22 / 12 / 2024

Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren Haydarpaşa’ya gelmeyecek!

Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren Haydarpaşa’ya gelmeyecek!

Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren (YHT) hattındaki 9 durak Polatlı, Eskişehir, Bozüyük, Bilecik, Pamukova, Sapanca, İzmit, Gebze ve Pendik olarak belirlendi. Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren Haydarpaşa’ya gelmeyecek...






Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren hattındaki 9 durak Polatlı, Eskişehir, Bozüyük, Bilecik, Pamukova, Sapanca, İzmit, Gebze ve Pendik olarak belirlendi.


Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren (YHT) hattındaki 9 durak Polatlı, Eskişehir, Bozüyük, Bilecik, Pamukova, Sapanca, İzmit, Gebze ve Pendik olarak belirlendi.


29 Ekim 2013′te Marmaray’ın açılış töreninin ardından ayrı bir törenle hayata geçirilmesi planlanan Ankara-İstanbul YHT hattının durakları belli oldu. Toplam 9 durak olacak YHT hattında yolcular, Ankara’dan İstanbul’a giderken sırasıyla Polatlı, Eskişehir, Bozüyük, Bilecik, Pamukova, Sapanca, İzmit ve Gebze’den geçerek Pendik’e varacak. Bu yolculuk 3 saat sürecek.


BANLİYO HATTIYLA MARMARAY’A ENTEGRE EDİLECEK


İki il arasındaki yolculuğu 3 saate düşürecek 533 kilometrelik YHT hattı, vatandaşların daha ucuz fiyata Ankara-İstanbul arasında seyahat yapmalarına imkan sağlayacak. Ankara-Eskişehir hattının ardından Ankara-İstanbul hattının hizmete girmesiyle yolcu taşımacılığında yüzde 10 olan demiryolu payının yüzde 78′e çıkması öngörülüyor.


Ankara-İstanbul YHT hattı, son durak Pendik’teki banliyö hattıyla Marmaray’a entegre edilecek. Böylece Avrupa’dan Asya’ya kesintisiz ulaşım sağlanacak.


Uçakla rekabet edecek


Ankara-İstanbul arasında YHT ile seyahatin, uçaktan daha çok tercih edilmesi bekleniyor. Zaman açısından havayoluyla ulaşımın avantajlarını sunacak YHT’ler, biletlerinin otobüs biletlerinden biraz pahalı, uçak biletlerinden ise ucuz olmasıyla uçaktan bir adım öne geçecek.


Ankara-İstanbul arasında uçakla yolculuk yapan bir vatandaşın kalkıştan ortalama 45 dakika önce Esenboğa Havalimanı’na varması gerekiyor. Havalimanına seyahat toplu taşımayla yaklaşık 45 dakika sürerken, uçakla Sabiha Gökçen’e yapılan yolculuk sonrası havaalanından çıkış 1 saate ulaşabiliyor. Sabiha Gökçen Havalimanı’ndan Kadıköy’e ulaşımın ortalama 1 saat sürdüğü düşünüldüğünde uçakla Ankara’dan başlayan yolculuk ortalama 3-3,5 saate ulaşıyor. Ancak özellikle İstanbul trafiği ve öngörülemeyen uçak rötarlarının eklenmesiyle bu süre bazı seferlerde 4 saate yükselebiliyor.


Ankara’dan İstanbul’a YHT ile ulaşım süresine bakıldığında ise başkentteki hafif raylı sisteme entegre  Ankara  Garı’na ulaşım, yaklaşık 20 dakika alıyor. Ankara’dan İstanbul’daki son YHT istasyonu Pendik’e ulaşımın 3 saat, Pendik’ten Kadıköy’e varışın ise banliyö ile yaklaşık 40 dakika sürmesi halinde YHT ile ulaşım toplamda 4 saati alacak.


Sonuç olarak Ankara-İstanbul arasındaki mesafeyi kat etmede iki ulaşım türü arasında rekabet yaşanması öngörülüyor.


