15 / 05 / 2024

Arçelik, çayırova tesislerinde ARGE merkezini tanıttı!

Arçelik, çayırova tesislerinde ARGE merkezini tanıttı!

Arçelik Genel Müdürü Levent çakıroğlu, Ortadoğu, Afrika, Güneydoğu Asya  pazarlarına odaklandıklarını belirterek, 'İhraç ürünleriyle bu pazarlarda pay  elde etmek istiyoruz. Afrika 'da fabrika yatırımı konusunu da değerlendiriyoruz'  dedi



 Arçelik 'in ARGE bölümünün kuruluşunun 20. yılı dolayısıyla şirketin
 çayırova 'daki tesislerinde gazetecilerle biraraya gelen çakıroğlu, her yıl yurt
 dışındaki pazar paylarını artırdıklarını, Avrupa 'nın en büyük pazarları olduğunu
 ve toplam 100 birimlik cironun yüzde 40 'ının Avrupa pazarlarından geldiğini
 söyledi.
               
  Her yıl bu pazarlardaki markalı pazar paylarını istikrarlı şekilde
 artırdıklarını, satışlarının yüzde 80 'inin markalı olduğunu belirten çakıroğlu,
 şöyle konuştu:
               
  'Bunun yanında bir de bulunmadığımız pazarlara giriyoruz. Ortadoğu,
 Afrika, Güneydoğu Asya pazarlarına odaklanıyoruz. Geçen dönemde Avustralya ve
 Yeni Zelanda pazarlarına girme kararı verdik ve oralarda fabrika yatırımı değil,
 satış pazarlama şirketi kuruyoruz. İhraç ürünleriyle bu pazarlarda pay elde etmek
 istiyoruz. Konsolidasyon konusunda Arçelik 'in güçlü bilançosu, ana hissedar Koç
 Holding 'in stratejisi ve Arçelik 'e olan desteğiyle aktif olarak potansiyel satın
 alma pozisyonlarını da değerlendiriyoruz. Bunları da somutlaştıkça paylaşma
 fırsatı bulacağız.'
               
 çakıroğlu, bir soru üzerine, patentlerin bir kısmının üründe
 kullanıldığını, bir kısmının daha sonra kullanmak için, bir kısmının da
 teknolojiyi koruyabilmek amaçlı alındığını ifade ederek, stratejilerini bu
 çerçevede yönettiklerini, patentle ilgili ihlalleri de yakından takip ettiklerini
 ve gerekli önlemleri aldıklarını söyledi.
               
 Genel olarak Afrika ülkelerine ihracat yaptıklarını ve büyümeye devam
 ettiklerini, bu bölgelerde fabrika yatırımı konusunu da değerlendirdiklerini
 belirten çakıroğlu, 'Ülke pazarlarının dinamizmine, büyüme potansiyeline, çevre
 ülkelere satış potansiyeline bakıp değerlendiriyoruz ve fizibilite çalışmaları
 yapıyoruz. Tarih verebileceğim somut bir proje yok. Pazar büyüdükçe o pazarın
 kaldırabileceği fabrika yatırımlarına ihtiyaç olabilir' diye konuştu.
               
  -'TÜRKİYE 'DE ARçELİK, İHRACATTA BEKO LİDER'-
               
 çakıroğlu, marka itibariyle ciro paylaşımı bilgisini veremeyeceğini dile
 getirerek, Türkiye 'de Arçelik, ihracatta Beko 'nun lider olduğunu kaydetti.
               
 Bir gazetecinin 'Bir rakibinizin tasarruflu ürünlerde ÖTV indirimi
 yapılmasına ilişkin önerisini nasıl değerlendiriyorsunuz' sorusunu şöyle
 yanıtladı:
               
