Genel

AK Parti'den 35 İzmir'e 56 milyar TL'lik 35 proje!

Eski Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, 2023te İzmir için kişi başına düşen milli gelirin 32 bin dolara yükselmesini, ihracatın 100 milyar dolara çıkmasını hedeflediklerini bildirdi

Yıldırım, Kaya Termal Otelde düzenlenen "35 İzmir, 35 Proje" konulu
toplantıda, partisinin İzmir ile ilgili projelerini anlattı. İstiklal
mücadelesinin İstanbulda kararlaştırıldığını, Samsunda başladığını, zafere
noktanın İzmirde konulduğunu belirten Yıldırım, ilk İktisat Kongresinin İzmirde
toplandığını, cumhuriyetin kalkınma stratejisinin bu kentte oluşturulduğunu
bildirdi. Yıldırım, İzmirin, 8500 yıllık tarihi, doğal ve kültürel zenginliği,
tarımı, ticareti ve sanayisiyle her zaman Türkiyenin Anadoluya açılan kapısı,
Avrupa ve dünyaya açılan penceresi olduğunu kaydetti. Son yıllarda İzmirin nüfus
büyüklüğüne oranla ülkenin milli gelire katkısında azalma ve ihracat
sıralamasındaki gerilemeye işaret eden Yıldırım, bunun, kentte yapılması gereken
bazı stratejik yatırımların gerçekleştirilememesinden ve bazı önemli kararların
alınmasındaki gecikmeden kaynaklandığını ifade etti.

İzmire siyaset değil, hizmet sloganıyla geldiklerini ve bu amaçla
düşüncelerini, yapacaklarını anlattıklarını bildiren Yıldırım, kente  ilişkin
2023 yılı hedeflerini şöyle anlattı:
"İzmir için kişi başına düşen milli gelirin 2023te 32 bin dolara
yükselmesini, 2010da 17 milyar dolar ihracatın 100 milyar dolara çıkmasını
hedefliyoruz. İller arası nüfus sıralamasında İzmir 3. sırada, 2023te Gayri Safi
Milli Hasılaya katkı bakımından 2. sırada olacağını düşünüyoruz. Otoyol 2010da
230 kilometre, 2023 hedefimiz 2 bin kilometre. Yüksek hızlı tren hattının sıfır
kilometreden 2023te 1000 kilometreye çıkmasını, hava yolundaki yolcu sayısını
7.5 milyondan 40 milyon kişiye çıkmasını, raylı sistem toplu taşıma sisteminin 90
kilometreden 270 kilometreye yükselmesini, konteyner kapasitesinin yılda 13
milyon teuya çıkarılmasını hedefliyoruz. Yat bağlama kapasitesini 1965ten
7765e, yıllık turist sayısını 1.1 milyondan 10 milyon kişiye ve turistik yatak
sayısını 43500den 100 bine çıkarmayı planlıyoruz."