Yüzde 70′i duble demiryolu oluyor


Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, “Sadece yüzde 4′ü çift hat olan konvansiyonel hatların yüzde 70′ini ‘duble demiryolu’ yapacağız” dedi.


Yıldırım,halen yüzde 96′sı tek hat olan konvansiyonel demiryolu hatlarını çift hatta çıkarmak için çalışma başlattıklarını açıkladı.

Yolcu ve yük yoğunluğunun fazla olduğu bölgelere öncülük vererek tek hatlı demiryollarını “duble” yapmaya başladıklarını belirten Yıldırım, “Karayollarında başarıyla hayata geçirdiğimiz duble yol uygulamasına şimdi de demiryollarında başlıyoruz. 11 bin 120 kilometrelik konvansiyonel demiryolu ağımızın sadece yüzde 4′ü yani 446 kilometresi çift hat. 2023 hedeflerimiz doğrultusunda konvansiyonel hatların yaklaşık yüzde 70′i çift hat olacak” diye konuştu.


Yıldırım, demiryolu taşımacılık payının yolcuda yüzde 10, yükte ise yüzde 15′e çıkarılması doğrultusunda projeler hayata geçirdiklerini söyledi.


Türkiye’nin, yüksek hızlı tren ile kendi dönemlerinde tanıştığını ifade eden Yıldırım, YHT’nin yanısıra, 29 Ekim’de açılışı yapılacak  Marmaray  ile Tekirdağ-Muratlı, Cumaovası-Tepeköy hatlarının çift hat olduğunu belirtti.


Yıldırım, Başkentray çalışmaları kapsamında mevcut hatta 24 kilometrelik yeni hat ilave edildiğini, Arifiye-Pamukova arası 2. hat çalışmalarının da tamamlanmak üzere olduğunu bildirdi. Bakan Yıldırım, “2003′ten itibaren 313 kilometre çift hatlı konvansiyonel demiryolu yaptık. 790 kilometrelik hatta ise inşaat çalışmaları sürüyor. 806 kilometrelik hattın da projeleri tamamlandı, bir kısmının ihalesi yapıldı bir kısmı da ihaleye çıkartılacak. 4 bin 21 kilometrelik hattın ise proje ihaleleri devam ediyor” dedi.


YHT ÇALIŞMALARI BAYRAMDA DA SÜRECEK


Ankara arasındaki tren Yüksek Hızlı Tren (YHT) Projesi’nin tamamlanması için çalışmalar bayramda da aralıksız sürüyor. Şu anda İzmit kent içi geçişinde traves ve ray döşeme çalışması son aşamaya gelen YHT hattında çalışmalar bayram boyunca devam edecek.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım’ın da sık sık bölgeye gelerek her aşamasını yakın takibe aldığı YHT hattında ilk deneme seferinin önümüzdeki 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı’nda yapılması planlanmıştı. Bakın Yıldırım’ın son ziyaretinde, bu sürenin biraz uzabileceğini de bildirmesine rağmen, programın aksamaması için hatta çalışmalar neredeyse 24 saat aralıksız devam ediyor. Araya bayram girmesine rağmen çalışmalara ara verilmedi ve İzmit- Köseköy arasında traveslerle rayların döşeme çalışması sürdürüldü.

İşçilerden Beran Kele, şu anda İzmit-Köseköy arasında ray döşediklerini, bunun Türkiye’de bir ilk olduğunu belirterek, “Arife günü çalıştık. Bayramda da çalışmalar devam edecek. İşlerin yetişmesi gerekiyor” diyerek bu işi severek yaptıklarını anlattı. Hızlı tren hattı için Türkiye’de geç bile kalındığını söyleyen ve çalışmaları sürekli izlediğini söyleyen Mehmet Acar ise “YHS daha önceden başlaması gereken bir projeydi. Aslında bana göre geç bile kalındı. Hızlı tren bittiğinde müthiş bir eser ortaya çıkacak” diye konuştu.



Sözcü Gazetesi


Geri Dön