29 / 04 / 2024

Antalya Demre’ye kruvaziyer liman müjdesi!

Demre Meydanı’nı Türkiye ve Dünya’nın en ünlü meydanlarından biri yapacak projenin temelleri atıldı. Temel atma töreninde konuşan Antalya Büyükşehir Belediyes Başkanı Menderes Türel, Demre’ye kruvaziyer limanı yapılacağını söyledi.

Demre Meydanı’nı Türkiye ve Dünya’nın en ünlü meydanlarından biri yapacak projenin temelleri atıldı. Demre Cumhuriyet Meydanı Düzenleme Projesi’nin temel atma törenine Büyükşehir Belediye Başkanı Menderes Türel, Demre Belediye Başkanı Süleyman Topçu, Demre Kaymakamı Murat Uz, Büyükşehir Belediyesi Demre Koordinatörü Veli Sertbaş ve çok sayıda vatandaş katıldı.

Yıllardır çözülemeyen sorunları bir bir çözdüklerini söyleyen Başkan Türel, “Yatık Ardıç yaylası yolu senelerdir sorundu. Şimdi bitti. Seneye inşallah asfaltını tamamlayacağız. Muskar’ın su sorunu 30 senedir bekleyen bir meseleydi. Seçimden önce geldik buralara sizlere sözler verdik. 30 senelik su sorununu biz çözeriz dedik. Bizim ağzımızdan çıkan söz senettir.  Menderes Türel bugüne kadar şükürler olsun verdiği her sözü yerine getirmiş bir belediye başkanıdır. Göreve geldik hemen proje çalışmalarına başladık, ihalesini ve yer teslimini yaptık.  Şimdi harıl harıl Muskar’ın su inşaatı devam ediyor. 12 milyon liralık bir yatırım. İnşallah Muskar’a 2016 Haziran’ın da suyu hep birlikte akıtacağız, şimdiden hayırlı olsun” diye konuştu.

HAYALDİ GERÇEK OLDU

Demre’nin dünyanın gözbebeği olduğunu ifade eden Türel, “Yat Limanı bitiyor. Yat Limanı bittiği gibi artık kruvaziyer limanı bağlantısı da iskeleyi uzatmak suretiyle gerçekleşiyor. Demre’ye zengin turistlerin gezdiği büyük yolcu gemilerinin yanaşabileceği liman yapılıyor. Bu zengin turistler geldiğinde bundan kim istifade edecek? Sizler istifade edeceksiniz. Bunları sizler için yapıyoruz. Bu hizmetlerin gerçek sahibi sizlersiniz. Onun için sizlere her zaman teşekkür ediyorum. Bize destek oldunuz, bizi layık gördünüz. Eğer biz bu hizmet fırsatını sizler sayesinde yakalamasaydık hala bu sorunlar bekliyordu. Bu tarafın en büyük sorunu havalimanıydı. Şimdi Caretta Caretta havalimanı artık batı ilçelerimize, Demre’mize Kaş’ımıza, tüm batı ilçelerimize hayırlı olsun. Dostlarım hayaldi şimdi gerçek oldu”  şeklinde konuştu. Başkan Türel, Demre Sahil Düzenleme Projesi’nin en geç 1 ay içinde tamamlanacağı müjdesini verdi.

MEYDAN, TURİZM SEZONUNA YETİŞECEK

Demre Cumhuriyet Meydanı Düzenleme Projesi’yle Demre’nin çok güzel bir meydana kavuşacağını anlatan Başkan Menderes Türel, “Meydan düzenlemesi, otoparkıyla fevkalade güzel, Avrupai bir proje. Hedefimiz turizm sezonundan önce bu projeyi Demre’ye kazandırmak. Bitmedi. Noel Baba Kilisesi’nin önünde de bir alan düzenlemesi yapacağız. Projeleri hazırlanıyor. Müthiş bir proje olacak. Demre turistik bir cazibe merkezi haline dönüşecek” dedi.

Hizmetle ilgili konularda hiçbir zaman “bu sorun benim sorunum değil” demediğini ifade eden Başkan Menderes Türel, şunları söyledi: “Demre’nin ne meselesi varsa milletvekilliğim dahil, belediye başkanlığım dahil ilgilendim. Burası büyük bir sel felaketi yaşadı. Bir tünel lazımdı. Başka alternatifleri de vardı ama tünel olmadan o işin gerçek anlamda çözümü biraz riskliydi. Bir daha bu felaketi yaşamayalım dedik. Gerekli adımlar atıldı. Temelleri atıldı. Hayırlı uğurlu olsun.”

HUZUR VE İSTİKRAR GİTTİ Mİ HEPSİ GİDİYOR

Bu hizmetlerin en önemli tılsımlı sözcüğünün huzur ve istikrar olduğuna vurgu yapan Türel şöyle devam etti: “Bir memleketin bir milletin huzur ve istikrarı olmazsa bizim gayretlerimiz bir yere kadar. Bakın ilk defa burada sizlerle paylaşacağım. 3-5sene önceydi belki daha da önce. Antalyalı birkaç yatırımcı arkadaşımızla Suriye’ye gittik. Şam büyükelçisi o zaman orada görev yapıyordu. Talebelikten ev arkadaşım. Oradaki yatırımcılarla görüşmeler yatık. Hem Türkiye’ye hem de oraya yatırım yapmak üzere bir takım görüşmeler yaptık. Bizi orada Suriyeli bir arkadaşımız ağırladı. Suriye’deki en büyük 5 iş adamından bir tanesi. Adeta saraylarda yaşıyor, en lüks arabalara biniyor, altında özel uçağı var.  Ben geçen sene Sayın Başbakanımızın başkanlığını yaptığı bir toplantı için Urfa’ya gitmiştim ve orada Akçakale’de Suriye’den gelen oradaki mağdur kardeşlerimizin bulunduğu yeri de ziyaret ettim. Çadırlar arasında geziyordum. Bir baktım birisi bana koşarak geliyor. Boynuma sarıldı. Hüngür hüngür ağlıyor. Bizi Suriye’de ağırlayan, Suriye’deki o sarayların sahibi işi adamı kardeşimiz. Duygulanmamak mümkün değil. Hepsi gitmiş, saraylarda yaşayan, uçaklarda gezen, altında  en lüks arabalarda gezen o kardeşimiz, o değerli dostumuz şimdi çadırda yaşıyor. Huzur ve istikrar gitti mi hepsi gidiyor. Ne para kalıyor, ne bir hizmet kalıyor, ne bir başka bir şey. O yüzden biz bu hizmetleri yapabiliyorsak bu memleketin huzuru, istikrarı ve barışı sayesinde. Buna kastetmek isteyenler her zaman olur. Yüz yıllardır bu böyledir.  İnşallah bu böyle gitmeyecek. Yüzyıllardır bu ülkeye oyun oynamak isteyenlere, bir araya gelmek suretiyle birliğimizi beraberliğimizi korumak suretiyle en güzel cevabı veriyoruz. Bu ülke üzerinde hain planları olanlar 1 Kasım’da işte ne güzel cevabı sandıkta alacaklar. Ben buna yürekten inanıyorum.”