-"İDDİALI HEDEFLER"-

Çok iddialı hedefleri olduğunu, 2011 seçim beyannamesini 5 ayak üzerine
oturttuklarını dile getiren Yıldırım, şehirler arası ulaşım projelerinin,
İzmirin 2023 büyüme hedefini gerçekleştirebilmek için olmazsa olmaz bir ihtiyaç
olduğunu, bu bağlamda otoyollar ve hızlı tren projelerinin dikkati çektiğini
kaydetti. İkinci önemli projenin ekonomiyle ilgili olduğunu, sanayinin, üretimin,
şehirlerin, turizmin gelişmesi için önce yolların yapılması gerektiğine işaret
eden Yıldırım, şöyle devam etti:
"Yol olmayınca hiç bir şey olmaz. Yolun olmadığı yerde ne bina ne
fabrika ne liman ne havaalanı görürsünüz. Yaşam kısaca yollar etrafında oluşur,
zenginlik yollar etrafında oluşur. Bu en temel altyapıdır, bu altyapıyı mutlaka
yapmak zorundayız. 2003 yılında İzmir, Anadoluya sadece Aydına ve Çeşmeye
bölünmüş yolla bağlıydı. Bugün İzmir hem Ankaraya, hem İstanbula, hem
Antalyaya, hem de Muğlaya bölünmüş yolla bağlanır hale geldi. Kuzeyden de
Çanakkaleye Körfeze kadar bu sene bitiyor. Biz bunu yeterli göremeyiz. İzmire
bölünmüş yol yaptık, Anadolunun büyükşehirlerine bağladık. Türkiye 2023te
dünyanın en büyük 10. ekonomik gücü olacaksa, İzmir bu gücünü omuzlayan iki
şehirden birisi haline gelecek. İzmirin böyle bir görevi, misyonu var. İzmiri
buna hazır etmek gibi bizim de bir görevimiz var. Yollardan sonra yapmamız
gereken, ekonomi katma değeri oluşturan projeleri altyapının üzerine kurmaktır.
Nedir bu Limandır, lojistik merkezleridir, tarım ve hayvancılıkla ilgili
endüstri tesisleridir. Balıkçılıkla ilgili kıyı yapılardır ve buna benzer diğer
tesislerdir. Bu üst yapıyı kurduktan sonra ihtiyacımız olan diğer şey
teknolojidir. Teknolojiye yönelik yatırımlar, burada da bilişim ve ARGE, dijital
arşiv, bilişim destekli yaşam. Bilişimin hem sosyal boyutu, hem ekonomiye
katkısını, ikisini birden içerecek bir proje."

-EXPO 2020 ADAYLIĞI-

Türkiyeye katma değer sağlayacak önemli değerlerden birinin de turizm
olduğunu, turizm denince sokaktaki insanın aklına İstanbul, Antalyanın
geldiğini, İzmirin ise "geç geldiğini" dile getiren Yıldırım, bu konuda eksiği
kapatacak projeleri de olduğunu bildirdi. Kruvaziyer limanları, yat limanları,
Agora ve kent yenileme gibi projeleri olduğunu, bunların üzerinde İzmirin EXPO
2020 gibi bir avantajı olduğunu ifade eden Yıldırım, kentin tekrar EXPOya aday
olduğuna dikkati çekti.  EXPOnun tek başına İzmire belki fazla bir şey
kazandırmayacağını, ancak bu organizasyon vesilesiyle saydığı yatırımların çok
daha hızlı, kesintisiz bir gayretle kente kazandırılacağını belirten Yıldırım, bu
gibi uluslararası organizasyonların, o şehrin kalkınmasını ve  adeta üst lige
çıkmasını sağlayan organizasyonlar olduğunu bildirdi. Bunu UNİVERSIADEde ve
kısmen de olsa Akdeniz Oyunlarında İzmirin başardığını hatırlatan Yıldırım,
şöyle devam etti:
"Çok daha büyük ölçüde EXPO organizasyonuyla İzmir, 2023 hedeflerini çok
daha kolay yakalama fırsatını bulacaktır. EXPO içinde sağlık turizm merkezleri,
fuara bağlı hafif raylı sistemler ve dünyayla canlı bağlantı kurulacak
altyapılar, botanik bahçeleri gibi 400 hektarlık EXPO alanında, organizasyona
özel muazzam bir altyapı, İzmirin ondan sonraki yıllarında da kente hizmet
verecek, katma değer sağlayacak bir tesisi, bir altyapıyı EXPO marifetiyle İzmir
kazanmış olacak."

Kent içi ulaşım altyapısının geliştirileceğini, çevre yolu
tamamlanmasına, Egerayın devreye girmesine, İZBANın yapılmasına rağmen, halen
İzmirin ulaşımla ilgili altyapı problemlerinin, Körfezin güney tarafında trafik
sorununun önemli ölçüde kendini hissettirdiğini kaydeden Yıldırım, kent içi
trafiği rahatlatacak projeleri bulunduğunu ifade etti.

