3. Köprü ve 3. Havalimanı gibi dev projeler Zekeriyaköy bölgesindeki fiyatları artırırken, projeler fiyatın artacağı öngörüsüyle satışlarını açılışlara bıraktı.
Kent Bilimci ve Yüksek Mimar Ahmet Vefik Alp, İstanbul'da yürütülen 3. köprü ve 3. havalimanı gibi projeleri; “Muhteşem projeler” diye niteledi. Alp, MHP için de; “Slogan değil, proje partisi haline gelmeli” dedi.
Nuh Grubu’nun ortağı Rahmi Çuhacı,Türk çimento sektörünün iç pazarda özellikle 3’üncü havalimanı, Yavuz Sultan Selim Köprüsü gibi büyük projeler ve konut inşaatları nedeniyle hareketli bir dönem yaşadığını belirtti.
Dev projelerde yerli üretim kullanılması için atağa kalkan İSO, yeni havalimanına topyekûn çıkarma yapacak. İSO Başkanı Bahçıvan, “Projede yerli sanayiciler için 7 milyar euroluk potansiyel var” dedi.
Cengiz Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Cengiz,Akkuyu Nükleer Santrali iddialarına açıklık getirerek, “İlgiliyiz ama başka işlerimiz de var. Önceliğimiz 3. havalimanı. Daha onu bitirmeliyiz” açıklamasında bulundu.
İstanbul’un Yeni Havalimanı için fizibilitesi tamamlanan metro ve hızlı tren ihalesine çıkılıyor. Havalimanı güzergâhında 70 kilometrelik metro yapılacak. Yeni hattın mevcut metro ağları, Marmaray ve metrobüsle entegre olacağı belirtildi
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, İstanbul'da 3. Havalimanı inşaat alanındaki çalışmaları havadan inceledi. Ziyarette, 3. Havalimanı inşaat çalışmalarıyla ilgili olarak Cumhurbaşkanı Erdoğan'a brifing verildi.
Cumhuriyet Gazetesi Köşe Yazarı Çiğdem Toker bugünkü yazısında 3. havalimanı metro hattı sorununu ele aldı. İşte o yazı:
Türkiye’nin tek yerli döner ve kayar kapı üreticisi Metaxdoor, 24 metrekare bir dükkandan bugün 35 ülkeye ihracat yapan bir firma haline geldi. Mairutus’a kadar kapı gönderen firmanın hedefi 3. Havalimanı’na girmek.
ASKON heyeti, 3. Havalimanı Proje sahasına teknik gezi düzenledi ve proje ile ilgili bilgiler aldı. İlgili yöneticiler tarafından 3. Havalimanı projesini gözler önüne seren sunum gerçekleştirildi.
İMİB Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kahyaoğlu, 3. Havalimanı’nın Türkiye’nin gururu ve dünyaya açılan penceresi olacağını belirterek, uzun süredir havalimanında Türk taşı kullanılması gerektiğini dile getirdik. Nihayet çağrımız cevap buldu” dedi.
Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı ve İGA Yönetim Kurulu üyesi Nihat Özdemir, 3. Havalimanını yaptıklarını, buraya gelecek yolcu ve araç sayısının belli olduğunu belirterek, 3. Havalimanı'nın Karadeniz sahiline liman yapmayı planladıklarını söyledi.
Çatalca Belediye Başkanı Cem Kara, Nakkaş Mahallesi’nde halk toplantısı düzenledi. Toplantıda konuşan Kara, “3. Köprü yolları ilçemizden geçecek, havalimanı yanı başımızda inşa ediliyor. Bunları fırsata çevirmeliyiz” dedi.
Metro 34 projesi lokasyon olarak; TEM Otoyolunun kuzeyinde, tarihi yarımada'ya 15 kilometre, Atatürk Havalimanı, yapım süreçleri devam eden 3. Köprü bağlantı yolu, 3. Havalimanına ve Kanal İstanbul projesine yaklaşık 10 kilometre uzaklıkta bulunuyor.
