Araplara konut satışında reklam nasıl yapılmalı?
Konut projelerinden müşteri reklam ve tanıtımla haberdar olur. Yurtiçinde TV, Gazete, Bilboard, Internet gibi reklam araçları doğru kullanılırsa müşteriye ulaşıp projeyi tanıtmak ve arkasından satışı gerçekleştirmek mümkündür
Konut projelerinden müşteri reklam ve tanıtımla haberdar olur. Yurtiçinde TV, Gazete, Bilboard, Internet gibi reklam araçları doğru kullanılırsa müşteriye ulaşıp projeyi tanıtmak ve arkasından satışı gerçekleştirmek mümkündür. Yurtdışı için ne yapmak gerekir? Yabancıya konut satışında İstanbul için gözler Araplarda. Araplara hangi reklam araçları ile ulaşılmalı?
Satış ofisleri Arap alıcıları bekliyor. Arap alıcılara, aracı acenta veya tanıdıklar sayesinde ulaşılıyor. Bazı şirketler de örneğin Ağaoğlu Grubu Dubai’de satış ofisi açtı. Dubai’de satış ofisi açılsa bile sonuçta ofisi duyurmak için de reklama ihtiyaç var. Arap ülkelerindeki alıcıların projeden haberi olması için TV ve Gazete reklamları kullanmak pahalıdır. Her ülkede farklı TV kanalları ve gazeteler var. Arap ülkelerinde doğru reklam mecrasını tespit etmek bile zor bir iş. Bu nedenle, öncelikle Interneti kullanmak gerekir. Hem ucuz, hem hızlı hem de etkindir.
Sürece tersinden bakarsak bir Arap Türkiye’den konut almak için ne yapar, nasıl araştırma yapar. Araplar da öncelikle Interneti kullanırlar, araştırmalarını internetten yaparlar. Araplar genelde İngilizce bilirler ama bilmeyenler de Arapça diliyle arama yaparlar. Aramalarda genelde google kullanılır. Ama google.com.tr değil www.google.com kullanılır. Ayrıca googlenin bir de Arapçası vardır. İngilizce bilmeyen Araplar, Arapça google’den arama yaparlar. Arap müşterilerin 50 bin ile 200 bin Dolar arası alım yapanlar genelde Interneti kullanılar rama büyük müşteriler kesinlikle internetten gelmezler.
Suudi Arabistan, Katar, Kuveyt, Birleşik Arap Emirlikler, Bahreyn gibi ülkelerde TV ve gazete reklamlarında süreci kontrol etmek zordur. Hem pahalı hem de “güven” unsuru söz konusudur. Bu nedenle Araplara reklam ve tanıtımda dikkatli olmak gerekir, reklam bütçesini doğru kullanmak gerekir. Araplara TV reklamı verilecekse de, Türk Dizilerinin yayınlanma anı tercih edilmelidir. Türk dizileri Arap ülkelerinde ilgiyle izlenmektedir. Arap dünyasında Türk dizilerinin izlenme oranı %70 civarındadır.
Arap TV ve gazetelerine verilen reklamlar sadece mevcut alıcıyı yakalamak içindir. Konut sektörünün çok alıcıya ihtiyacı var. Bu nedenle mevcut alıcıya yönelik reklamın yanı sıra yeni alıcı oluşturmak için de reklam yapılmalıdır. Yeni alıcı oluşturmak için yapılacak reklamı devlet yapmalı. Konut şirketleri ancak kendi projelerini tanıtmak için reklam yapabilir.
Arap ülkelerine en ucuz, en etkin reklam için Arap Ülkeleri ve Türk Cumhuriyetleri Derneği olarak çalışmalar yapmaktayız. Bu konuda “Araplar İçin Türkiye Gayrimenkul Yatırım Katalog”u isimli bir yayın hazırlama çalışmaları devam etmektedir. Bu projenin detaylarını ayrı bir yazı konusunda ele alacağım.
Konut, Türkiye için en cazip ihracat dışı döviz getirisi olan üründür. Türkiye, konut satışına stratejik bir ürün olarak bakmalı. Bu nedenle de, yapılacak tanıtım kampanyaları sıradan ürün ve şirketler reklam kampanyalarından farklı olmalıdır.
Şirket olarak Araplara reklam satışında yapılacak en etkin ve ucuz reklam şekli Interneti doğru kullanmak olacaktır. Öncelikle şirketin web sitesine Arapça dilinin de ilave edilmesi gerekir.
Saygılarımla,
Abdullah Çiftçi