23 / 12 / 2024

Abdullah Kiğılı, Daho ve Süleymaniye 'de mağaza açacak!

Abdullah Kiğılı, Daho ve Süleymaniye 'de mağaza açacak!

AMPD ve BMD, federasyon çatısı altında birleşmeye hazırlanıyor. Federasyona başkanlık etmesi istenen Abdullah Kiğılı, “Sektörün selameti açısından illa benim başkanlık yapmam isteniyorsa belli bir süre için bu görevi yaparım ” diyerek yanıtlıyor  



Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD), Birleşmiş Markalar Derneği ve Tescilli Markalar Derneği bir federasyon çatısı altında birleşmeye hazırlanıyor. Federasyona başkanlık etmesi istenen isim ise Kiğılı Yönetim Kurulu Başkanı Abdullah Kiğılı.

Peki Kiğılı 'nın bu yöndeki düşüncesi ne
Kiğılı, perakende sektörünün giderek büyüdüğünü söylüyor ve “Sistem giderek büyüyor. Bu sektör gıda, elektronik, hazır giyim, yapı market, hizmet alanlarını kapsıyor. çok dernek var ve bölük pörçük durumda. Sektörün selameti açısından illa benim başkanlık yapmam isteniyorsa belli bir süre için bu görevi yaparım ” diyor.

Yine de kesin konuşmak için federasyonun kurulmasını beklemek gerektiğini ifade eden Kiğılı, şöyle devam ediyor: “Federasyon oluştuğu taktirde gözden geçirmekte fayda var. İlerleyen günlerde daha geniş bir platformda oturup konuşacağız. Federasyonun başına geçmem için ısrar var. Oysa ki kendi markam ve Fenerium mağazaları nedeniyle benim vaktim kısıtlı ve bu işi yapabilecek birçok arkadaşım var. Yine söylüyorum illa benim başkanlık yapmam isteniyorsa, her zaman olduğu gibi yine ağabeylik yaparım. Tabi geçici bir süre için. ”

Gençlerin önemi
Birleşmenin İstanbul Shopping Fest 'ten sonra gündeme geleceğini anlatan Kiğılı, “çünkü sektörü bekleyen önemli sorunlar var. Bir an evvel bu işi belli bir noktaya getirmek zorundayız ” diyor.  
Gençlerin bu sektöre sahip çıkmasının çok önemli olduğunu kaydeden Kiğılı, “Ne kadar çok genç bu sektör için çalışırsa sektörün geleceği o kadar parlak olur ” diyor.

‘Marka olmanın dört kuralı var '
Markalaşmanın kolay olmadığını anlatan Abdullah Kiğılı, şöyle devam ediyor: “Bu işin bir arka mutfağı var. Bu mutfağın da dört kuralı var. İlki insan kaynakları. Bu kaynağı doğru idare edemiyorsan iyi eğitim veremiyorsan marka olamıyorsun. İkinci kural ise malın bilgi-işlem takibi. Üçüncü olarak lojistik merkezi kurmak gerekiyor. Sonuncu kural ise güçlü bir sermayeye sahip olmak. Bu dört kural marka olmanın kuralları. Bu ayaklardan birisi eksikse sistem yürümüyor. ”
2015 hedefleriyle ilgili de bilgi veren Kiğılı, “2015 'te ciro hedefimiz 300 milyon dolar. Aynı zamanda yurtiçinde 300, yurtdışında 50 mağaza hedefimiz var ” diyor.

‘Daho, Süleymaniye   şžam ve Halep 'e mağaza açacağız '
Kiğılı markası olarak 2010 yılında bütün yatırım hedeflerini gerçekleştirdiklerini söyleyen Abdullah Kiğılı, “Geçen yıl 23 tane mağaza açtık. 2011 hedefimiz 20 'nin üzerinde mağaza açmak ” diyor.

Yurtdışında da beş tane mağaza açtıklarını anlatan Kiğılı, şu bilgileri veriyor: “Bu yıl çevre ülkelerde 10 yeni mağaza daha açmayı planlıyoruz. İran 'da bir mağaza açtık ama bu ülkede hızlı büyüyeceğiz. İran pazarı Türkiye 'ye benziyor. Hem erkek hem kadın giyimde zevk ve beden ölçüleri paralellik gösteriyor. Irak pazarında da Erbil 'de mağazamız var. Daho ve Süleymaniye 'de mağaza açacağız. Bu yıl şžam ve Halep 'e gireceğiz. Sınır komşularıyla münasebetimiz arttıkça Türk markaları da bu pazarlardaki varlıklarını güçlendirecekler. ”
Milliyet


Geri Dön