22 / 11 / 2024
fuzul

Nihat Özdemir 3. Havalimanı'nıın inşaatındaki son durumu anlattı!

Nihat Özdemir 3. Havalimanı'nıın inşaatındaki son durumu anlattı!

Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, İstanbul'da yapımı devam eden üçüncü havalimanı projesine değinerek, "yapılamayacak" denilen çalışmanın önemli bir noktaya geldiğini bildirdi.




Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, İstanbul'da üçüncü havalimanı inşaatının hızla ilerlediğini belirterek, "En büyük müşterimiz Türk Hava Yolları olacak. Bize 2018'de 500 uçakla gelecekler. Dolayısıyla onların isteklerini bu havalimanını nasıl daha iyi çalıştırabiliriz diye çalışmaların içerisine girdik. İnşallah 2018'in başından itibaren bizim havalimanından uçacaksınız." dedi.


Özdemir, Uludağ Ekonomi Zirvesi'nin Türk Telekom Kurumsal İş Birimi Üst Yöneticisi Mehmet Ali Akarca moderatörlüğündeki "Türkiye 2023: Büyüme Nereden Gelecek?" oturumunda yaptığı konuşmada, Türkiye'nin 2023 hedeflerine değindi.


Türkiye'de genç nüfusa ihtiyaç duyulduğunu belirten Özdemir, dünyada genç nüfusa sahip ülkelerin daha değerli olduğunu, devletin, kasasından para çıkmayacak önemli alt yapı projelerine yöneldiğini ifade etti.


Özdemir,  "Devlet, Avrasya Tüneli'ni ihale etti. Bu ihaleyi Korelilerle bir Türk firması aldı ve bu proje bu sene açılıyor. İstanbul'dan Gebze'den başlamak üzere İzmir'e kadar içinde Körfez Köprüsü olan 450 kilometrelik bir proje ve bu dünyada iddialı bir proje. Dünyaya baktığımız zaman biz böyle projeleri bulamıyoruz. İtalyan ama Türk sayılabilecek bir firma ve 6 Türk firması bir araya geldi, ihaleyi aldılar. Tutarı 5-6 milyar dolar. Bizim üçüncü havayolu projesi oldu. Devlet 26 milyar avro para alacak. Biz 10 milyar avroluk yatırım yapacağız. Burada bir sürü insan çalışacak ve Türkiye hızla ilerliyor." diye konuştu.


Asıl işlerinin inşaat olduğunu anımsatan Özdemir, Pakistan'dan başlamak üzere Rusya, Suudi Arabistan, Arnavutluk ve birçok ülkede projeler yürüttüklerini kaydetti.


İş ortaklarıyla dünyanın üçüncü beton yüksek barajını hızla yapmaya devam ettiklerini aktaran Özdemir, "Türkiye'de beton baraj yapan müteahhit yok. Hepsini yabancılar yapmış. Üç ortak el ele verdik ve dünyanın en yüksek barajını yapıyoruz ve programdan da önde gidiyoruz. Enerji alanında da ortaklarımızla Türkiye'nin en büyük dağıtıcı firmasıyız. Bu sene bizim bölgelerde yapacağımız yatırım 1 milyar liranın üzerindedir." ifadesini kullandı.


İstanbul'daki üçüncü havalimanı inşaatı


Nihat Özdemir, İstanbul'da yapımı devam eden üçüncü havalimanı projesine de değinerek, "yapılamayacak" denilen çalışmanın önemli bir noktaya geldiğini bildirdi.


Söylentilerin ardından işin politik bir yatırım haline dönüştüğüne işaret eden Özdemir, "Biz ihaleye girerken Çevresel Etki Değerlendirmemiz (ÇED) vardı. Devlet, ÇED çıkarmıştı. Biz 'Bu yetmez' diyerek uluslararası bir ÇED aldık. Makine ekipmanında, dünyanın en büyük ilahesini yaptık. Bu ihaleyi de Caterpillar kazandı. Dünyanın en büyük kamyon ilahesine çıktık ve bunu da Volvo kazandı. Siparişlerimizi verdik, bir taraftan kredi çalışmaları devam ederken bir taraftan da makineler gelmeye başladı." değerlendirmesinde bulundu.


