24 / 12 / 2024

Akasaray su ve demiryoluna kavuşacak!

Akasaray su ve demiryoluna kavuşacak!

Aksaray’ın öncelikli projelerini açıklayan AK Parti Aksaray Milletvekili Ali Rıza Alaboyun, bu projelerin Aksaray’da dış havzalardan su getirme, hızlı tren ve yük treni için demiryolu projeleri olduğunu söyledi...




AK Parti Aksaray Milletvekili Ali Rıza Alaboyun, Başbakan Recep Tayip Erdoğan’ın Aksaray mitinginde açıkladığı projeler kapsamında değerlendirme yaptı.


Aksaray’ın öncelikli projelerini açıklayan Milletvekili Alaboyun, bu projelerin Aksaray’da dış havzalardan su getirme, hızlı tren ve yük treni için demiryolu projeleri olduğunu söyledi. Aksaray’ın içme ve özellikle tarımsal sulama için su projesine ihtiyacı olduğunu ifade eden Milletvekili Alaboyun, “Aksaray’da en büyük sorunumuz KOP kapsamında Aksaray, Konya, Karaman ve Niğde başta olmak üzere tarımsal sulama sorunumuz aciliyet arz ediyor. Bu su sorununa yönelik biliyorsunuz bir sürü çalışmalar yapılıyor. Özellikle Göksu kaynağının çıkışındaki sular Mavi Tünel kapsamında Konya Ovası’na getirildi. Tabi Konya Ovası’na getirilen bu sular doğrudan Aksaray’a gelmiyor. Ama bölgemizdeki yeraltı su havzasını beslemesi açısından çok önemli. Dolayısı ile biz bunu önemsiyoruz. Bugün Niğde tarafında bulunan su kaynakları, Aksaray tarafında bulunan su kaynakları, Karaman tarafında bulunan su kaynakları entegre bir şekilde ele alınacak ve yönetilecek. Bunlardan en önemlilerinden biri bizim Aksaray Barajımızın suyunun sağ sahil ve sol sahil olarak 110 milyon TL’lik bir yatırım ile kapalı sulama sistemine alınacak. Kapalı sulamaya alınmasının en büyük avantajı da, biliyorsunuz su imkanları yüzde 30 civarında kullanılıyor, yüzde 70’e yakın bir kayıp var. Bu da yüzde 70 bir su tasarrufu sağlayacak. Mevcut suyumuzun belki 2,5 katı daha farklı alanları sulayabilme, teknolojik bir sulama imkanı sağlayacak bu bize. Bu kapsamda bu proje devam ediyor. Bizim Aksaray’ın Eşmekaya tarafında da belli bölgelerimiz kapalı sulama sistemine geçti. Bu çok önemli bir konu. Bunların hepsini KOP Projesi’nde takip ettiğimiz konular” dedi.


Aksaray olarak Hirfanlı Barajı’ndan su getirme çalışmaları yapıldığına dikkat çeken Milletvekili Alaboyun, “Biz Hirfanlı Barajı’ndan belli miktardaki suyu Aksaray yöresine aktarma çabasındayız. Bazı arkadaşlarımız Kızılırmak’tan su getirmekten bahsediyor. Kızılırmak’tan doğrudan getirmek değil, mutlaka bunun bir baraj üzerinden alınması lazım. Aksaray sınırları içerisinde bulunan kanal ve sulama mekanizmalarından doğrudan devreye verilebilecek bir su. Bu projelendirme aşamasında, çalışmalar bittikten sonra konu KOP idaremizce bakanlığımıza gönderilecek. Böylelikle Aksaray’ın su ihtiyacına ikinci bir kaynak bulunmuş olacak. Yani Mamasın Barajı’nın suyuna ilaveten Hirfanlı Barajı’ndan da bir su alma imkanımız olacak inşallah. Bunun çaba ve gayretleri içerisindeyiz. Bu da KOP Projesi çerçevesinde değerlendirilecek bir konu” şeklinde konuştu.


DEMİRYOLU ÇALIŞMALARI BİTTİ


Aksaray’ın demiryolu çalışmaları kapsamında da bilgiler aktaran Milletvekili Alaboyun, “Aksaray kapsamında 2 ayrı demiryolu projesi var. Bunlardan bir tanesi Ulukışla-Aksaray-Kırşehir Yerköy bağlantısı. Bu bağlantı 200 kilometrenin üzerinde bir bağlantı. Dolayısıyla Aksaray açısından bu önemli. Önemi ise Aksaray’da organize sanayimiz çok hızlı büyüyor. Çok büyük oranda belde ve ilçelerimizden organize sanayide çalışacak göç aldık. Bunun yan sanayiyle, yan sektörlerle Aksaray’da çok hızlı bir göç var. Organize sanayimizde güçlü bir istihdam alanı oluştu. Fakat üretilen mallarımızın bazılarına baktığımız zaman bunlar havaleli mallar. Havaleli malların nakliyesinde ciddi bir gider oluyor. Nakliye ücretleri malın üzerinde çok büyük bir yük getiriyor. Bu yükü ortadan kaldırabilecek en önemli proje Aksaray-Ulukışla arasındaki demiryoludur" diye konuştu.


Hızlı tren projesine de değinen Milletvekili Alaboyun, “Biraz uzun vadeli ama çok büyük bir proje var. O da hızlı tren projesi. Bu hızlı tren projesine Ulukışla yolu da müsait ama biz öncelikle yük taşımaya yönelik öncelik veriyoruz. Çünkü aciliyetimiz var. Ama uzun ve orta vadede aynı yol hızlı tren için de çift yollu kullanılacak. Bu diğer hat, Antalya, Manavgat, Konya, Aksaray, Nevşehir ve Kayseri hattı. Bu bölgede turizm hattı olmak üzere hızlı tren hattı. Bu hızlı tren hattından da özellikle Antalya yöresine gelen bazı turistlerin turizm alanını Orta Anadolu’ya doğru, Nevşehir, Kapadokya, Konya doğru genişletmesini sağlayabilecek. Bununla ilgili de uygulama projeleri tamamlandı. Bunlar da yakında ihalelere çıkacak. Şimdi şunu söyleyeyim. Demiryolu ve sulama tesisleri büyük altyapı tesisleridir. Bugün başlayalım da yarın bitsin diyebileceğimiz türden değil. Mesela Aksaray ile Kırşehir arasındaki demiryolu çalışmaları 2 yıldır devam ediyor. Bu 2 yıllık süreç içerisinde şu önemli. Bu demiryolu nereden geçecek, nerelerde viyadük lazım, nerelerde köprü lazım, nerelerde tünel lazım, nerelerde dolgu, nerelerde yarma yapılacak, nerelerde kamulaştırma var ve yok, şehrin girişleri nasıl olacak, bunların çalışmaları, bunların zemin jeolojik ve jeofizik zemin etütleri tamamlandı. Bu zaman aldı. Çünkü özellikle bizim Konya yöremizde Aksaray-Adana arasında bazı yerlerde obruk dediğimiz göçmeler olabiliyor. Bu tür göçmelere karşı zemin etüdü yapılması ve dikkat edilmesi şart. İnşallah alan projeleri ve uygulama projeleri bitti. Her iki projenin de uygulama çalışmaları bitti. İnşallah kısa sürede bunlarla ilgili ödenekler ayrılarak ihalelere çıkılacak ve yavaş yavaş bu projeler tamamlanacak” dedi.



Milliyet



Geri Dön