İzmirde günlük seyahat sayısının 1.5 milyonun altında olduğunu, normalde
şehir nüfusunun 2.5 katı seyahat olması lazım geldiğini, bunun da 10 milyon
mobilite demek olduğunu dile getiren Yıldırım, "İzmirin altyapısı daha 2
milyonu bile kaldıramadığına göre, illerde İzmir gelişmeye devam edeceğine göre
10 milyon günlük seyahate uygun olarak, kentte toplu taşıma ulaşım altyapısını
kazandıramazsak, İzmir asla ve asla uluslararası organizasyonları da yapamaz,
2023 hedeflerini de tutturamaz" diye konuştu. Bunun için ulaşım projelerini
önemsediklerini, projelerin tamamlanma süresinin 12 yıl olduğunu bildiren
Yıldırım, ortalama her bir projenin bitme süresinin 3.5-4 yıl olduğunu kaydetti.
Projelerin toplam bedelinin 56 milyar lira yani 35 milyar dolar olduğun işaret
eden yıldırım, yaklaşık 25 milyar liralık kısmının yap-işlet-devret modeliyle
gerçekleştirileceğini, kalan kısmının ise genel bütçe imkanlarıyla yapılacağını
anlattı.

Eski Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, İzmir için açıkladıkları 35 projenin inşaatları sırasında 165 bin İzmirlinin doğrudan iş sahibi olacağını, projelerin İzmir ekonomisine yıllık 11.4 milyar lira katkı sağlayacağını söyledi.

İzmir-Ankara Yüksek Hızlı Tren hattı projesinin hazır olduğunu, bu yıl
birinci etabın ihalesine çıkılacağını, hat tamamlandığında iki il arasının 3.5
saate, İzmir-Konya arasının 4 saate, İzmir-Eskişehir arasının 4 saate ineceğini
belirten Yıldırım, İzmir-İstanbul Yüksek Hızlı Tren hattıyla İzmir-Bursa arasının
1 saat 45 dakikaya, İzmir-İstanbul arasının ise 4 saate düşeceğini kaydetti.

Adnan Menderes Havalimanı İç Hatlar Terminalinin yenileneceğini, Ağustos
ayından itibaren İzmirden Sofya ve Üsküpe doğrudan uçuşa başlanacağını, kentin
Kaklıç bölgesine "Vecihi Hürkuş Havalimanının yapılacağını anlatan Yıldırım,
"İzmir kuzeyde ve güneyde büyüyen bir kent. İkinci bir havalimanına ihtiyacımız
var. Kuzeyde Kaklıç bölgesinde yeni bir havalimanına İzmir sahip olacak. Bunun
planlamasını yapıyoruz" dedi.

İzmir-İstanbul otoyolundaki çalışmaların 6 farklı noktaya kurulan
şantiyelerle başladığını, bu projenin maliyet olarak dünyanın üçüncü büyük,
Avrupanın ise en büyük projesi olduğunu vurgulayan Yıldırım, İzmir-Ankara
arasına yapılacak otoyol hakkında da bilgi verdi. Yıldırım, 535 kilometre
uzunluğunda olacak otoyulun 8 saatlik kara yolu yolculuğunu 4 saate düşüreceğini
ifade etti.

İzmir-Antalya arasında yapılacak otoyol ile Antalyaya 4 saat 15 dakikada
gidilebileceğini dile getiren Yıldırım, İzmir-Manisa arasındaki Sabuncubeli
mevkisine 2.8 kilometresi çift tünel olmak üzere toplam 4 kilometrelik bir tünel
yapılacağını müjdeledi.

Kuzey Otoyolu, Kuzey Ege Limanı, Kemalpaşa-Turgutlu, Kiraz-Ödemiş
demiryolları, Tarım ve Hayvancılık Sanayi İşletmeleri, Kemalpaşa Lojistik
Merkezi, Balıkçı barınakları, Deniz Ürünleri Borsası, Bilişim ve ARGE Şehri,
E-Ticaret Üssü, Dijital Arşiv Kent, Bilişim Destekli Yaşam gibi projeleri de
anlatan Yıldırım, Türkiyedeki yaklaşık 1.5 milyon görme engelli için proje
geliştirdiklerini, görme engellilerin hiç dış destek almadan geliştirilen bir
cihaz sayesinde kendine yeterli olabildiğini, bu cihazların dağıtımını ilk olarak
İzmirde gerçekleştireceklerini söyledi.

