22 / 07 / 2024

Ağaoğlu süper marka, Avrupa Konutları'na kalite ödülü!

Ağaoğlu süper marka, Avrupa Konutları'na kalite ödülü!

İnşaatta dünya ikincisi olan ve her coğrafyada yaptıkları inşaatlar ile dikkat çeken inşaat firmaları, markaya yaptıkları yatırımın karşılığını almaya başladı




İnşaatta dünya ikincisi olan her coğrafyada yaptıkları inşaatlar ile dikkat çeken inşaat firmaları, markalarına yaptıkları yatırımın karşılığını almaya başladı. Türkiye'nin süper markaları arasında ilk gayrimenkul firması olarak giren Ağaoğlu'ndan sonra Avrupa Konutları'da ismine uygun olarak AB kalite ödülünün sahibi oldu.
 
TÜRKİYE 2010 SÜPERMARKALARINI SEÇTİ...
 
Süpermarka seçiminde gıda sektörünün ağırlığı kendini hissetirirken inşaat ve gayrimenkul firmaları arasından sıyrılarak listeye giren tek firma ise Ağaoğlu Şirketler Topluluğu oldu. Superbrands tarafından, 1993 yılından bu yana dünya çapında uygulanan ve bugün 86 ülkede faaliyet gösteren Superbrands (Süper Markalar) listesinin Türkiye sonuçlarında Superbrands (Süper Markalar) listesinin 2010 yılı sonuçlarına göre, Ağaoğlu listeye giren tek inşaat ve gayrimenkul şirketi oldu.
 
Superbrands yetkilileri tarafından seçilen 1046 marka, sektör liderlerinden oluşan jüri tarafından değerlendirilerek 306 markaya indirilirken Nielsen Tüketici Araştırmaları Grubu,  farklı kategoriler içinde yer alarak kısa listeye girmiş olan 306 marka için tüketicilerin değerlendirmelerini Ocak ayında ölçümledi.
 
Profesör Kevin Keller tarafından temelleri atılarak İstanbul,  Ankara  ve İzmir'de, 18-56 yaş ve tüm SES gruplarından 1635 kadın ve erkek tarafından 100 üzerinden bir ölçek kullanılarak yapılan değerlendirmede 117 markayı Süpermarka olarak seçildi. Ağaoğlu Şirketler Topluluğu da gerçekleştirdikleri konut projeleri, markaya yaptıkları yatırım, satış sonrası sundukları hizmetler gibi farkı kategorilerde tüketicinin aklında kalarak süper marka olmaya hak kazandı.
 
Süpermarka araştırmasında gıdadan, finansal hizmetlere, temizlik ve kişisel bakım ürünlerinden, teknoloji ürünlerine, hizmet sektöründen iletişime birçok alanda farklı markalar, yer aldı. Süpermarka olarak belirlenen bu 117 marka içinde de yine birçok sektörden farklı
markalar da bulunurken süpermarka araştırmasının sonuçlarına göre değerlendirme yapan Superbrands(R) Türkiye yetkilileri Dilek Koç ve Gürkan Kınacı; "Gıda sektörü markaları önde yer alırken hemen arkasından finans ve bankacılık sektörü gelmektedir. Teknoloji ve GSM sektörünün de ön sıralarda yer aldığı araştırmada en ilginç sonuç olarak Türk insanının "Yeni Rakı"sından vazgeçmediği görülmüştür." dedi.
 
Süpermarka nedir?
Tüketicilerin, (bilinçli veya bilinçaltı) arzuladıkları, tanıdıkları ve bir ücret ödeyerek sahip olmak istedikleri, duygusal ve/veya fiziksel avantajları, diğer markalara göre çok daha yüksek oranda sunan markaya "Süpermarka" denir.
 
Kalite ödülü Avrupa Konutları'nın
Avrupa Birliği'nin başkenti Brüksel'de yapılan 2. uluslararası AB Kalite Zirvesi'nde de Avrupa Konutları 2010 AB kalite ödülü'nün sahibi olarak yaşanan sevince bir yenisini ekledi.
 
World Consumer Academy tarafından 29 Mayıs 2010 tarihinde Brüksel Hilton Otel'de, ikincisi gerçekleştirilen Uluslararası AB Kalite Zirvesi'nde, AB Kalite ödülleri de sahiplerini buldu. Türkiye'nin AB sürecindeki yolculuğunun tüm yönleriyle değerlendirildiği, iş, sanat, siyaset ve bilim dünyasının önde gelen isimlerinin, kalite anlayışını yükseltmek, yaygınlaştırmak üzerine sunumlar yaptığı oturumlar sonunda, Türkiye'nin en kaliteli markaları da ödüllerini aldı.
 
Zirve sonunda ülkemizin konut sektöründeki önemli markası Avrupa Konutları AB Kalite ödülünü Başbakanlık Dış Ticaret Müsteşar Yardımcısı Ziya Altunyaldız'ın elinden aldı.
 
