05 / 05 / 2024

Amasya turizmin gözde mekânı oldu!

Sloganlarının 'bütün yollar Amasya'ya çıkıyor 'olduğunu söyleyen Amasya İl Kültür ve Turizm Müdürü Kaya "Artık deniz yolu ile Karadeniz'e gelen turisder Amasya'ya gelmeye başladı" dedi.

Denize kıyısı olmayan Amasya, duble yollar sayesinde Karadeniz'e gemi ile gelen turistlerin gözde mekanlarından biri haline geldi.

Amasya İl Kültür ve Turizm Müdürü Ahmet Kaya, AA muhabirine yaptığ açıklamada, son yıllarda Amasya'nın turizm destinasyonu bakımından zenginleştiğini belirtti. Yapılan tanıtım çalışmaları sonucu Amasya'nın ziyaretçi sayısının her geçen gün arttırdığını belirten Kaya, son olarak kruvaziyer turizmi konusunda seyahat acenteleri ile çalışma başlattıklarım ve son 2 yılda bunun meyvelerini almaya başladıklarıı söyledi.

Karadeniz'e özellikle Samsun limanına gelen turistlerin duble yollardan Amasya'ya kolay ve loşa bir sürede ulaşabildiğini anlatan Kaya, "Duble yolların faydasını biz burada görmekteyiz. Gemi üe gelen turistler, otobüsle yaklaşık 2 saatte Amasya'ya geliyor. Amasya'da 4 saat kültür varlıklarını ve müzelerimizi geziyorlar. Yine 2 saatte Samsun'a dönüyorlar. Toplam 8 saatlik bir mola veriyorlar" diye konuştu.

Kaya, 2012 yılında Amasya'ya 12,2013 yılının eylül ayına kadar 14 gemi yolcusunun Amasya'yı m ziyaret ettiğini, sadece eylül ayı içinde 5 gemi yolcusunun daha Amasya'ya geleceğini kaydetti. Amasya'nın deniz yolu ile gelen turistleri çekmeye başladığını kaydeden Kaya, "Biz Amasya olarak turizmin çeşitlenmesini istiyoruz.

Sloganımız 'bütün yollar Amasya'ya çıkıyor'. Artık deniz yolu ile Karadeniz'e gelen turistler Amasya'ya gelmeye başladı. Amasya Merzifon Hava Alanımız açıldıktan sonra hava yolu ile de turizmden faydalanıyoruz. Demiryolu ile ve kara yolu ile faydalanıyoruz. Yani bütün yollar turizmde Amasya'ya çıkıyor.

Biz özellikle Karadeniz turlarının ya başlangıç ya da bitiş noktasında yer alıyoruz" ifadelerini kullandı.Amasya'nın sahip olduğu kültürel birikim ve tarihi dokunun turistlerin ilgisini çektiğini belirten turizmci Yaşar Karadağ ise düzenledikleri 12 günlük Karadeniz turuna Amasya'yı da dahil ettiklerini belirtti.

Amasya'nın önemli bir turizm potansiyeline sahip olduğunu ifade eden Karadağ, "Karadeniz turunda Amasya'da bulunuyoruz.

Amasya bizim en önemli ayağımızdan birtanesi. Samsun limanından başlayıp 8 saatlik bir Amasya ziyaretinden sonra tekrar gemiye dönüyoruz" dedi.

Amasyanın bir liman şehri olmadığını anımsatan Karadağ, "Amasya bir liman şehri olmamasına rağman deniz turizminden dolaylı olarak faydalanıyor. Eskiden Samsun'dan Amasya'ya kara yolları ile gelmek istendiğinde uzun sürede araçlarla gelinebildiği için pek revaçta değildi. Ama son dönemde yapılan duble yollar ve tüneller ile daha önce 3,5-4 satte geldiğimiz yollann 1,5 saate düşmüş olması tabi ki Amasya'nın önünü çok fazlası ile açtı" diye konuştu. Yabancı ziyaretçilerden Olga Stavrakıs, Amasya'nın büyüleyici ve örneğine çok az rastlabilir bir kent olduğunu ifade etti. Amasya'yı gezmekten mutlu olduğunu belirten Stavrakıs, Amasya'ya yeniden gelmeyi çok istediğini söyledi.