-ŞEHİR YENİLEME PROJESİ-

İzmirdeki 1 milyon konuttan en az 200 bininin standartlara uymayan,
depreme dayanıklı olmayan, yeterli altyapı hizmeti bulunmayan binalar olduğunu
ifade eden Yıldırım, şöyle konuştu:
"Bunlarla İzmir Cumhuriyetin 100. yılının şehri olamaz. İzmir mutlaka
kent yenilemesini yapmalıdır. Şehir yenileme projesini hiç ama hiç siyasetin
amacı haline getirmeyeceğiz. Şart bu. Bu projeyi yüksek sesle konuşmaya
başlayınca belediye de bu konuda adım atacağını ifade etti ve şehir yenileme için
projelerini açıkladılar. Bu güzel bir gelişme. Burada yerel yönetimlerle uyum
içinde çalışmak, projenin başarısı için olmazsa olmaz şartımızdır. İzmir bu
yenilenmeyle daha konforlu, daha güzel mekanlara sahip olacak. Önce yapacağız
sonra yıkacağız. Önce yıkıp sonra yapmak yok. Bu proje 10 milyar lirayı aşan bir
iştir. Mutlaka İzmir bu işi gerçekleştirmelidir. Bu proje İzmirin geleceğidir.
İzmirde yaşayan milyonlarca insanın geleceğidir. Bu projeyi gerçekleştireceğiz.
İzmiri süper lige çıkaracağız. Bunda kararlıyız. Ayrıca imkanı olmayanlara
İzmirde en az 5-10 bin TOKİ konutu uzun süreli ve taksitli olarak yapılacak ve
verilecek."

-KENTE İKİ BÜYÜK ŞEHİR HASTANESİ-

Bayraklıya 1600, Tepecike ise 1400 yataklı şehir hastanelerinin
kurulacağını, bu projelerin yatırıma alınarak uygulama safhasında olduğunu
anlatan Yıldırım, öğrenci yaşam merkezlerinin oluşturulacağını, yeni stadyumlar
yapılarak spor kulüplerinin destekleneceğini belirtti. Yıldırım, "Maalesef İzmir
kulüplerinde istikrar yok. İzmirli el ele kulüpler süper lige" diyoruz" dedi

Efes Antik Limanı projesiyle birlikte bin yıl sonra Efesin yine denizle
buluşacağını, körfez dönüşüm projesiyle birlikte körfezdeki kirliliğin ortadan
kaldırılacağını ifade eden Yıldırım, "Körfez dönüşüm projesiyle körfez
sirkülasyonu sağlanacak. Biyoçeşitlilik artacak, büyük gemiler limana
yanaşabilecek" dedi.

-KARABURUNA 6 KİLOMETRELİK KANAL-

Yeni yat limanları, kruvaziyer liman, dijital tarih kütüphanesi, Agora ve
Kent Merkezi yenilemesi, İzmir EXPO 2020 projeleri, Egeray, İzmir metrosu
projelerini de anlatan Yıldırım, İzmir-Çeşme Deniz Otoyolu projesi kapsamında
Karaburuna 6 kilometrelik bir kanal yapılacağını, bu projeyle birlikte
İzmir-Çeşme arasındaki denizyolu ulaşımımın 45 dakikaya düşeceğini söyledi.

Projeyi "İzmirin turizm, şehircilik, körfezin temizlenme projesi"
olarak niteleyen Yıldırım, "Bu kanal sayesinde hem deniz yolu kısalacak hem de
sirkülasyon sağlanacak. Biyoçeşitlilik de artacak" dedi.

