Ahmet Coşkun: Yan yana yapılan AVM’ler aynı pastayı ikiye bölüyor!
Hazırgiyim sektörünün gelişmesinde AVM’lerin önemli katkısı olduğunu kaydeden Süvari Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Coşkun yaptığı açıklamada, son dönemde yan yana açılan AVM’lerin sektöre zarar verdiğini söyledi
Süvari Giyim Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Coşkun, yan yana açılan alışveriş merkezlerinin (AVM) birbirine ve markalara zarar verdiğini kaydetti. BUGÜN TV’de yayınlanan, BUGÜN Gazetesi Ekonomi Müdürü Zafer Özcan ile Zaman Gazetesi Ekonomi Müdürü Turhan Bozkurt’un birlikte hazırlayıp sundukları ‘Üç Nokta’ programına katılan Coşkun, sektöre ilişkin değerlendirmelerde bulundu.
Yatırım dikkatli yapılmalı
Türkiye’de hazırgiyim sektörünün bu kadar büyümesinde AVM’lerin önemli katkısı olduğu tespitini yapan Coşkun, şunları söyledi: “AVM yatırımlarının çok daha dikkatli yapılması gerekiyor. Yan yana yapılan AVM’lerin aynı pastayı ikiye bölüyor. Bu durumda ne içindeki mutlu ne de yatırımı yapan... Birbirinin çok yakınında yapılan alışveriş merkezleri artık sektöre zarar vermeye başladı.”
AVM kiralarının döviz cinsi olması sebebiyle son dönemdeki kur artışlarının markaların kira maliyetini yüzde 30’a yakın oranlarda artırdığı bilgisini veren Coşkun, AVM yatırımcıları ile konuştuklarını ve iki tarafın da adım atmasıyla meseleyi çözdüklerini ifade etti.
130 Yurtiçi ve yurtdışı mağaza sayısı
Gömlekte önce yakaya bakılır
Yıllardır erkek giyimi üzerine odaklanan Ahmet Coşkun’a göre kıyafet alırken önce görünüşe bakılır. Gömlekte en önemli bölümün yakası olduğunu vurgulayan Coşkun, “Gömleğin yakası düzgün duruyorsa diğer tarafları zaten düzgündür. Sonra kumaş özelliğine bakmak lazım” diyor. Coşkun, kumaş konusuna da değinerek, şöyle devam etti: “O kadar çok çeşitli kumaşlar var ki mesela ısırgan otundan dahi çok kaliteli bir iplik yapılıyor. Bambudan da öyle. İnsanlar sadece yünü ve pamuğu biliyorlar.”
Nepal’de de mağaza açtı
Süvari Giyim’in 35’i yurtdışı olmak üzere toplam 130 mağazası var. Marka, Nepal’de de iki mağaza açtı. Coşkun, bu mağazaların TUSKON’un dünya ticaret köprülerinde tanıştıkları girişimcilerle açıldığını vurguladı. Yeni pazarlara girmeden önce ülkelerle alakalı geniş çapta araştırma yaptıklarını belirten Coşkun, gümrük sorunu olan ülkelerden uzak durduklarını söyledi. Son yıllarda daha inovatif ürünlere yöneldiklerini ve üniversitelerle işbirliği yaptıklarını da belirten Coşkun, bu tür katma değeri yüksek ürünlerin diğerlerine göre yüzde 30 daha pahalı satıldığını ifade etti.
Bugün