Kent Haberleri

Adil Karaismailoğlu: Kanal İstanbul ile yeni bir çağın kapısını aralıyoruz!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, restore edilen Tarihi Şile Deniz Feneri'nin açılışını gerçekleştirdi. Törende açıklamalarda bulunan Karaismailoğlu, "Türkiye'nin denizlerdeki lojistik hakimiyetini artıracak Kanal İstanbul ile ulaşım sektörü ve denizcilik alanında yeni bir çağın kapıs

Sultan Abdülmecid döneminde 1859 yılında yaptırılan tarihi Şile Deniz Feneri'nde 27 Ağustos 2020'de restorasyon çalışmalarına başlanmıştı. Anadolu Ajansı'nda yer alan habere göre; restorasyon çalışmaları tamamlanan fener için bugün açılış töreni düzenlendi. Törene Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Şile Kaymakamı Mehmet Nebi Kaya, Şile Belediye Başkanı İlhan Ocaklı ve vatandaşlar katılım gösterdi.

"KANAL İSTANBUL İLE YENİ BİR ÇAĞIN KAPISINI AÇIYORUZ"

Adil Karaismailoğlu, ulaşım sektörü ve denizcilik anlamında yeni gelişmeler yaşanacağına dikkat çekerek, "Yüzyıllar boyunca Türk karasuları Avrupa ile Asya'yı, Akdeniz ile Karadeniz'i birbirine bağlayan en önemli suyollarını oluşturdu. Günümüzde hâlen dünyanın en hareketli ve yoğun deniz ticaretinin merkezindeyiz. 2003 yılından bu yana bu gerçeğin bilinciyle hareket ettik. 2003 yılında, dünyada 17. sırada yer alan Türk Sahipli Deniz Ticareti Filosu'nu bugün 15. sıraya yükselttik. Gemi inşa sanayinde de çok büyük başarılar elde ettik. 2002 yılında 37 olan tersane sayımız 84'e çıkardık. Yıllık üretim kapasitemizi 550 bin deadweıght ton'dan 4,65 milyon deadweıght ton'a yükselttik ve yerlilik oranımızı  yüzde seviyelerine ulaştırdık. Ülkemiz, mega yat üretimde dünyada 3'üncü sırada. 2002 yılında 149 olan liman sayımızı 217'ye çıkardık. 2021'de faaliyetlerine başlayan Sultan Abdülhamit'in rüyası Filyos Limanı büyük tonajlı gemilerin yeni adresi oldu. Bu limanımız Rusya, Balkanlar ve Orta Doğu ülkeleri arasındaki potansiyel trafikten kaynaklanacak kombine taşımacılık zinciri için önemli bir aktarma merkezidir. Yine, Rize ilimizde İyidere Lojistik Limanı yapımına da başladık. Türkiye'nin denizlerdeki lojistik hakimiyetini artıracak Kanal İstanbul ile ulaşım sektörü ve denizcilik alanında yeni bir çağın kapısını aralıyoruz. İstanbul Boğazı'ndan geçen gemi sayısı, 1930'lu yıllarda ortalama 3 bin iken son yılların ortalaması 45 bini buluyor. Oysa İstanbul Boğazı'nın emniyetli yıllık geçiş kapasitesi 25 bine yakın" açıklamasında bulundu.

"SAZLIDERE KÖPRÜSÜ'NÜN TEMELİ ATILDI"

Karaismailoğlu, dev projeyle ilgili açıklamalarını şu şekilde sürdürdü:

"Kanal İstanbul kapsamındaki ilk ulaşım köprüsü Sazlıdere Köprüsü'nün temelini atarak projemize başladık. Yine diğer ulaşım geçişi olan; Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren hattı inşaatı kapsamında Halkalı-Ispartakule arası demiryolu hattı projemizi de Kanal'ın altından tünel ile geçecek şekilde planladık. Kanal İstanbul günübirlik tartışmaların ötesinde uluslararası ölçekte bir ulaşım ve bölgesel bir kalkınma projesidir. Salt ideoloji siyaseti ile memleketin hayrına olan her projeye karşı çıkan zihniyet yine karşımızda. Aynı zihniyet, Fatih Sultan Mehmet ve Boğaziçi köprüleri yapılırken de iş başındaydı."

Adil Karaismailoğlu: Önceliğimiz Kanal İstanbul!

Memur ve emekliye yapılacak olan ek zam gündemde!

17 Ocak 2022 altın fiyatları!

Dolar/TL güne düşüşle başladı! İşte bugünkü dolar kuru!