II. Uluslararası AB Kalite Zirvesi, kalite anlayışının başta AB üyesi ülkeler olmak üzere tüm dünyaya örnek teşkil edecek uygulamaları da katılımcılarla paylaşmak üzere Brüksel Hilton Otel'de toplandı.
 
Başbakanlık Dış Ticaret Müsteşar Yardımcısı Ziya Altunyaldız, AB nezdinde Büyükelçilik Müsteşarı Ömer Faruk Doğan, Büyükelçilik Ticaret Müşaviri Zeynep Solak´ın yanı sıra ödüle layık görülen firmaların temsilci ve yöneticilerinin katıldığı zirvede, Türk firmalarının başarı öyküleri alkışlandı.
 
Tüketici Akademisi Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Mehmet Emin Öztürk´ün açılış konuşmasından sonra söz alan Başbakanlık Dış Ticaret Müsteşar Yardımcısı Ziya Altunyaldız,´Türk Malı dünya pazarlarında kimliği ile kalitesi ile aranan bir ürün haline geldi.
 
Artık farklı alanlarda başarı öykülerine tanıklık ettiğimiz firmalardan yeni pazarlara açılmalarını ve Türkiye Cumhuriyeti´nin 100. kuruluş yılı olan 2023´te ihracat rakamının yükseltilmesini bekliyoruz´ diyerek, 2010 AB Kalite Ödülü alanların belgelerini verdi ve kendilerini tebrik etti.

Zirvede bir de konuşma yapan Avrupa Konutları markasının mimarı, Artaş İnşaat AŞ Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Çetinsaya, Türkiye'nin güven kazanabilmiş, vergi rekortmeni olmuş, en başarılı inşaat markası olma iddiasında olduklarını ifade ederek, "Önemli olan her konuda kaliteyi ön plana almaktır. Biz yaptığımız konutları zamanında teslim etmeyi ve doğru fiyat aralıklarında satış yapmayı, bizden konut satınalmış olanların hem kazançlı çıkmalarını hem de mutlu olmalarını kalitenin ayrılmaz bir parçası olarak görüyoruz" dedi.

Zirvenin ikinci bölümünde ise "2010 AB Kalite Ödülü"ne layık görülen firma temsilcilerinin başarı öyküleri paylaşıldı ve Tüketici Akademisi tarafından çeşitli üniversitelerin görüşleri alınarak gerçekleştirilen araştırma sonuçlarına göre kalite ve inovasyon uygulamalarında AB normlarını uygulayarak örnek teşkil eden markalara "2010 AB Kalite Ödülü" ve sertifikaları törenlere takdim edildi.
Tebernüş Kireçci

Basında yer alan diğer haberler:

Avrupa'nın en kalitelisi `Avrupa Konutları' oldu
Avrupa Konutları, bu yıl ikincisi düzenlenen Uluslararası AB Kalite Zirvesi'nden ödülle döndü. `AB Kalite Ödülü'nün sahibi olan proje için Çetinsaya, "Bizden konut satın alanların hem kazançlı hem de mutlu olmalarını, kalitenin ayrılmaz bir parçası olarak görüyoruz" dedi

Avrupa Birliği'nin başkenti Brüksel'de yapılan `Uluslararası AB Kalite Zirvesi'nde düzenlenen `2010 AB Kalite Ödülü'nün sahibi Avrupa Konutları oldu. World Consumer Academy tarafından 29 Mayıs 2010 tarihinde Brüksel Hilton Otel'de, ikincisi gerçekleştirilen zirvede Türkiye'nin AB sürecindeki yolculuğunun tüm yönleriyle değerlendirildiği, iş, sanat, siyaset ve bilim dünyasının önde gelen isimlerinin, kalite anlayışını yükseltmek, yaygınlaştırmak üzerine sunumlar yaptığı oturumlar sonunda Türkiye'nin en kaliteli markaları da ödüllerini aldı. 28 ayrı kategoride 28 Türk firmasına ödül verilen zirvede seçim, kalite kadar inovasyon uygulamaları da göz önüne alınarak yapıldı.
Türkiye'nin konut alanındaki en önemli markalarından biri olan Avrupa Konutları,  `konut' kategorisinde AB Kalite Ödülü'nün sahibi olurken, projenin mimarı Artaş İnşaat A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Çetinsaya, ödülü, Başbakanlık Dış Ticaret Müsteşar Yardımcısı Ziya Altunyaldız'ın elinden aldı.

