23 / 12 / 2024

Adil Karaismailoğlu'ndan Kanal İstanbul açıklaması!

Adil Karaismailoğlu'ndan Kanal İstanbul açıklaması!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, çılgın proje olarak bilinen Kanal İstanbul ile ilgili olarak yaptığı açıklamada, "Kanal İstanbul tamamen bu ihtiyaçtan doğmuş alternatif bir su yoludur" dedi.



Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Antalya Belek Turizm Merkezi'nde gerçekleştirilen AK Parti  Ankara  İl Teşkilatı'nın "İstişare Kampı"nda gerçekleştirdiği konuşmada, 2002 yılı öncesinde ülkemüzde son derece eksik ulaştırma ve altyapı boşluğu olduğunu dile getirdi.

Anadolu Ajansı'nda yer alan habere göre, ülkemiz için önemli hedeflerinin olduğunu dile getiren Bakan Adil Karaismailoğlu, "Dünyanın en gelişmiş ekonomileri arasına girecek bir Türkiye'yi hedeflediğimiz için bu altyapıyı kısa sürede yapmamız gerekiyordu. Kısa sürede bu kadar büyük altyapıyı yapacak paramız da yoktu. Az parayla maksimum fayda sağlamamız gerekiyordu. İyi planlama yapmak için ülkenin eksikliklerini ihtiyaçlarını hedeflerini ortaya koymak gerekiyordu. Hızlıca bunlar ortaya konuldu, ülkenin planlaması yapıldı. Özellikle kara yolu altyapısı için planlamalar yapıldı." dedi.

Adil Karaismailoğlu ndan Kanal İstanbul açıklaması!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak önemli sorumluluklarına değinen Adil Karaismailoğlu, "İnsan, yük ve veri taşıyoruz. En kısa sürede, en hızlı ve güvenli şekilde gitmek istediği notaya götürmekle sorumluyuz. Bunu yapabilmek için de güçlü altyapıya sahip olmamız gerekiyordu. O yüzden master planlar çerçevesinde altyapılarımızı planladık ve işe koyulduk." diye konuştu..

- "Dünya ticaret hacminin yüzde 90'lık kısmı deniz yoluyla yapılıyor"

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, ülkemizin Avrasya'nın ve dünyanın lojistik koridorlarının ortasında olduğunu dile getirerek, dünya ticaret hacminin yüzde 90'lık kısmının deniz yoluyla yapıldığını dile getiren Adil Karaismailoğlu, şöyle konuştu: "2020 Mart ayından sonra salgın nedeniyle çok evreler geçirdik. Salgın sürecinin sona ermesi, 2019'daki o büyük hareketliliğe ulaşmamız için beklentimiz var. Kötü, orta ve iyi senaryolar olarak çalışmalar planlayarak, hazırlıklı olmaya çalışıyoruz. Türkiye çok önemli oranda destek verdi. Bu desteğin karşılıklarını görüyoruz, ticaretteki ihracattaki bu artışla birlikte. Dünyada salgın süreci ve sonrası için büyük planlamalar var, takip ediyoruz. Sadece Amerika'da 2 trilyon dolarlık altyapı yatırımı hedefi koyuldu. İki kayıp yılı atlatmak için. Bu iki yıla biz kayıp diyemeyeceğiz. 2020'de 2019'dan yüzde 50 daha fazla yatırım yaptık. Çünkü salgın kapsamında tüm tedbirlerimizi aldık ve güçlü, büyük Türkiye'nin, vatanını, milletini seven milletimizle çalışan insanımızla bu süreci başarılı şekilde atlatmaya çalışıyoruz. 2019'da 60 milyar liralık yatırım yapan Bakanlığımız, 2020'de salgının olumsuz etkilerine rağmen 83 milyar liralık yatırım yaptı. O yüzden her gün bir yerde açılış yapıyoruz."

Bakan Adil Karaismailoğlu, son 20 senedir  1,6 trilyon dolarlık yatırıma başladıklarını dile getirerek, şöyle konuştu: "Son 19 yıldır yatırımlarımızın yüzde 65'i kara yolu yatırımlarıydı. Kara yolları yatırımları önemli bir seviyeye geldi, bundan sonra demir yolu ağırlıklı bir yatırım sürecine girdik. Demir yolu yatırımları yüzde 50'nin üzerine çıkacak. Kara yolları yatırımları biraz daha aşağıya inecek ama kara yolu yatırımları hiçbir zaman bitmez. Kara yolu, demir yolu derken hava yolunda da çok önemli altyapımızı tamamladık. Çünkü hava yolunu halkın yolu yapan bir Türkiye var. 2002 yıl öncesi benim içinde uçaklara gökteki bir cisimdi ama şu anda halkın yolu oldu." 

Karadeniz'deki lojistik hareketliliğine de değinen Bakan Adil Karaismailoğlu, şunları dile getirdi: "İstanbul boğazından yılda 40 bin gemi geçiyor. Dünyadaki 12 milyar ton lojistik hareket 25 milyar tona çıktığında bu yükler, hareketlilikler nasıl sağlanacak. Burada yıllık 40 bin civarında olan gemi sayısı oldukça artacaktır. Bugün bile Marmara denizinde günlerce beklemeler var. Çünkü İstanbul Boğazı son derece riskli bir boğazdır. Güvenli geçişin yıllık sadece 25 bin gemiyi kaldırabilecek vaziyettedir. Bakanlığımızın sorumluluğunda olan Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü tarafından olağanüstü tedbirler alınarak, olağanüstü kılavuz gemilerle kaptanlarla 40 bine yakın gemiyi geçirmeye çalışıyorlar. Gemi sayısı düşüyor deniyor ama yük miktarı oldukça arttı. Çünkü geçmişteki üç gemi neredeyse bir gemiye dönüştü. Gemi boyutları belirli standarda oturdu artık gemi sayıları artmaya başlayacak. Bugün bile İstanbul boğazında, Marmara denizinde yüzlerce gemi bekliyor. Yarın sayı arttıkça bekleme süreleri de artacak. Yüzlerce gemi binlerce gemiye dönüşecek. Çünkü Marmara denizi ve İstanbul boğazı bu yükü kaldıracak durumda değil. Kanal İstanbul tamamen bu ihtiyaçtan doğmuş alternatif bir su yoludur."

Adil Karaismailoğlu: Kanal İstanbul en önemli gündemlerimizden olacak!


Geri Dön