-KONAKA TÜNEL-

Konaka tünel yapılmasının, kendisine göre en hayati proje olduğuna vurgu
yapan Yıldırım, "Bu projeyle birlikte Üçkuyular, Yeşildere, Mürselpaşa arasında
2x 2.5 kilometrelik çift tünel yapıyoruz. Şehir içinden geçen transit yolu
yeraltına alıyoruz. Bana göre bu proje vizyon projesidir, en önemli projedir"
diye konuştu.

Üçkuyular ile Bostanlı arasında hem tüp tünelle geçiş hem de köprüyle
geçiş sağlanacağını dile getiren Yıldırım, "Bu projelerin inşaatı sırasında 165
bin İzmirli doğrudan iş sahibi olacak. Projeler bittikten sonra 125 bin ilave
istihdam olacak. Projelerin yıllık İzmir ekonomisine katkısı 11.4 milyar lira
olacak" dedi.

Elindeki kitapçığı da gösteren Yıldırım, "Bu projeye boş diyenlere
armağanımızdır" ifadesini kullandı.

-KÜLTÜR VE TURİZM BAKANI GÜNAY-

Kültür ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay da AK Partinin kurulduğu günden
bu yana siyasetin temel algısını değiştirdiğini, siyaseti katı tartışma, ideoloji
anlayışından çıkarıp, hizmet odaklı bir anlayışa götürdüklerini anlattı.

Türkiyenin artık önünü görebildiğini, birkaç yıllık projeler
yapılmadığını ifade eden Günay, Atatürkün hayalini gerçek kılıp Türkiyeyi
çağdaş uygarlık seviyesinin üstüne çıkarmak için çalıştıklarını belirtti. Geçmiş
yıllarda hayal bile edilemeyen şeylerin artık Türkiyede gerçekleştirilebildiğine
dikkati çeken Bakan Günay, "Eskiden bunlar hayaldi, şimdi Türkiye hayallerin
gerçekleşebileceği yeni bir vizyona kavuştu" dedi.

İzmiri dünya kenti yapmaya çalıştıklarını, İzmirin önüne büyük bir
vizyon koymaya çalıştıklarını ve kenti EXPO 2020ye aday gösterdiklerini
anımsatan Günay şöyle konuştu:

"Bunu seçim tartışması haline getirmedik. İzmiri EXPO 2020ye aday
yapmak ve EXPOyu gerçekleştirmek milli davamız haline geldi. 2013 yılında
İzmirin adaylığının kesinleşmesi ve İzmirin 2020de dünyanın önüne en önemli
sergi merkezi haline gelmesi için elimizden gelen her şeyi yapmaya
çalışacağız."

Türkiyenin turizmde dünya yedincisi olduğunu, 2003de 13 milyon olan
ziyaretçi sayısının 28.5 milyona çıktığını anlatan Günay, "Yaşam tarzları
itibariyle Türkiyenin içine kapandığı gibi bir şehir efsanesi dolandırmaya
çalışıyorlar. Dünyada içine kapanan bir ülke 8 yılda 13 milyon turistin üzerine 8
yılda 15 milyon insan koyabilir mi Bu Türkiyenin dünyaya ne kadar açıldığının,
ne kadar entegre olduğunun, Türkiyenin ne kadar tercih edilen bir ülke olduğunun
en somut, açık göstergesidir" diye konuştu.

-LOS ANGELES TİMESDE İZMİR REKLAMI-

İzmirin tanıtımıyla ilgili yaptıkları çalışmaları da anlatan Bakan
Günay, Los Angeles Times gazetesindeki Efes Antik Kentinin ilanını gösterdi.
Günay, "Los Angeles Timesın en son sayılarından biri İzmir ile ilgili
tanıtımdır. Efesle ilgilidir. Bizim derdimiz ve gayretimiz Türkiyeyi daha
iyiye, ileriye taşımak, derdimiz gayretimiz İzmiri daha iyiye, ileriye taşımak"
dedi.

Etkinliğe Devlet Bakanı Mehmet Aydın, AK Parti Genel Başkan Yardımcısı
Nükhet Hotar, AK Parti İzmir Milletvekilleri ve milletvekili adayları, sivil
toplum örgütlerinin, iş dünyasının temsilcileri katıldı.
AA