65 kişi Arçelik Klima Akademisi'nde eğitim aldı
Yıl başında açılan klima akademisinde 5 ayda 65 kişiye eğitim verdiklerini söyleyen Arçelik-LG Klima Genel Müdürü Hakan Bulgurlu, güncelleme eğitimleri ve bölgesel çalışmaların devam edeceğini söyledi
Ocak ayında açılan ve şubat ayında eğitim vermeye başlayan Arçelik Klima Akademisi'nin 5 ayda 65 kişiye eğitim verdiğini söyleyen Arçelik-LG Klima Genel Müdürü Hakan Bulgurlu 2010 yılında da yeni ve güncelleme eğitimlerin verileceği bölgesel ihtiyaçlara da yardımcı olacaklarına değindi.
Bulgurlu, Akademi hakkında şunları söyledi:
"400 m2'lik bir alan üzerinde bulunan Klima Akademisi 30 kişilik eğitim bir sınıfı, dinlenme alanı ve 200 m2'lik ürün teşhir alanından oluşmaktadır. Ticari klimaların teorik ve pratik eğitimleri satış, montaj ve arıza giderme olarak 3 ana başlık altında veriliyor. Şubat ayından bu yana 30 bayi servis firmasından makine mühendisi ve makine teknikerlerinden oluşan 65 kişi eğitimlerini başarıyla tamamladı. 2010 yılında da yeni eğitimler ve güncelleme eğitimleri devam edecektir. Bölgesel olarak ihtiyaç duyulduğunda eğitimler verilecektir."
Pazara özel üretim
Geçen yıl bütçesinin yüzde 2'sini Ar-Ge'ye ayıran Arçelik Klima'nın hedef pazarların iklim, kullanım ve çevre şartlarına uygun ürünler üzerine çalıştığını söyleyen Bulgurlu, " Ar-Ge merkezimiz enerji verimliliğini ön planda tutan, çevre dostu malzemeler kullanan, kolay satın alınabilir, montaj kolaylığı sağlayan ve uzun ömürlü ürünler geliştiriyor. Yeni teknolojileri takip ederek, geliştirerek pazara lider ürünleri sunuyor" dedi.
Gelecek yıl Ar-Ge bölümlerini Ar-Ge merkezine taşıyacaklarını ifade eden Bulgurlu, "Kurulacak olan Ar-Ge merkezinde 50 tam zamanlı eş değer Ar-Ge personeli hedefimize ulaşmayı hedefliyoruz" diye konuştu.
Bulgurlu şunları söyledi:
"Çalışan sayımızı 2 sene içinde yüzde 25 artırmayı düşünüyoruz. Ar-Ge kanununun getirdiği teşviklerden yararlanmak istiyoruz. Ar-Ge'nin gelişebilmesi ve özendirilebilmesi için devlet tarafından desteklenen bu ve benzeri teşvik mekanizmalarının desteği çok önemli. Bu desteklerin büyüyerek ve çeşitlendirilerek artmasını bekliyoruz."
Güneş enerji destekli klima
Enerji verimliliği konusunda sürekli yeni ürünler geliştirdiklerini ve güneş enerjisi ile ilgili gelişmeleri yakından takip ettiklerini anlatan Bulgurlu, "Gelecek yıl güneş enerji destekli klimaları satışa sunacağız. Ayrıca sigara dumanını içine çeken plazma filtreler üretmeye başlıyoruz. Bu filtdeler ortamdaki sigara dumanını tamamen çekerek, temiz hava veriyor. Ayrıca bu yıl dünyanın en sessiz klimasını ürettik" diye konuştu.
Klima sergisi açılacak
Çerçeve şeklinde klima üretip yaşadığı mekânların dekorasyonuna önem verenler için alternatif ürünler sunan Arçelik için 10 genç tasarımcı klima çizimleri yapıyor. Bu yıl 10'uncu yılını yaşayan firma, bu çizimleri ekim ayında sergilemeyi düşünüyor.
Milliyet
Konuyla ilgili basında yer alan diğer haberler
Kendi kendini temizleyebiliyor
Vaillant Inverter Plus V7 serisi A sınfı klimalar DC inverter teknolojisi sayesinde yüksek oranda tasarruf sağlıyor
Klimaları diğer split klimalardan ayıran en önemli özelliklerden biriyse ortam sıcaklığını fazla dalgalandırmadan dışarıdan hava alabilmesi.
