Ankara-Kırıkkale-Delice ve Antalya-Alanya otoyol projelerinde imzalar atıldı! İşte yeni otoyol projelerinin detayları!
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Uraloğlu, Ankara-Kırıkkale-Delice ve Antalya-Alanya otoyol projelerinin imza töreninde önemli açıklamalarda bulundu. İşte yeni otoyol projelerinin detayları...
Antalya-Alanya ve Ankara-Kırıkkale-Delice Otoyolu Projeleri Yapım Protokolü İmza Töreni, Bakanlık binasında düzenlendi. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, burada gerçekleştirdiği açıklamasında, söz konusu projelerin Türkiye'nin geleceğine yön vereceğine dikkat çekti.
Bakan Uraloğlu, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın "Yol medeniyettir" şiarıyla başlattığı ulaştırma hamleleriyle ülkeye çağ atlatan önemli altyapı projelerini hayata geçirmeyi sürdürdüklerini belirtti ve "225 ülke ve bölgeye ihracat yapan Türkiye, yerinde saymakla kalacak bir ülke değildir. Ülkemizi hava yollarından deniz yollarına, kara yolundan demir yollarına çok modlu taşımacılık altyapısı sunan uluslararası bir lojistik merkez haline dönüştürüyoruz" diye konuştu.
Uraloğlu, kara yolu taşımacılığının gelişmiş ülkelerin hem uluslararası hem de ülke içi taşımacılık faaliyetlerinde kilit role sahip olduğunu aktardı ve lojistik sistemin kılcal damarı olarak da hayati bir fonksiyon üstlendiğinin altını çizdi.
ANKARA-KIRIKKALE-DELİCE OTOYOLU 120 KİLOMETRE UZUNLUĞUNDA
Bakan Uraloğlu, Ankara-Kırıkkale-Delice Otoyolu'nu 101 kilometresi ana gövde, 19 kilometresi de bağlantı yolu olacak şekilde 120 kilometre uzunluğunda projelendirdiklerine dikkat çekti. Proje çerçevesinde 7 kavşak, 4 tünel, 8 viyadük ve 3 otoyol hizmet tesisinin de yapılacağını aktaran Uraloğlu, şunları söyledi:
"Proje güzergahı mevcut Ankara Çevre Yolu'nda bulunan Karapürçek kavşağı ve Samsun Yolu kavşağı arasındaki Kızılcaköy mevkisinden başlıyor. Gökçeyurt, Lalahan, Hasanoğlan, Elmadağ ve Yahşihan yerleşim birimlerinin açıklarından devam ediyor ve Kızılırmak'tan geçiyor. Kırıkkale'nin güneyinden ilerleyerek Çerikli ilçesinin kuzeyinden Kırıkkale-Yozgat Devlet Yolu'na bağlanarak sona eriyor. Ankara-Kırıkkale-Delice Otoyolu'muz, Marmara'dan Doğu Anadolu'ya, Ege'den Akdeniz'e, Akdeniz'den Karadeniz'e erişim sağlayan kara yolu koridorları arasında köprü özelliğine de sahip."
Uraloğlu, söz konusu projeyle yük ve yolcu taşımacılığının daha güvenli, hızlı ve konforlu olarak Ankara'nın doğu ve kuzey koridoruna ve buradan da Orta Doğu ve Kafkas ülkelerine aktarılacağına dikkat çekti. Pojeyle Ankara-Kırıkkale'deki mevcut devlet yolu yoğunluğunun da rahatlayacağını dile getiren Uraloğlu, şu ifadeleri kullandı:
"Trafik sıkışıklığının ortadan kalkmasıyla zamandan 2,8 milyar TL, akaryakıttan 500 milyon TL olacak şekilde yıllık 3,3 milyar lira tasarruf yapılacak. Ayrıca çevreye zarar veren araçların karbon emisyonunu da 41 bin ton azaltarak doğanın korunmasına katkıda bulunacağız. Otoyol projemiz, gelecek senelerde hayata geçirilmesi planlanan Ankara'yı kuzeyde Samsun'a, doğuda ise İran sınırına kadar ulaştıracak otoyol projelerinin de ilk ayağıdır. Projemiz bu yönüyle de oldukça önemlidir."
