27 / 04 / 2024

Aman dikkat! Zincir marketlerden ‘özel ürün’ tuzağı! Rekabet Kurulu devreye girdi!

Aman dikkat! Zincir marketlerden ‘özel ürün’ tuzağı! Rekabet Kurulu devreye girdi!

Üretici firmaların büyük marketlere özel yaptıkları ürünler Rekabet Kurulu'nun incelemesine takılırken; kurul, bu ürünlerin daha hafif, yani gram olarak düşük olmasına karşın, ucuz gibi sunularak tüketicinin yanıltılabileceğini belirtiyor. Bu doğrultuda, bu gibi özel ürünlere belirli bir ambalaj ve



Rekabet Kurumu, zincir marketlerin durumunu incelediği Türkiye Hızlı Tüketim Malları Perakendeciliği Sektör İncelemesi raporunu paylaştı. Raporda, piyasada faaliyetine devam eden bütün marketlerin ürün satın alma ve satma işlemleri detaylı bir şekilde anlatıldı. Rekabet Kurulu, söz konusu raporunda marketlerin üreticilere kendilerine özel ürettikleri ürünler incelendi.

Piyasada üreticiler, büyük marketler için tuvalet kâğıdı, zeytinyağı, sabun gibi ürünlerin üretimini yapıyor ve bu ürünler yalnızca bir markette satılıyor. Örneğin önemli bir zeytinyağı üreticisi yalnızca bir markete özel bir marka oluşturuyor. Bu market de raflarında özel ürünleri genelde fiyat olarak daha ucuz ve marketteki başka markalı ürünlere göre daha cazip bir şekilde satışa sunuyor.

Aman dikkat! Zincir marketlerden ‘özel ürün’ tuzağı! Rekabet Kurulu devreye girdi!

"ÖZEL DEĞİL GRAMAJI DÜŞÜK"

Rekabet Kurulu, "özel ürün" adı verilen bu imalatların temelinde fiyat bakımından hiçbir avantajı olmadığını saptadı.

Kurulun raporunda, "özel ürün" olarak marketlerin 39 ürünün satışını yaptığı ifade edilirken, bunlar, "içecekler, süt ürünleri, taze meyve ve sebze, şekerlemeler, yağlar, donmuş gıdalar, bakliyat, sigara, kişisel bakım ve ev temizliği" şeklinde sıralandı.
Kurul önemli marketlere ne kadar özel ürün satışını yaptığını sordu. Bir firma farklı kategorilerde 90 çeşit ürünün, bir başkası farklı kategorilerdeki 83 çeşit ürünün, bir diğeri de 56 çeşit ürünün, "özel gramajlı/özel ambalajlı olarak kendi mağazalarında sattığını bildirdi. Marketler, bu ürünlerin "standart gramajından farklı bir gramajla birlikte yalnızca kendi mağazalarında satışa çıkarılan ürünlerin aktif madde, içerik ya da reçete açısından orijinal gramajlı ürünlerden farklılaşmadığını" söyledi.

İşte detaylar...


Geri Dön