Apartman yönetim planı nasıl değişir?
Apartman yönetim planında hüküm bulunmayan hallerde, anagayrimenkulün yönetiminden doğacak anlaşmazlıklar Kat Mülkiyeti Kanuna ve genel hükümlere göre karara bağlanır. Peki, apartman yönetim planı nasıl değişir?
Apartman yönetim planı nasıl değişir?
Apartmanda kat malikleri, gerek bağımsız bölümlerini, gerek eklentileri ve ortak yerleri kullanırken doğruluk kaidelerine uymak, özellikle birbirini rahatsız etmemek, birbirinin haklarını çiğnememek ve yönetim planı hükümlerine uymakla, karşılıklı olarak yükümlü oluyorlar.
Yönetim planı yönetim tarzını, kullanma maksat ve şeklini yönetici ve denetçilerin alacakları ücreti ve yönetime ait diğer hususları düzenler.Yönetim planı, bütün kat maliklerini bağlıyan bir sözleşme hükmünde oluyor.
Anagayrimenkul kat malikleri kurulu tarafından, sözleşme, yönetim planı ve kanun hükümleri uyarınca verilecek kararlara göre yönetiliyor.
Yönetim planı ve bunda yapılan değişiklikler, bütün kat malikleriyle onların külli ve cüzi haleflerini ve yönetici ve denetçileri bağlar.
Yönetim planının ve onda sonradan yapılan değişikliklerin tarihi, kat mülkiyeti kütüğünün (Beyanlar) hanesinde gösterilir ve bu değişiklikler yönetim planına bağlanarak kat mülkiyetinin kuruluş belgeleri arasında saklanır.
Yönetim planında hüküm bulunmıyan hallerde, anagayrimenkulün yönetiminden doğacak anlaşmazlıklar Kat Mülkiyeti Kanuna ve genel hükümlere göre karara bağlanır. Peki, apartman yönetim planı nasıl değişir?
Yönetim planının değiştirilmesi için bütün kat maliklerinin beşte dördünün oyu şart olup; Bu süreçte kat maliklerinin mahkemeye başvurma hakları bulunuyor.
Apartman kuralları kanunu!
Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com