Aman dikkat! Zincir marketlerden ‘özel ürün’ tuzağı! Rekabet Kurulu devreye girdi!
Üretici firmaların büyük marketlere özel yaptıkları ürünler Rekabet Kurulu'nun incelemesine takılırken; kurul, bu ürünlerin daha hafif, yani gram olarak düşük olmasına karşın, ucuz gibi sunularak tüketicinin yanıltılabileceğini belirtiyor. Bu doğrultuda, bu gibi özel ürünlere belirli bir ambalaj ve
"YEREL MARKETLERE HAKSIZLIK"
Rekabet Kurumu, raporunda öncelikle bölgesel ve yerel marketlerin büyük üreticilere bu tür özel ürünlerin üretimlerini yaptıramadıklarını aktararak, durumun bu bakımdan haksız bir ortam yarattığına dikkat çekildi. Raporda, "Bölgesel/yerel market zincirlerinin üreticiler ile birlikte özel gramajlı ürün üretimi anlaşması yapacak ölçeklerde çalışamadığı ve bu yüzden özel gramajlı ürün satışı yapamadıkları, diğer taraftan özel gramajlı ürün satışının tüketici algısını yanlış yönlendirdiği ve özel gramajlı ürünlerin satışı yapan marketlerin rakiplerine karşı haksız avantaj elde ettiği belirtilmiştir." İfadeleri yer aldı.
"TÜKETİCİDE ALGI YARATILIYOR"
Kurulun özel ürünlere ilişkin başka tespiti ise şu şekilde:
" Piyasada alışılmış gramaj ve fiyatla satılan belirli bir markaya ait ürünün aynı ambalajlarda fakat ona oranla daha düşük gramaj ile ve daha düşük fiyatlardan satışının yapılmasının tüketiciyi de yanıltabileceği düşünülmektedir. Özel üretimle satılan söz konusu ürünler, tüketici tarafından indirimli olarak algılanabilecekken aslında daha düşük fiyatlı olması, ürünün gramajının düşük olmasından kaynaklanabilmektedir. Bu durum tüketici nezdinde söz konusu marketlerin yerel marketlere göre daha ucuz olduğu algısının oluşmasına neden olabilecektir. Bu marketlerin hâlihazırdaki pazar güçleri dikkate alındığında, pazardaki yoğunlaşmanın tüketicinin olası bir yanlış algısıyla daha da artmasının önlenmesi gerekmektedir. Bu sebeple özel gramajlı olarak üretilen ürünlerin satışına son verilmesini sağlayacak düzenlemeler yapılması gerektiği düşünülmektedir."