Tek tuşla kullanılabilen, "sağlıklı yaşam fonksiyonu" ortama negatif iyon verilerek hava kalitesini de artırıyor. Inverter Plus V7'de bulunan toz filtresi ortama verilecek havayı arındırıyor. Elektrostatik filtresi bakterileri tutarken, photo catalyst filtreyse kötü kokuları engelleyerek bakteri ve virüsleri tutuyor. Güneş ışığına bırakıldığında kendi kendini temizliyor. Yeniden kullanıma hazır hale geliyor. Ayrıca klimada bulunan UV ışın jeneratörü klima içinde oluşabilecek küf, mantar gibi organizmaları da engelliyor. Havayı dezenfekte ederek zararlı organizmaları sterilize ediyor.
IT, server odaları gibi yaz- kış ısı yükü olan yerlerde dış ortam sıcaklığının 10C'ye kadar olduğu durumlarda soğutma yapabiliyor. Böylece tüm yıl soğutma istenen ortamlarda iklimlendirme kolaylıkla sağlanıyor.
Baymak klima istenileni hissediyor!
`I feel' özelliği sayesinde, ortam sıcaklığını algılayabilen uzaktan kumandanın hissettiği sıcaklık, istenilen dereceye gelene kadar ortamı serinletmeye devam eden Baymak Elite Klimalar, sıcaklık ve isteğe göre ayarlanan fonksiyonlar, LCD ekrandan rahatlıkla takip edilebiliyor.
24 saat ayarlanabilen `Timer' ile önceden ayarlanan zamanda çalışan ve kapanan klimalar `uyku konumu' sayesinde rahat bir ortam hazırlıyor. Baymak "A Enerji Sınıfı" Elite klimalar 4 değişik modelle pazarda yer alıyor. Klimalar üç kademeli filtreleme sistemi sayesinde ortamdaki toz, polen, istenmeyen koku ve sigara dumanını yok ederken, ionizerle negatif iyon yayarak doğada negatif iyon yoğunluğundan kaynaklanan taze havayı ortama sunuyor. Sessiz çalışma özelliğine sahip cihaz, ayarlanabilen yatay ve dikey hava kontrolleri sayesinde homojen hava dağılımı sağlıyor.
E.C.A'dan çevre dostu York Taurus
Türkiye'de E.C.A bayilerinde satılan ve Johnson Control tarafından üretilen York Taurus split klimalar, ozon tabakasına zarar vermeyen özel gaz ve düşük enerji tüketimine sahip. Klimalar çevreci özelliklerinin yanı sıra 9.000, 12.000, 18.000, 24.000 ve 30.000 BTU olmak üzere 5 farklı modele sahip.
Ayrıca montaj yapıldığı odanın boyutlarına göre uygun alternatifler de yaratıyor. Taurus split klima, geniş açılı hava dağılımı özelliği sayesinde, kullanıldığı alanın tamamında etkisini hızla gösteriyor.
Hava filtresiyle bulunduğu alanın hava kalitesini artıran ürün, sıcaklık, zamanlayıcı, fan hızı ve hava yönlendiricisi özellikleri çok fonksiyonlu uzaktan kumandasıyla devreye alınabiliyor. Ayrıca hafıza fonksiyona sahip klima kapatılıp tekrar açıldığında, en son ayarlandığı sıcaklığı hatırlayan klima aynı derecede çalışıyor.
Çocuklara özel tasarım klima
Sanko Holding şirketlerinden Airfel, çocuk odaları için klima geliştirdi. Antibakteriyel plastik malzemeden üretilen klima, 20 C'nin altına düşmeyen ayar sıcaklığı sayesinde ortamdaki ani ısınma ve soğumaları engelliyor.
İleri filtreleme sistemine sahip klima toz, bakteri, küf gibi hava kirleticileri tutup kötü kokuları emiyor.
Çocukları rahatsız etmeyecek düşük ses seviyesiyle çalışan cihaz, sevimli karakterlerle süslenmiş düz ön panellere sahip. Zaman ayarıyla açılış ve kapanış saati otomatik ayarlanabilen klimalar, uyku modu özelliğine de sahip. Kolay çıkartılabilir ve temizlenebilir ön panelleri bulunan çocuk odası klimaları, üç yıl garantiyle satışa sunuluyor.
Üzerinde bakteri oluşumuna izin vermeyen "Kalem Kumanda"yla kullanım kolaylığı sağlıyor.
Türkiye'de ilk ve tek olan "Kalem Kumanda" da tek pille çalışıyor ve Airfel'in tüm klimalarını kontrol edebiliyor.
