalimanından uçuşlar başladı. Toplam proje alanı 76.5 milyon metrekare olan havalimanını yaklaşık 200 bin işçi inşa ediyor. İstanbul Havalimanı 225 bin kişiye doğrudan ya da dolaylı istihdam sağlayacak.
Şu an 90 milyon yolcu kapasitesi bulunan İstanbul Havalimanı, 2028 yılında tüm fazları tamamlandığında ise 200 milyon yolcuya hizmet verebilecek ve dünyanın en büyük havalimanı olacak.
3-) 3.5 SAATTE İZMİR’İN YÜZDE 95’İ TAMAM
İzmir - İstanbul arasında karayolu ulaşımını 3.5 saate indirecek olan 433 kilometre uzunluğundaki otoyolun yüzde 95’i tamamlandı. Körfez geçişini sağlayan Osmangazi Köprüsü’nü de içeren İzmir-İstanbul otoyolu 9 Nisan 2009’da ihalesi gerçekleştirildi.
Toplam 7 milyar dolara mal olacağı hesaplanan ve İstanbul-İzmir arasındaki yolu 140 kilometre kısaltarak yılda 870 milyon liralık tasarruf sağlayacak olan otoyolda artık sona gelindi, projenin 2019 başında tamamlanması bekleniyor.
4-) KANAL İSTANBUL ‘MECLİS’TEN GEÇTİ
Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’ın ‘çılgın projesi’ olarak nitelenen Kanal İstanbul için çalışmalar hızla devam ediyor. Bu konudaki son gelişme 12 Ekim’de İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Meclisi’nde yaşandı. Mecliste Kanal İstanbul’un çevresinde kurulacak yeni yerleşim alanının planlamasına ilişkin, İBB ile Çevre ve Şehircilik Bakanlığı ve Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı arasında protokol imzalanması teklifi oy çokluğuyla kabul edildi.
Arsa üretimi ve geliştirme alanlarını Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ile TOKİ birlikte belirleyecek. TOKİ proje alanında kendisine devredilen alanlardan elde edilen geliri kanalın finansmanında ve kentsel dönüşümde kullanacak. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Kanal İstanbul inşaatı yapım ihalesini düzenleyerek, ÇED raporunu hazırlayacak. İmar planları 18 ay içinde Çevre Şehircilik Bakanlığı’nın onayına sunulacak.