Projede hızla ilerleme sağlandığını, şantiyeyi gezenlerin adeta büyülendiğini aktaran Özdemir, şunları söyledi:


"Dünyanın en büyük şantiyelerinden biri hatta en büyüğü diyebiliriz çünkü 2,5 yıl içerisinde 6 milyar avroluk yatırım yapacağız. Dünyanın bütün malzeme satıcıları şantiyemizde. En iyi malzemeyi en iyi fiyata almaya çalışıyoruz. Yolun sonu gözüktü. 2017'nin sonunda bu işi yetiştirmek üzere bütün planlarımızı yaptık. Bu kışın kurak geçmesini istemezdim ama bize çok yaradı. Tahminimizin 20 misli iş yaptık. Bu proje, bir yarışmada dünyanın en iyi 4 projesi arasına kaldı ve bir Fransız projesi kaybetti. Bu proje dünyadaki 4 projenin arasına girdi. Çalışmalarımız her geçen gün devam ediyor. En büyük müşterimiz Türk Hava Yolları olacak. Bize 2018'de 500 uçakla gelecekler. Dolayısıyla onların isteklerini bu havalimanını nasıl daha iyi çalıştırabiliriz diye çalışmaların içerisine girdik. İnşallah 2018'in başından itibaren bizim havalimanından uçacaksınız. Konforlu bir liman, iç hatları ayrı dış hatları ayrı bir güzel olacak."


AA


Haber Cumhuriyet'te şu şekilde yer aldı


AKP Hükümeti’nin 2011’de seçim öncesi ilan ettiği 2023 hedefleri, aradan geçen 5 yılda hayalden öteye gidemedi. Söz konusu hedefleri yakalamak için 2012’den itibaren yıllık yüzde 8 civarında büymesi gereken ekonomi yüzde 3’ün üzerine çıkamadı.


İhracat başta olmak üzere bazı göstergelerde bozulmalar meydana geldi. Oysa Türkiye, Cumhuriyetin 100. yılında en büyük 10 ekonomi arasında girecek, 500 milyon dolarlık ihracat yapacak, kişi başı gelir 25 bin dolara çıkacaktı. Son yıllarda önemli ihaleler alan Limak Holding’in Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir de 2023 hedeflerinin gerçekleşmekten uzak olduğuna inanıyor.


Revize edilmeli


Uludağ Ekonomi Zirvesi’nde konuşan Özdemir, “Maalesef Türkiye 2013’ten beri patinaj yapıyor. Hiçbir gelişme kaydedemedik. Kişi başı milli gelir bile 10 bin doların altına düştü. Şu an 2023 hedeflerinin gerçekleştirilmesi imkânsız. Artık bu hedefler revize edilmeli” dedi.


Limak Holding dahil olduğu konsorsiyum ile birlikte başta İstanbul’da yapımı devam eden 3. Havalimanı projesinin yanı sıra çok büyük projeler yürütüyor. Bunlar arasında  Ankara  Yüksek Hızlı Tren Garı, Ankara İçme Suyu II. Merhale Projesi, Gerede Sistemi, Tandoğan- Keçiören (M4) Metro Hattı, Ankara- Sivas Hızlı Tren Projesi, Kırıkkale-Yerköy Kesimi, Kahramanmaraş-Göksun 6. Bölge Hududu Yolu I. Kısım, Kahramanmaraş- Göksun 6. Bölge Hududu Yolu, II. Kısım ve Yusufeli Barajı ve HES projeleri bulunuyor.


29 Mayıs’ta başlayan Gezi olaylarının aldıkları ihaleleri olumsuz etkilediğini savunan Nihat Özdemir, şu ifadeleri kullandı:


“Ardından yaşanan olaylar. 2014’te iki seçim, 2015’te iki seçim geçirdik. Sonunda 1 Kasım seçiminde tek parti iktidarı geldi. İktidardaki parti önemli hedefler koydu. Bizim önümüzü açacağını bekledik. Dünya da artık yavaş büyüyor. Bizim de ihracat ve ithalatımız yavaş ilerleyecek. Artık 300 milyar dolar ihracat yapmak çok kolay değil. Artık ihracat çeşidini değiştirmek gerekiyor. Yükte hafif pahada ağır ürünler ihraç etmemiz lazım. Bilişimin, dijitalin önünün mutlaka açılması gerekiyor. Sanayide 4.0 dediğimiz ikinci evreyi mutlaka uygulamamız gerekiyor. Bunlar olmazsa bırakın 300 milyar doları, 200 milyar doları ancak yakalayabiliriz” dedi.


Cumhuriyet


Geri Dön