Klima pazarının en gözde oyuncakları
Türkiye'de hava sıcaklıklarıyla doğru orantıda seyreden klima satışları küresel ısınma etkisiyle gelen çöl sıcaklarıyla rahat bir nefes aldı
"Klima çok yakar" tezi A sınıfı ve inverter ürünlerin pazara sunulmasıyla çürüse de günümüzde hâlâ tüketiciler için "az enerji tüketimi" ve "uygun fiyat" olmazsa olmaz kabul ediliyor.
Tabii tüketicilerin isteklerini sağlayan firmalar bir yandan da farklılaşmaya önem veriyor. SPA ve yoga keyfini eve taşıyanlardan böcekleri uzaklaştıranlara, C vitamininden güzel koku yayanlara kadar pek çok seçeneği görmek mümkün.. Hatta dekorasyona önem verenler için renkli kapaklar, çerçeve şekilli olanlar bile var. İşte pazarın gözde modelleri...
C vitaminli klima
Meyve ve sebzelerde bulunan C vitamini artık klimaların filtrelerinde de yer alyor. 3 farklı model seçeneği olan Profilo P3ZMA serisi klimalar, ortama stres azaltan ve insan cildi için gerekli olan C vitamini yayıyor. Filtrelenmiş hava sunan klimalar, sessiz çalışırken Heat Pump özelliğiyle havadaki nemi ortamın ihtiyacına göre dengeliyor.
Her zevke uyan renkli kapaklar
Airfel'in tamamı anti bakteriyel plastik malzemeden üretilmiş olan "ConAplus" ve "ConAbase" serisine ait olan klimalar, sahip olduğu farklı filtrelerle ortamda bulunan havanın kalite ve temizliğini sağlıyor. Dekorasyona önem verenler için kırmızı, siyah, gri gibi farklı ön panel ve gövde renk seçenekleri bulunuyor.
Yüksek nem artık dert değil
Demirdöküm'ün A Serisi duvar tipi split klimalarında bulunan "Jet Cool" özelliği ortam sıcaklığının kısa sürede istenilen değere ulaşmasını sağlıyor. "Yüksek Nem Alma Kapasitesi"yle nemin rahatsız edici derecede yüksek olduğu durumlarda ortamdan nem alarak kullanıcıya rahatlık sağlıyor. "Cold Catalytic Filtre" sayesinde kötü kokuları önleyen klimalarda yer alann LCD ekranda sıcaklık ayarları, program saati ve arıza kodları dijital olarak izlenebiliyor.
Çiçek ve yoga etkisi bir arada
Vestel'in Platinum Split Klima serisi saniyede yaydığı 1.3 milyar nega tif iyonla, ortamdaki negatif elektriği, toz ve bakterileri yakalayarak stresi yok ediyor. Yoga etkisi yaratıyor. Koku kartuşuyla, bulunduğu ortama çiçek kokusu da taşıyan klima ayrıca anti-alerjik filtresiyle havadaki polen ve sporlarını temizleyerek alerjik reaksiyonları engelliyor.
Ortama negatif iyon verebilen iyonizer teknolojisi sayesinde Toshiba klimlar da şelale, orman, nehir ve göl kenarlarının havasını bulunduğu ortama taşıyor.
Tablo gibi klima!
Arçelik "Artcool Frame" klimalarında sanat ve teknoloji bir araya geliyor. Enerji tasarrufu sağlayan tüketiciler, çerçeve şeklindeki klimaların ön yüzüne istedikleri resim ya da fotoğrafları yerleştirerek ürünü kişiselleştirebiliyor. Üç boyutlu soğutma teknolojisine sahip klimalarda ortama üflenen hava, normal klimaların aksine 3 farklı noktadan dağıtılıyor.
Cimri ve sessiz
Alarko Carrier tarafından bu yıl satışa sunulan Toshiba Süper Inverter Daiseikai serisi klimalar,A sınıfı klimalara oranla yüzde 40 daha az elektrik harcıyor. "Quiet" düğmesi cihazın daha az sesle çalışmasını sağlarken, "Comfort Sleep" düğmesiyse daha düşük olan gece sıcaklığını dengeleyerek rahat uyku sağlıyor.
DNA filtreli akıllı modeller
Sadece Samsung MB'de da bulunan DNA filtresi gözle görülemeyecek kadar küçük olan mikropların yok edilmesini sağlıyor. Deodorizasyon filtresiyle sigara ve benzeri istenmeyen kokuları yok eden Samsung MB, Mikro Plasma Ion sistemi ile ortamdaki havanın kalitesini artıyor. SARS visürü, kuş gribi virüsü, ve zararlı partikülleri yok ediyor.
