Ankara-İstanbul YHT ile yılda 10 milyon yolcu seyahat edecek!
Milli Tren Projesi kapsamında, demiryollarındaki çalışmalarla ülkemiz demir ağlarla örülüyor. Yakın gelecekte sadece Ankara-İstanbul arasındaki YHT ile yıllık 10 milyon yolcunun seyahat etmesi hedefler arasında.
Halen demiryolu yenileme çalışmaları ve lojistik merkez yapım çalışmaları başta olmak üzere yaklaşık bin 500 proje aynı anda sürdürülüyor.
İlk defa 2009 yılında Ankara - Eskişehir arasında YHT işletmeciliğine başlayarak dünyada altıncı, Avrupa’da sekizinci YHT işleten ülke olduk. Yakın gelecekte sadece Ankara-İstanbul arasındaki YHT ile yıllık 10 milyon yolcunun seyahat etmesi hedefler arasında.
Şu sıralar Pendik - Söğütlüçeşme ve Kazlıçeşme - Halkalı arasındaki hatlar iyileştiriliyor, Marmaray’la entegrasyon çalışmalarının tamamlanması sonucunda YHT’ler Halkalı’ya kadar ulaşacak. Diğer taraftan Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren proje çalışmaları devam ediyor. Bu iki proje ve Marmaray Tüp Geçiş sistemi Avrupa-Anadolu arasında kesintisiz demiryolu ulaşımı dönemini beraberinde getirecek. Yüksek Hızlı, Hızlı ve Konvansiyonel demiryolu yapımlarının yanı sıra mevcut hatlarımızın elektrikli ve sinyalli hale getiriliyor. Milli Tren Projesi, demiryolu yenileme çalışmaları ve lojistik merkez yapım çalışmaları başta olmak üzere yaklaşık bin 500 proje sürdürülüyor.
Bu arada Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan’ın “Milli Tren Projesi bünyesinde Ankara İstanbul arasında yeni bir direkt hızlı tren hattı yapılmasını planlıyoruz. Doğrudan Ankara’dan İstanbul’a uzanacak, direkt bir hat için kollar sıvandı. Yeni hattın bitmesi ile hızlı tren ile 3,5 saat süren Ankara-İstanbul arası 1,5 saate inecek” açıklamaları yabancı demiryolları şirketlerinin rotasını ülkemize çevirmesine neden oldu.
YABANCILARI İLGİSİ BÜYÜK
Bunun en somut örneği de 05-07 Mart 2015 tarihleri arasında, İstanbul Fuar Merkezi’nde yapılacak EurasiaRail Uluslararası Demiryolu, Hafif Raylı Sistemler, Altyapı ve Lojistik Fuarı oldu. Çünkü Türkel Fuarcılık tarafından düzenlenen ve alanında dünyanın 3’üncü büyük demiryolu fuarı olan EurasiaRail’e bu yıl 26 yabancı ülkeden 130 firma katılım için başvuruda bulundu.
Şirket Yönetim Kurulu Başikanı Korhan Yazgan;“Milli Tren Projesi bünyesinde Ankara-İstanbul arasında yeni bir direkt hızlı tren hattı yapılmasını planı ile yabancı şirketler gözünü Türkiye’ye çevirdi. Ancak tek proje bu değil. 3 bin 500 kilometre yüksek hızlı demiryolu, 8 bin 500 kilometre hızlı demiryolu, bin kilometre konvansiyonel demiryolu olmak üzere toplam 13 bin kilometre demiryolu yapılması hedefleniyor.
Böylelikle 2023 yılında toplam 25 bin kilometre demiryolu uzunluğuna ulaşılması ve bu sayede, demiryolu taşımacılık payının yolcuda yüzde 10 ve yüzde 15’e çıkarılması sağlanacak. Tüm planlar fuara büyük bir ilgi oluşmasını sağladı. Fuara bu yıl 25 ülkeden katılım var. Bu alanda teknolojik yarışta yer alan Almanya, Fransa, İran ve İspanya’daki şirketlerden yoğun talep geldi. Bu ülkeler şirketlerin yanı sıra katılımlarını bakanlık seviyesinde yapacak. Bu da Türkiye’deki demiryolu projesine gösterdikleri ilginin büyüklüğünü ortaya koyuyor. Demiryolu sektörünün serbestleşme sürecinin tamamlandı. Milli standartların oluşturulması, emniyet yönetim sisteminin altyapı ve işletmeciliğin kültür haline getirilmesi ve her türlü demiryolu aracının ülkemizde üretilmesi planlanıyor. Tüm bunlar fuara ilginin artmasını sağlıyor” dedi.
2011 yılından beri tarafından organize edilen fuarı TC. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, TCDD, TÜVASAŞ, TÜDEMSAŞ ve TÜLOMSAŞ, KOSGEB, TOBB tarafından resmi olarak desteklenen fuar, sektörün Avrasya coğrafyasındaki en ciddi buluşma platformu.
Fuarda bu yıl demiryolları hakkındaki üretimler, hafif raylı sistemler, altyapı ve demiryolu lojistiği konularında dünyada uygulanan yenilik ve hizmetleri, sektöre sunuluyor. Fuar ile eş zamanlı yapılan konferans ve seminerler de sektörde yer alan firmalara gelecekte alacakları pozisyon açısından ciddi ışık tutuyor. EurasiaRail ayrıca konferans ve seminer programları ile de biliniyor. Kamu ve özel sektörde öne çıkan isimleri ağırlayarak, sektördeki önemli gelişmeleri, son teknolojileri, yeni ürünlerin tanıtımlarını, büyük firma ve kurumları İstanbul’da tek bir platformda toplama özelliğine sahip. Bu yıl ki fuardaki konferans konularından birisi de “Yüksek Hızlı Tren araç teknolojileri, karşılaşılan problemler” ile “Altyapıda bölgesel işbirliği imkânları olacak
MİLLİ KATILIMLAR
Fuara bu yıl Almanya, Rusya, İspanya, Fransa, İran bakanlık olarak katılıyor. Bu yıl için fuarı ziyaret edecek yabancı üst düzey yetkililer ise; Almanya Devlet Demiryolları Avrupa & Afrika Gen. Direktörü Benoit Schmitt, Bulgaristan Ulaştırma Bakanlığı Altyapı Gen. Md. Veselin Vasilev, Çek Devlet Demiryolları Gen. Md. Daniel Kurucz, Çek Cumhuriyeti Ulaştırma Bakan Yardımcısı Karel Dobes, Gürcistan Devlet Demiryolları Gen. Md. Mamuka Bakhtadze, Katar Devlet Demiryolları CEO’su Saad Ahmed Al Muhannadi, Kosova Devlet Demiryolları Düzenleme Birimi Gen. Md Enis Berisha, Polonya Ulaştırma Bakanlığı Bakan Danışmanı Jerzy Kleniewski, Romanya Devlet Demiryolları Yük Dairesi Gen. Md. Yrd. George Buruiana, Suudi Arabistan Operasyon Gen. Md Saeed Al Shahrani, Suudi Arabistan Başkan Danışmanı Sidi Mahmoud Evoulowatt, Ürdün Demiryolları Yük Taşımacılığı İdaresi Gen. Müd Hussein Krishan, Ürdün Jordan HejazRailway Gen. Md Salah Allouzi, İran Devlet Demiryolları Yatırım, Uluslararası İlişkiler Gen. Md. Abbas Nazari.
Star