Antalya-Alanya'da manyetik hızlı tren projesi yapılıyor!
EoroRapidTR adlı şirketin geliştirdiği manyetik hızlı tren projesi ile 135 kilometre uzunluğundaki Antalya-Alanya arasının ortalama 475 kilometre hızla 38 dakikaya inebileceği belirtildi...
Antalya Gazeteciler Cemiyetinde, Alman ortaklarıyla basın toplantısı
düzenleyen EoroRapidTR AŞ Yönetim Kurulu Başkanı Ertan Develik, manyetik bir hava
akımı içinde süzülen teknolojinin 1937 yılında geliştirildiğini ancak sadece
Şangayda 31 kilometrelik bir hatta uygulandığını söyledi.
Alman firması EoroRapidin patent hakları Siemens ve Thyssen/Krupp
banyesinde olan transrapid manyetik hızlı tren sistemini dünya çapında
projelendirmeye, finanse ve inşa etmeye yetkili olduğunu ifade eden Develik,
projeyi 2008 yılında eski Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırıma sunduklarını
bildirdi. Antalya-Alanya arasında her 400 metrede bir özel kamera ile fotoğraf
çektiklerini belirten Develik, "Herhangi bir partinin seçim öncesi reklamını
yapmak amacında değiliz. Amacımız ülkeye yararlı olacak bir projeyi kazandırmak"
dedi.
Projeyi yap-işlet-devret modeliyle hayata geçireceklerini ve ihale
sürecini beklediklerini anlatan Develik, "Hükümetimizden tek kuruş para
çıkmayacak. Fabrika çıkışından itibaren 80 yıl garantisi var" diye konuştu.
Türkiye genelinde Ankara merkezli toplam 26 güzergah belirlediklerini
vurgulayan Develik, Yıldırımın tavsiyesiyle projeyi ilk olarak Antalya-Alanya
arasında hayata geçirmeyi planladıklarını kaydetti.
Hızlı trenin saatte, Antalya-Alanya arasındaki 135 kilometrelik mesafede
ortalama 475 kilometre hızla gideceğini ve 550 kilometre hıza kadar çıkacağını
söyleyen Develik, projeyi 750 kilometre hıza göre planladıklarını vurguladı.
Karayoluyla iki saatte katedilen Antalya-Alanya arasının bu şekilde 38 dakikaya
kadar ineceğini vurgulayan Develik, trenin hızının bin kilometre hıza ulaşmasının
mümkün olabildiğini savundu.
Develik, Türkiyeyi ağ gibi örecek bir manyetik hızlı tren sistemi
projesi geliştirdiklerini hatta Edirneden, Bulgaristanın Sofya kentine ulaşacak
bir hattın iznini aldıklarını ifade ederek, "Bu da demek ki, ülkemizi ABye
saatte 500 km süratle sokacağız. Bu, uçaktan daha hızlı bir sistem. Edirneden
saat 08.00de yola çıkan bir kişinin Erzuruma gidip işlerini hallederek,
Konyadaki askerlik arkadaşını ziyaret edip, saat 20.00de eve dönmesi mümkün"
diye konuştu.
Projenin gerçekleşmesi halinde dünyanın en uzun hattının Antalyada inşa
edileceğini belirten Develi, bu sistemle seyahat etmek için Şangaya giden
yaklaşık 1.5 milyon turistin de Antalyaya geleceğini anlattı.
Brezilya ve Avrupa ülkelerinde de projeyle ilgili çalışmaların sürdüğünü
anlatan Develi, transrapidin belli başlı yedek parçaları ile vagonlarının
Türkiyede imal edileceğini ve 15 bin kişiye yapım aşamasında istihdam
sağlanacağını söyledi.
Antalya Alanya arasındaki proje maliyetinin 5.5 milyar Avro olduğunu dile
getiren Develi, günlük 20 bin kişinin taşınmasının planlandığını kaydetti. Her 15
dakikada bir yapılacak seferle 5 vagonda 100er kişinin seyahat edebileceğini
bildiren Develi, yolcularla birlikte 12 konteynırın da aynı anda taşınabileceğini
vurguladı.
Develi, seçimden sonra ihale açılmasını beklediklerini kaydederek, 6 yıl
içinde projenin hayata geçeceğini anlattı.
Antalya Havalimanı, Serik, Manavgat ve Alanya duraklarının yapılacağı
hattın 6-20 metre yüksekliğindeki beton platform üzerine kurulacak manyetik hatta
ilerleyeceğine işaret eden Develik, istenilmesi durumunda Side ve Gazipaşa
Havalimanına kadar hattın uzatılabileceğini bildirdi.
AA