Tasarımıyla da dikkat çeken klimaların gümüş rengi ve Feng Shui akımındaki masumluk ve temizliği simgeleyen inciden esinlenerek tasarlanan inci beyazı rengi bulunuyor.
Mitsubishi, ısı farkı gözetiyor
Kirigamine serisi Mitsubishi Electric'in son geliştirdiği ürün grubu. "I-see" sensör fonksiyonuna sahip olan klimalardaki özel göz, geniş bir açıyla döşeme ve duvar sıcaklığını ölçerek otomatik olarak hareket ediyor. Isı farkı olan bölgeleri tespit eden sensör ısıyı o bölgeye yönlendirerek oda içinde homojen bir dağılım sağlıyor.
"I-see" sensörünün yanı sıra "Bölge Ayarı" fonksiyonuna da sahip cihaz tek bir düğmeyle odanın sağ, sol ya da tümünün seçimine imkân veriyor. Filtreleme sistemi de geliştirilen seri, ön filtresinin yanında adet plazma hava temizleme fonksiyonuna sahip. Plazma koku giderici filtresiyle 20 dakika gibi bir sürede rahatsız edici kokuları ortamdan yok eden klima, anti alerjik elektrikli enzim filtresi sayesinde bakteri, polen ve havadaki diğer alerjenleri de etkisiz hale getiriyor
KAMPANYALAR
Yaz sıcaklarında kampanya serinliği
Sıcaklarla birlikte klima satış sezonu da açıldı. Aşırı sıcaktan bunalanlar soluğu klima satın almakta buluyor. Pek çok firma, farklı özellikteki klimaları cazip fiyatlar, taksitler ve hediyelerle tüketicilere sunuyor. İşte bu ay öne çıkan kampanyalar....
Hediyesi otomobil
Bu yıl 10'uncu yaşını kutlayan Airfel, klima alan tüketicilerine otomobil ve motosiklet kazandırıyor.
5 Honda Civic, 5 Piaggia'nun dahil olduğu kampanyada 10 TL peşinatla klima alan tüketiciler, her 500 TL'lik harcama için bir adet çekiliş kuponu kazanıyor.
31 Ekim'de sona erecek kampanyaya katılacak tüketicilerin tüm operatörlerden 7227'ye ad, soyad, kampanya numarası ve adres bilgilerini mesaj atması gerekiyor. Çekiliş 6 Kasım'da yapılacak.
Vestel'in temmuz ayı boyunca sürdürdüğü yaz kampanyasında Platinum A klimaları günde 77 kuruştan başlayan fiyatlarla satışa sunuluyor. Ayrıca, KrediVer kampanyasıyla ödemeler kredi kartı kullanmadan, kefilsiz, senetsiz ve istenen sayıda taksitle de yapılabiliyor.
Bol taksit avantajı Ürün gamında Samsung, Altus, Baymak, Demirdöküm gibi markaların yer aldığı Darty'de süren "serinlik kampanyası" kapsamında klima ve vantilatörler cazip fiyatlarla satılıyor. Ücretsiz eve teslim, montaj ve kullanıcı eğitimi konularında da hizmet veren Darty'de Axess ve Advantage kartlara özel 5 taksit imkanı ve tek ödemelerde uygun fiyatlar bulunuyor.
Klimaplus tarafından distribütörlüğü yapılan Mitsubishi Electric ev tipi split klimalarsa 24 Temmuz'a kadar ÖTV indirimine ek yüzde 10 indirim ve 12 ay taksit fırsatıyla tüketicilerle buluşuyor.
Geçen yıl hizmete açtığı 10 bin metrekare alanda klima üretimi yapan Demirdöküm'de klimalar kredi kartına peşin fiyatına 12 taksit avantajıyla yer alıyor.
Demirdöküm'ün ürün gamında diğer firmalardan farklı olarak, sadece A sınıfı split klimaları bulunuyor. Arçelik A sınıfı klimalar da ayda 49 TL'den başlayan taksitlerle satılıyor.
Electro World, sadece kendi mağazalarında satışa sunulan Cartel ECO 9000 BTU klimaları ay sonuna kadar 369 TL fiyattan satıyor. Klimaya kampanya kapsamında sahip olanlar Bonuscard'a nakit fiyatına 5 taksit fırsatından yararlanırken, 19.90 TL'den başlayan ödemelerle 24 aya varan vade imkânına da sahip olabiliyor.