Türk firmaları alkışlandı
Başbakanlık Dış Ticaret Müsteşar Yardımcısı Ziya Altunyaldız, AB nezdinde Büyükelçilik Müsteşarı Ömer Faruk Doğan, Büyükelçilik Ticaret Müşaviri Zeynep Solak´ın yanı sıra ödül alan firmaların yöneticilerinin katıldığı zirvede, başarı öyküleri alkışlandı.
Törende konuşma yapan Altunyaldız, artık `Türk Malı' etiketinin dünya pazarlarında  aranan bir ürün haline geldiğinin altını çizerek, "Artık farklı alanlarda başarı öykülerine tanıklık ettiğimiz firmalardan yeni pazarlara açılmalarını ve Cumhuriyetin 100. kuruluş yılı olan 2023´te ihracat rakamlarını yükseltmelerini bekliyoruz´dedi.
Avrupa Konutları markasının mimarı Süleyman Çetinsaya ise Türkiye'nin güvenini kazanabilmiş, vergi rekortmeni olmuş, en başarılı inşaat markası olma iddiasında olduklarını belirterek, "Önemli olan, her konuda kaliteyi ön plana almaktır. Biz yaptığımız konutları zamanında teslim etmeyi ve doğru fiyatlarla satış yapmayı, bizden konut satın alanların hem kazançlı çıkmalarını hem de mutlu olmalarını kalitenin ayrılmaz bir parçası olarak görüyoruz" dedi.

 ÖDÜLE GÖTÜREN PROJELER
AVRUPA KONUTLARI TEM: Artaş'ın mimarı olduğu Avrupa Konutları projesinin ilk adımı TEM'de 2007 yılında atıldı. Geçtiğimiz eylül ayından itibaren sahiplerine teslim edilmeye başlanan proje, toplam 150 bin metrekarelik alanda 350 bin metrekarelik inşaat olarak projelendirildi. Avrupa Konutları TEM'de yer alan konut sayısı ise 3 bin 100

AVRUPA KONUTLARI ATAKENT 2: Teslimlerin Temmuz 2010'da başlayacağı proje, 123 bin 142 metrekarelik arsaya 196 bin metrekare inşaat olarak tasarlandı. Projede 1.108 konut yer alıyor.

AVRUPA KONUTLARI BAHÇEŞEHİR: Avrupa Konutları markası adı altında bir başka proje de Bahçeşehir'e inşa ediliyor. Proje, 385 konut olarak planlandı.
HÜSEYİN BELİBAĞLI

İşin arkasında dur kötü işi de sahiplen
Ağaoğlu, Türkiye'nin `süpermarkaları' arasına giren tek gayrimenkul şirketi oldu. Nielsen Company ve `süpermarkalar' yetkilileri tarafından gerçekleştirilen araştırma sonucunda, Türkiye'deki `süpermarka' sayısı 117 olarak belirlendi

`İyiyi sahiplenmek kolay`
Türkiye'nin 117 `süpermarka'sından biri olarak seçilmelerini değerlendiren Ağaoğlu Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Ali Ağaoğlu, konutta iyi bir marka olabilmenin ve böyle kalabilmenin,  satış sonrası hizmetler ve güvenliğe önem vermekten geçtiğinin altını çizdi. Önemli olanın yaptığın işin arkasında durmak olduğunu söyleyen Ağaoğlu, "İşin arkasında durursan marka olursun. `Ben sattım. İş bitti' dönemi babamın zamanındaydı. Yeni dönemde sattığınız her evin arkasında durmanız gerekiyor" dedi.
İyi olarak ayakta kalabilmek için tüm çalışma arkadaşlarına, `Bir işte başarıyı sahiplenmeyin. İyiyi sahiplenmek kolay. Önemli olan kötüyü sahiplenmek' mesajını hemen hergün verdiğini vurgulayan Ağaoğlu, "Yapılan hatalara hemen müdahele edebilmek. Müdahale sonrasında müşterileri memnun edebilmek tavsiyesinde bulunuyorum. Ayrıca birlikte çalıştığım arkadaşlara patronlarının ben olmadığını, gerçek patronun müşteri olduğunu sık sık hatırlatıyorum. Her müşteriye patron gibi davranmalarını istiyorum" diye konuştu.

 1.046 MARKA  ARASINDAN SEÇİLDİLER
Dünyanın'86 ülkesinde gerçekleştirilen superbrands' (süpermarkalar) organizasyonu, Türkiye'de geçen yıl kriz nedeniyle düzenlenememişti. Süpermarka seçiminde şirket büyüklüğünün yanı sıra teknoloji, yaratıcılık, markalaşma yatırımları işgücü kalitesi, çevre duyarlılığı ve sosyal sorumluluk projelerine katkı gibi etkenler belirleyici konumda. Bu yıl Türkiye'nin `süpermarkalar'ı belirlenirken ilk etapta 1.046 marka belirlendi. Jüri, bu sayıyı 306'ya indirdi. Daha sonra, İstanbul, Ankara ve İzmir'de, 18-56 yaş ve tüm SES gruplarından 1.635 kadın ve erkek tarafından 100 üzerinden bir ölçek kullanılarak değerlendirmeler yapıldı.
Türkiye'nin `süpermarkaları' 2010 Seçici Kurulu'nda ise Ağah Uğur, Burak Celet, Cem Hakko, Vakko Enver Yücel, Fettah Tamince, Levent Erden, Lucien Arkas, Mehmet Nane, Murat Yalçıntaş, Suzan Sabancı Dinçer, Temel Kotil ve Zuhal Şeker'in de aralarında yer aldığı pek çok işinsanı ve profesyonel bulundu.
Tebernüş Kireçci


Geri Dön