30 / 12 / 2024

Apartmanlarda risk değerlendirmesi zorunlu mu?

Apartmanlarda risk değerlendirmesi zorunlu mu?

30 Aralık 2012 tarihi itibariyle yürürlüğe giren 6331 Sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanununa göre işçisi olan tüm işyerlerinin risk değerlendirmesi yapması gerekiyor. Peki, apartmanlarda risk değerlendirmesi zorunlu mu?



Apartmanlarda risk değerlendirmesi zorunlu mu?


6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanununun yürürlük maddesi uyarınca 30 Aralık 2012 tarihi itibariyle yürürlüğe giren, ceza uygulanacak maddelerden biri de risk değerlendirmesi olarak karşımıza çıkıyor. 


4857 Sayılı İş Kanunu madde 77’de” işveren çalışanları karşı karşıya kaldıkları mesleki risklere karşı bilgilendirmek ve tedbir almak zorundadır” hükmünden yola çıkarak işyerinde kritik bölgelerden seçilen personele önce risk analizi eğitimi verilmekte, sonra ekiple beraber risk değerlendirmesi yapması gerekiyor. 


30 Aralık 2012 tarihi itibariyle yürürlüğe giren 6331 Sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanununa göre tüm işyerleri, apartmanlar da dahil, risk analizi yapmak zorunda oluyor. 


Kapıcı çalıştıran tüm apartmanlar ve işçi çalıştıran tüm işyerlerinin, 2013 Ocak ayında “risk değerlendirmesi” yaptırmaları gerekiyor. Risk değerlendirmesi yaptırmayan apartmanlar ve işyerlerini yüklü miktarda idari para cezası ödemekle yükümlü oluyor.



Risk değerlendirmesi yapılırken genel kabul görmüş risk değerlendirme aşamalarını sırasıyla uygulamamız gerekiyor. Risk değerlendirmesinin beş aşaması bulunuyor. Bunlar aşağıda şöyle;


· Tehlikelerin belirlenmesi,

· Risklerin değerlendirilmesi,

· Risklerin derecelendirilmesi,

· Kontrol önlemlerinin uygulanması,

·  Denetim, izleme ve gözden geçirme.


Bu husular dikkate alınarak hazırlanması gerelen apartman risk değerlendirmesi örneği aşağıda yer alıyor;


Apartman risk analizi örneği!

1.İş Yeri Unvanı

2.Adres

3.İşverenin Adı

4.Risk Değerlendirmesini Gerçekleştiren Personel Adı Soyadı

5.Risk Değerlendirmesinin Yapıldığı Tarih

6.Risk Değerlendirmesinin Geçerlilik Tarihi

7.Risk Değerlendirmesinin Yapıldığı Bölümler

8.Risk Değerlendirmesi Öncesi Tehlike tanımına yönelik Ön Çalışma Sonuçları

8.1 Çalışma ortamı bilgileri

8.2. İşyeri bina ve eklenti bilgileri

8.3. İş yerinde Yürütülen Faaliyet Bilgileri

8.4. Üretim ve Süreç Teknikleri

8.5. İş Ekipmanları

8.6.Kullanılan maddeler

8.7.Artık ve atıklarla İlgili İşlemler

8.8. Organizasyon ve Hiyerarşik Yapı

8.9. Görev, Yetki ve Sorumluluklar

8.10. Çalışanlar ortalama eğitim, yaş ve cinsiyetleri

8.11. Meslek hastalığı kayıtları

8.12.İş Kazası Kayıtları

8.13.Acil Durum Planının Olup Olmadığı

9.Risk Değerlendirmesinde Belirlenen Tehlike  Kaynakları ve Riskler ile bu risklerden kimlerin nasıl ve ne şekilde etkileneceği

10.Risk Analizinde Kullanılan Yöntem

11.Tespit Edilen Riskler Varsa Önem ve Öncelik Sırasını İçeren Analiz Sonuçları

12.Düzeltici ve önleyici kontrol tedbirleri, gerçekleştirilme tarihleri ve sonrasında tespit edilen risk seviyesi


Apartmanlarda risk değerlendirmesi nasıl yapılır?



Öznur YASLI/Emlakkulisi.com



Geri Dön