Pazar, 2008 yılı satışlarını arıyor
Klima lüks olmaktan çıktı. `Çok elektrik harcar' önyargısı yıkıldı. Bu da pazara ivme kazandırdı, satışlar 2008'de 1 milyon adete ulaştı. Ancak global krizin olumsuz etkisiyle bu yıl satışların 650 binde kalacağı tahmin ediliyor
Günümüzde lüks olmaktan çıkarak genel ihtiyaç haline gelen klimalara talep yoğun sıcaklarla artıyor. Geçen yıla kadar ardı ardına büyüme yakalayan pazar, ekonomik krizin etkileriyle daralma da aniden bastıran sıcaklarla klima alımları hızlanıyor.
Alarko Carrier pazarlamadan sorumlu genel müdür yardımcısı Hırant Kalataş 2007 yılında 1 milyon 250 bin adet satışa ulaşan klima pazarının geçen yıl 7 yıl aradan sonra ilk kez daraldığını söyledi.
Kalataş şöyle konuştu:
"Türkiye klima pazarı 2008 yılına kadar hızlı bir büyüme gerçekleştirdi ve 1 milyon set klima satışına yaklaştı. Global piyasalarda yaşanan ekonomik kriz ve bunun ülkemizde de etkili olması nedeniyle geçen yıl klima pazarı için küçük de olsa bir daralma yaşanmasına neden oldu. 2008'de klima pazarı 7 yıl aradan sonra ilk defa küçüldü. Bu yıl 650 bin adet satış gerçekleşeceğini ve pazarın yüzde 30 küçüleceğini öngörüyoruz."
Aniden bastıran sıcakların satışlara olumlu yansıdığını dile getiren Kalataş, satış sonrasından önemli parametrenin montaj süresi olduğunu ifade ederek şunları söyledi:
"Önemli olan ürünü müşterinizin evine göndermeniz değil, duvarına montajını yapıp müşterinizi memnun etmeye başlayabilmeniz. Çünkü 2007 yılında bu tür olaylarla karşılaşmıştık. Sektörde montaj süreleri 2 haftalara çıkmıştı. Satış örgütümüz kadar güçlü servis ağına sahibiz. Aniden bastıracak sıcaklar için hazırlığımız tam."
Yüzde 10 büyüyecek
Alarko Carrier olarak satışların geçen yılla aynı seviyelerde devam ettiğini anlatan Kalataş, yüzde 12 paya sahip oldukları pazarda geçen yıl 277 milyon TL ciroya ulaştıklarına değindi.
Kalataş, "Firma olarak sağlıklı, kalıcı ve sürdürülebilir büyümeyi tercih ediyoruz. 700'e yakın çalışanımız var. Risklerimizi minimize etmemiz, organizasyonumuzu çok iyi korumamız gerekiyor. Bu yıl da yüzde 10'dan yüksek bir reel büyüme beklentisi içerisindeyiz" diye konuştu.
Klima satın alırken nelere dikkat edilmeli?
Değişen iklim koşulları, artan konfor talebi ve müşteri beklentilerine paralel olarak klima sistemlerinin her geçen gün daha yaygın bir kullanım alanı bulduğunu ifade eden Demirdöküm satış genel müdür yardımcısı Erdem Ertuna konfor şartlarının uygun şekilde sağlanabilmesi için ortamı iklimlendirecek cihazların doğru olarak seçilmesinin önemine değindi.
Doğru cihazların seçilebilmesi için öncelikle ihtiyaçların ve mevcut ortamın net olarak analiz edilmesi gerektiğine dikkat çeken Ertuna, klima seçiminde önem verilmesi gereken temel noktaları söyle sıraladı:
- Doğru keşif-montaj hizmeti: Yanlış yere monte edilmiş veya kapasitesi gereğinden büyük seçilmiş bir klima fazladan enerji sarfiyatına yol açarken gereğinden daha küçük seçilen bir klimaysa kapasite yetersizliğinden dolayı beklenen verimin alınamamasına sebep olur. Bu nedenle ön keşfin ve montaj hizmetinin, konusunda uzman bir yetkili servis tarafından yapılması çok önemlidir.
