29 / 04 / 2024

ABD'li Rockport Türkiye genelinde 15 mağazaya ulaşacak!

ABD'li Rockport Türkiye genelinde 15 mağazaya ulaşacak!

Onur Pehlivan, Adidas'ın günlük ayakkabı markası Rockport'u Türkiye'ye getirdi. Pehlivan, markanın ilk mağazasını Nişantaşı'nda ikincisini ise Mail of İstanbul'da açtı. Genç girişimcinin hedefi beş yıl içinde Türkiye genelinde 15 mağazaya ulaşmak...



Perakendeci Pehlivanoğlu Ailesi'nin ikinci kuşak temsilcilerinden Onur Pehlivan, Adidas'ın günlük ayakkabı markası Rockport'u Türkiye'ye getirdi. Pehlivan, markanın ilk mağazasını Nişantaşı'nda ikincisini ise Mail of İstanbul'da açtı. Genç girişimcinin hedefi beş yıl içinde Türkiye genelinde 15 mağazaya ulaşmak. 



Türkiye'deki büyük aile şirketlerinin yeni kuşak temsilcilerinin girişime dönük ilgileri giderek artıyor. İzmir'in önde gelen perakende zincirlerinden Pehlivanoğlu Grubu'nun ikinci kuşağı da aileden bağımsız bir yatırıma soyundu. Pehlivanoğlu Şirketler Grubu'nun kurucularından Mustafa Pehlivan'ın oğlu olan Onur Pehlivan, Adidas'ın günlük ayakkabı markası Rockport'u Türkiye'ye getirdi, istanbul'da iki mağaza açan Pehlivan'ın amacı beş yıl içinde 15 mağazalık bir zincir haline gelmek. 

MBA yapmak için yaklaşık 10 yıl önce ABD'ye giden Onur Pehlivan, geçen yıla kadar bu ülkede doğal taş ticareti ile uğraştı. Geçen yıl Türkiye'ye dönme karan aldı ancak ailenin faaliyet yürüttüğü gıda perakendesi konusunda ilerlemek yerine kendi işini kurmak istedi. Bu süreçte Türkiye'de ne iş yapabileceğini araştırmaya başlayan Pehlivan, iş adamlarına yönelik şık ve rahat bir ayakkabı markası olmadığını fark ederek bu alana yönelik araştırmalara başladı. Ardından kendisi de kullandığı ve çok memnun olduğu için Rockport markasını getirmeye karar verdiğini söyleyen Pehlivan, "Kullandığım ve memnun olduğum bir marka olduğu için Rockport'u getirmeye karar verdim. Tesadüf onlar da Türkiye ve Polonya pazarına girmek için distribütör arıyorlardı. Böylece görüşme süreci başladı. Görüşmelerimiz olumlu sonuçlandı" diyor. 



MÜDAVİMLERİ  VAR 


İlk mağazası Nişantaşı'nda, ikinci mağazası ise kısa bir süre önce Mall of İstanbul'da açılan Rockport, 1971 yılında Amerika'da kurulan bir ayakkabı markası. 1983 yılında DresSports modeli ile ilk atletik yapılı klasik ayakkabıyı üreten marka, 2006 yılında Adidas'ın satın almasıyla hızlı bir büyüme sürecine girdi. 

Bugün 400 milyon dolan aşan cirosu bulunan şirket, yılda 8 milyon çiftin üzerinde ayakkabı üretiyor. 

Markanın en önemli özelliği, spor ayakkabı konforuna sahip şık ayakkabılar üretmesi. Bu nedenle özellikle tüm dünyada iş dünyası tarafından tercih ediliyor. 



15 MAĞAZA AÇILACAK 



İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa, Antalya gibi şehirler başta olmak üzere beş yılda 15 mağaza açmayı hedeflediklerini söyleyen Onur Pehlivan, üçüncü mağaza için istanbul Anadolu yakasında yer baktıkları belirtiyor. Beş yıl içinde şirkette 5,5 milyon Euro'luk bir iş hacmine ulaşılacak, ilk aşamada markanın Türkiye haklan için anlaşma sağladıklarını söyleyen Pehlivan, Kazakistan, Kırgızistan, Azerbaycan gibi ülkelerden talep olduğunu ve bu ülkelerin haklarını da almayı planladıklannı vurguluyor. 



EKONOMİST


Geri Dön