Altın takısı olanları yakından ilgilendiriyor! Altın takıların cazibesi kayboluyor
Yılın ilk yarısında Türkiye, Çin ve Hindistan gibi önemli altın takı pazarlarında satışlar düşüşe geçti. Yılın tamamında küresel satışların yüzde 3 azalışla 1.765 tona gerilemesi bekleniyor. Refinitiv Metal Kıymetli Madenler Araştırma bölümü tarafından yayınlanan rapora göre Çin'de sert koronavirüs kısıtlamalarından dolayı ekonomik büyümedeki yavaşlama, altın mücevher talebini büyük ölçüde olumsuz etkiledi ve Hindistan, Asya'daki diğer ülkeler ve Ortadoğu pazarlarında görülen kazançları dengeledi
Küresel tüketim eğilimleri incelendiğinde bu yılın ikinci çeyreğinde altın takı talebi bir önceki yılın aynı çeyreğine göre yüzde 6 yükselmesine rağmen yılın ilk yarısının geneline bakıldığında talep yüzde 3 geriledi.
Refinitiv Metal Kıymetli Madenler Araştırma bölümü tarafından yayınlanan rapora göre Çin'de sert koronavirüs kısıtlamalarından dolayı ekonomik büyümedeki yavaşlama, altın mücevher talebini büyük ölçüde olumsuz etkiledi ve Hindistan, Asya'daki diğer ülkeler ve Ortadoğu pazarlarında görülen kazançları dengeledi. Raporda tüm yıl talebinin 2021 yılından yüzde 3 düşüşle 1.765 ton civarında olacağı tahmini yapıldı.
ÇİN PAZARI DÜŞÜŞE GEÇTİ
Çin'de mücevher talebiyle ilgili olarak, ikinci çeyrekler genellikle nispeten sessiz bir çeyrek olsa da, mevcut ekonomik ortam alımları iyice baskılanmasına neden oldu.
Talep bir önceki yıla göre yüzde 25'lik bir daralma ile 99.5 ton olarak gerçekleşti.
HİNDİSTANDA ALTIN MÜCEVHER TALEBİ YÜKSELDİ
Dünyanın en önemli mücevher pazarlarından biri olan Hindistan'ın altın mücevher talebi ikinci çeyrekte 125 tona yükseldi.
Yıllık bazda yüzde 56'lık güçlü bir büyüme kaydetti. Mayıs ayındaki hızlı düşüşün desteklediği düğün ve festival alımları güçlü talep doğurdu. Yılın ikinci kısmında ise talep kırsal ekonominin canlanmasına ve Hindistan merkez bankasının enflasyonu nasıl ele aldığına bağlı olacak.
Tayland, Vietnam, Japonya ve Malezya gibi Asya pazarlarının geri kalanındaki mücevher talebi, pandemi kısıtlamalarının kaldırılmasının toparlanmaya başladı.
Hükümetlerin yerel ekonomileri canlandırmak için daha sağladığı teşvikler de tüketime destek oldu. İkinci çeyrekte festival, düğün ve diğer benzeri amaçlar için mücevherlere alım getirirken, ons fiyattaki düşüş yatırım amaçlı olarak da talep yarattı.
ORTADOĞU PETROLDEN DESTEK ALDI
Ortadoğu ülkelerinde altın pazarı artan petrol fiyatlarından destek buldu. Petrol gelirleri artan bölge ülkelerinde takı talebi de yükseldi. Ayrıca turistlerin yaptığı alımlar da piyasaya katkı sağladı.
TÜRKİYE'NİN TALEBİ YÜZDE 10 AZALABİLİR
Türkiye’de talep hiperenflasyon ve sonrasında Türk Lirası'nın ABD Doları karşısında hızla değer kaybetmesi nedeniyle zarar gördü. Raporda, “Ekonomik zorluklar devam ederken, mücevher talebinin yılın ikinci yarısında yüzde 7 ila yüzde 10 arasında daralması bekleniyor” ifadelerine yer verildi.
AVRUPANIN TAKI TALEBİ YÜZDE 5 AZALDI
Batı’da da tüketim oldukça düşük. İkinci çeyrekte ABD’de yıllık bazda talepte neredeyse hiç değişiklik meydana gelmezken, Avrupa'da talep ikinci çeyrekte yıllık bazda yüzde 5 daraldı. Yüksek enflasyon ve yüksek altın fiyatı, daralmanın ana etkeni olmaya devam etti.
Dolar baskısı altında kalan altın yatay seyrediyor!
|