- Ürünün bakımı: Klimaların yıllık bakımlarının uzman yetkili servislere periyodik olarak yılda bir kez yaptırılması gerekiyor. Düzenli olarak bakımı yapılan klimanın hem çalışma performansı artar, hem de daha az enerji harcar. Ayrıca, klimalarda kullanılan filtrelerin düzenli bir şekilde temizlenmesiyle mikrop, bakteri gibi zararlı mikroorganizmalar ve toz partiküllerinin ortama yayılmasını engellenebilir. Böylece iklimlendirilen havanın kalitesi artar, sağlıklı ve konforlu bir yaşam alanı sağlanmış olur.
- Enerji tasarrufu: Çeşitli yasal düzenlemelere rağmen piyasada halen E veya F sınıfı gibi düşük verimli cihazlar bulunmakta. Klima alırken düşük enerji sarf eden yüksek verimli A enerji sınıfı ürünlerin tercih edilmeli.
- Klimanın doğru şekilde kullanımı: İnsan sağlığı açısından en uygun iklim koşulları, ortamın 20- 27 derece sıcaklık ve yüzde 40, yüzde 60 nem oranında tutulmasıyla sağlanır. Tüketicilerin bu konfor parametrelerini tercih etmeleri ürünlerinden maksimum verimi elde ederken enerji tüketimini artırmaktadır.
- Satış sonrası hizmetler: Bir klimanın ekonomik ömrü yaklaşık 10 yıldır. Klima satın alırken dikkat edilmesi gereken en önemli hususlardan biri de markanın satış sonrası hizmetlerindeki uzmanlığı ve güvenilirliliğidir. Ürünü tüketiciye ulaştıran firma; müşteri odaklı çalışmayı ilke edinmiş, tüketiciyi hem satış öncesi hem de satış sonrası bilgilendirebilen, ürünün arızalanması durumunda acil müdahale edebilecek yaygın servis ağına sahip, ürüne 10 yıl yedek parça temin garantisi verebilen, yerli üretimin verdiği avantajla ekonomik yedek parça fiyatları sunabilen bir firma olmalıdır.
Klimalar yayınevinde doğdu
Willis Havian Carrier, 1901 yılında üniversiteden mezun olduktan sonra haftalık 10 dolara yayınevine çalışmaya başlar. Buffalo Forge Company adlı yayınevi aşırı nem ve sıcalık sorunları yaşamaktadır. Kâğıtların geçtiği makinelerden soğuk hava geçirilerek başlayan klima serüveni her geçen gün gelişerek devam etmektedir. Bu konudaki ilk patent 1906 yılında Carrier'e aittir ancak "Air Conditioner" yani klima terimiyse tekstil mühendisi Stuart H. Cramer'e aittir.
Carrier'se "Çiğ noktası denetimi" sistemini geliştirdi. Carrier'in cihazı, soğutulan suyun donma noktasına ulaştırılması ve ardından yoğunlaştırılarak nemin alınması ilkesine dayalı çalışıyordu.
1920'lerde soğutucu gazların geliştirilmesiyle daha hafif ve verimli cihazlar yapılmaya başlandı. Klima ilk büyük kullanımını 1922'de sinema salonunda buldu. 1950'li yıllara kadar tiyatro gibi toplu alanlarda da bulunan klimaların kullanımı 1950'lerden sonra evlerde yaygınlaştı.
İklimsa ürün gamına General'i de ekledi
İklimsa, dünya klima sektörü oyuncularından ve Avrupa'nın birçok ülkesinde split klima pazar lideri olan Fujitsu General Limited'le yaptığı işbirliğiyle ürün gamına General markasını da ekledi
24 yıldır iklimlendirme sektöründe yer alan İklimsa'nın direktörü Kemal Yaman Mitsubishi Heavy Industries, Sharp, Sigma, Midea, Samui, Tronic ve Beretta markalarının distribütörlüğüne sahipken General markası ile split klimalar ve VRF çoklu sistem klima pazarına iddialı bir giriş yaptıklarını ifade etti. Yaman "Çalıştığımız her firmayla uzun süreli birlikteliklere imza atıyoruz. General markasıyla uzun yıllar beraber çalışacağımız büyük projelere imza atacağız. Stoklu olarak hizmet verdiklerini ve talepleri stoktan karşılayacaklarını açıklayan Yaman şunları söyledi: "Proje, uygulama, satış sonrası hizmetler gibi tüm konularda tecrübeli kadromuzla yüzde 100 müşteri memnuniyetini hedefleyerek hizmet vereceğiz. VRF pazarından ilk yılda yüzde 10 pazar payı almak istiyoruz" dedi.
Milliyet