İstanbul’un yeni havalimanında kadın mühendis ve mimar sayısı rekor kırıyor. Beyaz yakalıların yüzde 17’sini kadınların oluşturduğunu belirten Limak Yatırım Yönetim Kurulu Başkanı Ebru Özdemir, “162 kadın mühendis ve mimar burada çalışıyor” diyor
Ruznameci İbrahim Ağa’nın torunu olduğunu söyleyen 80 yaşındaki Selahattin Çalışır “3’üncü Havalimanı’nın yeri benim” diyerek dava açmaya hazırlanıyor. İstanbul’un yarısının kendisinin olduğunu iddia eden Çalışır, 60 yıldır dava üstüne dava açıyor.
İnşaatı devam eden İstanbul 3. havalimanı, yapım maliyeti açısından 25,6 milyar Euro ile dünyanın en pahalı havalimanı olarak belirlendi. Yeni havalimanı yolcu başına maliyet hesabına göre ise 4. sırada yer alıyor.
Büyükçekmece göl vadisinde yer alan ve yatay mimarisi ile dikkat çeken Toskana Orizzonte projesi 3. Havalimanına yakınlığı sebebiyle pilotların tercihi oluyor.
Hürriyet Ocak 2015’te yeni havalimanın işletmecisi İGA ile Unifree arasında imzalan 25 yıl süreli dünyanın en büyük duty free anlaşmasının izlerini sürdü. Duty free alanlarını işletecek olan Unifree’nin ödeyeceği yıllık kira 500 milyon Euro’yu aşacak.
Dev projenin sağladığı potansiyelin kargo ve turizm sektörünü de etkileyeceğini belirten Atlasglobal Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ersoy, İstanbul’un dünyanın en önemli transit yolcu odağı haline geleceğini söyledi.
CHP İBB Meclis Üyesi Mehmet Berke Merter, 3. Havalimanı’nın bitmesi ile birlikte Atatürk Havalimanı’nın şehir parkı yapılmasını teklif etti. Merter, parkın isminin ise Atatürk Şehir Parkı olmasını önerdi.
Türk havayolu şirketleri, 3. havalimanının hayata geçirilmesiyle İstanbul'un havacılık açısından konumunun daha da güçleneceğini ve Türk havacılık sektörünün öneminin daha da artacağını bildirdi.
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, "3. Havalimanı projesi 4 etapta tamamlanacak, en büyük etap 2018 yılının 26 Şubat'ında hizmete girecek. Çalışmalar planlandığı gibi devam ediyor, bir sıkıntı gözükmüyor." dedi.
Nihat Özdemir, "Projeye bugün itibariyle 1,7 milyar avro kaynak harcamış bulunuyoruz. İş takvimimize göre, sıkıntısız şekilde ilerlediğimiz bu dev projeyi taahhüt ettiğimiz tarihte Türk havacılığının hizmetine sunmuş olacağız" dedi.
İstanbul'da yapımı devam eden Üçüncü Havalimanını üstlenen konsorsiyum, yıllık KDV dahil 1,1 milyar avro olmak üzere 25 yılda 27,5 milyar avro kira ödeyecek.
Alman Frankfurter Allgemeine Zeitung gazetesi (FAZ), İstanbul'a yapılacak yeni havalimanına övgüler yağdırdı. FAZ, editörlerinden Dr. Rainer Hermann yeni havalimanı projesinin 'iyi tasarlandığı'na değindi.
Limak Holding'in Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, söz verdikleri gibi 2018'in ilk çeyreğinde 3. havalimanının ilk etabını tamamlayacaklarını belirterek, takvimde sarkma olmadığı hatta programa dakikası dakikasına uyulduğunu söylüyor.
Berlin Bradenburg Havalimanı'nın yapımı yılan hikayesine döndü. Yatırım maliyeti 3 milyardan 7 milyar Euro'ya yükseldi. Peki bu tür öngörülemeyen proje maliyetleri sigortayla nasıl tazmin edilebilir?
Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, İstanbul'da yapımı devam eden üçüncü havalimanı projesine değinerek, "yapılamayacak" denilen çalışmanın önemli bir noktaya geldiğini bildirdi.
İstanbul ve çevresinde toplam 30 milyar doları bulan projeler yükseliyor. 2018'e gelindiğinde İstanbul'da 3 Köprü, 3 Havalimanı ve Boğaz'ın altından geçen 3 tünel olacak. Körfez geçişi ve çanakkale köprüsü ile de mesafeler kısalacak.