Sektörel

Ahmet Sarıcalı: Satış ofislerinde çalışan personel inşaat tekniklerini de bilmeli!

Emlakkulisi.com ev sahipliğinde yapılan 4. Konutta Satış ve Pazarlama Buluşmaları'nda Şua İnşaat Satış Pazarlama Müdürü Ahmet Sarıcalı konuşmasında satış ofislerinde çalışan personelin nasıl olması gerektiğine vurgu yaptı...

Şua İnşaat Satış Pazarlama Müdürü Ahmet Sarıcalı'nın konuşması:


Ben, 1994 yılından beri gayrimenkul satışı yapıyorum. Daha önce buradaki bazı arkadaşlarımızla beraber devremülk satışında Türkiye'de ilk ofisleri açtık onları o şekilde bitirdik. İyi iş yapmışız ki hala burada 20 seneden beri herkes bir koltuğu işgal ediyor ne güzel... Fakat işte 2000'den sonra bizde gayrimenkule yani gerçek gayrimenkul konut işyeri satışına yöneldik. Şu anda Şua İnşaat'ta Satış Pazarlama Koordinatörü olarak görev yapıyorum. Uzun bir dönemde İhlas Holding'te satış müdürü olarak çalışma hayatımıza devam ettik. 


Sadece bulunduğunuz lokasyonda iyi bir proje olarak anılmak çok fazla marka olmayı beraberinde getirmeyebilir. Tabii ki çok etkisi var. Fakat önemli olan sizin kendinizi tartmanızdan ziyade karşınızdaki tüketicinin sizin hakkınızda ne düşündüğünü iyi anlayabilmek. Yani işi biraz aynaya geçip biz ne yapıyoruz nerede yanlış yapıyoruz öz eleştiriye açık olmak. Bir öz eleştiriye açık olduğunuz zaman kendinize yapılan eleştirilere gerçekten bir hatanız varsa bir eksiğiniz varsa onu düzelterek bundan sonraki işlere devam ettiğinizde işte markalaşma adına  iyi adımlar atmış oluyorsunuz bir de biz demin Cenk Bey'le (Cenk Hayırlıoğlu) aramızda bir şey konuşuyorduk ortak fikrimiz tüketiciler artık aynı tüketiciler demin sizde aynı şeyi söylediniz. Son 3-4 seneden beri alım yapanlar; işte bir yüzde 2 yüzde 3'lük bir kesim var İstanbul'da, onlar alıyor bir de işte yurtdışından gelen alıcılar var. Emlak Konut'ta bunu görüyoruz. Gittiğimizde bazen sistemden müşterinin numarasını girdiğimizde bakıyoruz ki Varol Bey'den (Varol Tezmen) almış bizden almış Murat Bey'den almış. Yani bütün Emlak Konut projelerinde adamın müşteri numaraları var, hepsinden aynı kişi alıyor. 


Şimdi ben şunu düşünüyorum markalaşma tamam şirketin bir vizyon çizmesi ona göre hareket etmesi vesaire bunların hepsi doğru. Ama bize düşen yani satış pazarlama müdürlerine düşen bence büyük bir sorumluluk da şu... Çalışan personeli tüketici nasıl kül yutmuyorsa gerçekten iyi bir perspektife çekebilmek lazım. Yani bir sigorta şirketi veya bir bankacı finansla ilgili bankayla ilgili sigorta poliçesiyle ilgili ne kadar detaylı sorulara ne kadar güzel cevaplar verebiliyorsa bir satıcınında yani projede satış yapan bizim cephede savaşan askerler dediğimiz o arkadaşların da konuyla ilgili çok iyi bir bilgi sahibi olması gerekiyor. Sadece projeyi tanımaktan bahsetmiyorum. Az buçuk inşaat tekniklerini bilmeli birazcık belediye vesaire imar işlerinden anlamalı ki müşteriler artık hakikatten çok ciddi sorular sorabiliyorlar. Konut ve gayrimenkul satışının profesyonel yapılması gerekiyor. Bununla ilgili bence markalaşmak için bir adımda bu olmalı kişi sizin satış ofisine girdiği andan itibaren oradaki profesyonel hizmeti sorduğu sorulara aldığı gerçekten tatmin edici cevapları bulduğunda diğer ofislerle sizi kıyasladığında sizin daha profesyonel ve daha iyi yaptığınızı hissedip zaten sizi kendi kafasında belli bir markanın yerine oturtacaktır. 


Biz bunu hani eskiden özel bankayla devlet bankasının arasındaki farkı anlatırken özel bankalar markalaşmıştı. Devlet bankalarına gittiğimiz zaman ya bunlar hiçbir şey bilmiyor bilmem ne falan... Sonra devlette çözdü bu işi. Şimdi mesela Vakıfbank'a gittiğimizde gerçekten bir özel bankadaki gibi hizmet alıyorsunuz. Personelini eğitti belli insanları belli bir yerlere getirdiler ve çözdüler. Bence bir etkende bu. Ben sadece bunu eklemek istiyorum diğer söylenen bütün her şey de katılıyorum herkese başarılar diliyorum.



Ahmet Sarıcalı kimdir?