ANTALYA-ALANYA OTOYOLU İLE 6.6 MİLYAR TL TASARRUF
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Antalya-Alanya Otoyolu'nu da 84 kilometresi ana gövde ve 38 kilometresi bağlantı yolu olmak üzere 122 kilometre şeklinde projelendirdiklerine vurgu yaptı. Proje çerçevesinde 7 kavşak, 8 tünel, 19 viyadük ve 4 otoyol hizmet tesisi de inşa edeceklerinin altını çizen Uraloğlu, şu açıklamada bulundu:
"Proje güzergahı, Serik kavşağından başlayıp, doğuya yönelerek Serik ve Manavgat ilçeleri sınırları içinde Toros Dağları'nın eteklerindeki koridoru takip edecek ve Konaklı'nın kuzeyinde batı kavşağında sona erecek. Otoyolumuz yaz aylarında turizme bağlı artan yolculuk taleplerini, hızlı, konforlu ve güvenli karşılayacak ve bölgedeki ticaret ve tarım sektörüne de hizmet sunacak. Proje, bölge turizmi için önemli bir dönüm noktası olacak. Neredeyse bütün seneye yayılan trafik yoğunluğu, otoyol sayesinde önemli oranda azalacağı için bu durum, turistlere ve vatandaşlarımıza rahat ve stressiz bir seyahat imkanı sunacak."
Uraloğlu, söz konusu projenin, daha kısa sürede daha fazla noktaya ulaşabilme imkanı, turistlerin bölgede daha fazla zaman geçirmelerine ve farklı destinasyonları keşfetmelerine imkan sağlayacağını dile getirdi.
Projenin turizm çeşitliliğini artırarak bölge ekonomisine de katkıda bulunacağını aktaran Uraloğlu, "Bölgeye yapılan yatırımların artmasına ve yeni turizm tesislerinin açılmasına da öncülük ederek yeni istihdam imkanlarının da artmasını sağlayacak. Ayrıca, otoyolumuzun tamamlanmasıyla zamandan 6 milyar TL , akaryakıttan 600 milyon TL olacak şekilde yıllık toplam 6,6 milyar lira tasarruf edilecek. Çevreye zarar veren araçların karbon emisyonunu da 47 bin ton azaltarak doğanın korunmasına katkıda bulunacağız" diye konuştu.
Uraloğlu, her iki otoyolu kamu-özel işbirliği modeliyle hayata geçireceklerine, bu modelin yapım modeli olduğu kadar aynı zamanda bir finansman modeli olduğuna vurgu yaptı.
Yüksek maddi kaynak ihtiyacı duyulan projelerin, kamu kaynağı kullanılmadan, özel sektör imkanları ve finansmanıyla daha kısa zamanda yapılmasını sağladıklarının altını çizen Uraloğlu, şunları söyledi:
"Bunlar uluslararası rekabete açık ihalelerdir, mutlaka uluslararası kredi koşulu bulunur. Ülkeye bu vesileyle döviz girişi de sağlayacağız. Bu modelle uluslararası kredi kuruluşları ve bankalardan dış kredi kaynağı temin ederek devlet olarak projenin yapım sürecinde hiçbir ödeme gerçekleştirmemiş olacağız. Bizler de ülkemize duyulan bu güveni boşa çıkarmayarak, ülkemiz ekonomisinin Türkiye Yüzyılı hedeflerini yakalamasında gerekli olan ulaşım altyapısını tesis etmek için yılmadan, özveriyle ve ciddiyetle çalışmayı sürdüreceğiz."
Gram altın için resmen tarih verildi: Önce 3 bin 250 TL, sonra 3 bin 750 TL olacak!
TOKİ'ye borcu olanlar dikkat! Yüzde 25 indirim kampanyası için son 5 gün!
Kredi kullanılarak yapılan konut yatırımının getirisi daha düşük olabilir
Ankara'da konut fiyatları 1 yılda yüzde 29 arttı, ortalama konut fiyatı 3 milyon TL'ye yaklaştı!