 'Enerji verimliliği yüksek ürünlerin sağladığı enerji tasarrufunu
 gördük. Buzdolabında yüzde 70 'leri aşan tasarruf söz konusu. Enerji ihtiyacımız
 her geçen gün artıyor ve enerjiyi sağlamak pahalı hale geliyor. Enerji
 verimliliği yüksek ürünlerin kullanılması hem ülke ekonomisi hem de çevre için
 çok faydalı. Bu ürünlerin kullanımının artışı paralel olarak karbon emisyonunu da
 önemli ölçüde azaltacak. Avrupa Enerji Komisyonu 'nun yaptığı çalışmalarda ileriye
 dönük olarak karbon emisyonunu azaltma konusunda en önemli faktörlerden birisi
 olarak evlerdeki enerji verimliliği yüksek ürünlerin kullanımının artırılması.
 Enerji verimliliği yüksek ürünler hemen hemen bütün gelişmiş ülkelerde teşvik
 ediliyor, farklı yöntemlerle satışına özel teşvikler veriliyor. Elbette
 Türkiye 'de de böyle bir teşvik yöntemi olmasını arzu ediyoruz ve bu öneriyi
 destekliyoruz. Bunun, enerji ihtiyacının azaltılmasına doğrudan katkısı olacağı
 açık.'
               
  -'BUZDOLABINDA İNGİLTERE 'DE PAZAR LİDERİYİZ'
             
 Arçelik Genel Müdürü çakıroğlu, 'Londra 'da Beko markalı buzdolaplarında
 sorun çıkmıştı. Bu buzdolapları nerede üretildi Bu olay İngiltere 'deki pazar
 payını etkiler mi' sorusu üzerine, bu buzdolaplarının 2006 yılından önce
 Eskişehir fabrikasında üretildiğini ve Türkiye 'de satılmadığını söyledi.
               
 Söz konusu buzdolabının da bağımsız test kuruluşları tarafından test
 edilen ve onaylanan bir ürün olduğunu, elektrikli ürünlerde bu tip risklerin
 olabileceğini belirten çakıroğlu, 'Bu olayda sorumlu bir üretici olarak risk
 ortaya çıkar çıkmaz ilgili otoritelerle hızlı bir şekilde işbirliğine gidip riski
 nasıl azaltabiliriz diye çalıştık ve ürünleri alanlara ulaştık. çok basit bir
 işlemle ürünler üzerinde gerekli düzeltmeyi yapıyoruz' dedi.
               
  Yaşanan olayın iyiniyetli ve sorumlu gayretleri dikkate alındığında marka
 imajına olumsuz etki yapmasını beklemediğini dile getiren çakıroğlu,
 'Buzdolabında İngiltere 'de pazar lideriyiz ve bu güçlü konumu devamı konusunda
 rahat ve güvenliyim. çünkü bizim ürünlerimiz gerçekten güvenli, kaliteli ve dünya
 standartlarında ürünlerdir' diye konuştu.
               
  Levent çakıroğlu, demir-çelik fiyatlarındaki artışın fiyatları artırıp
 artırmayacağına ilişkin soru üzerine, 'Demir-çelik ürünlerde ve diğer
 hammadelerde önemli fiyat artışları oldu. Biz tüm ürünlerimizde sürekli
 verimlilik artışıyla çalışıyoruz. Bu nedenle fiyatları da zam yapmadan yönetmeye
 gayret ediyoruz. Zammın ötesinde çok agresif kampanyalarla ürünlerin piyasada
 olduğunu göreceksiniz' diye konuştu.
               
 'Avrupa 'da ne kadar süre içinde pazar lideri olmayı hedefliyorsunuz'
 sorusuna çakıroğlu, şu yanıtı verdi:
               
 'Türkiye 'de zaten açık ara pazar lideriyiz. Pazar lideri olduğumuz başka
 pazarlar da var. Zaman vermek çok zor. Önümüzdeki dönemde hedeflediğimiz veya
 planladığımız konuların zamanlamasına, gerçekleşmesine bağlı. Rekabet de
 durmuyor, herkes büyümeye çalışıyor. Bizim için hedef sadece pazarda belli bir
 sırada olmak değil, fark yaratan, kullanıcının konforunu artıran, yenilikçi
 ürünleri pazara sunabilmek. Bunu yaptığınız sürece pazar payı da artacaktır.'
               
 çakıroğlu, Türkiye 'de beyaz eşya sektörünün 2011 yılında büyümesinin
 devam ettirmesini beklediklerini, yüzde 10 'lar civarında büyüme
 gerçekleşebileceğini ifade ederek, dünyada ise pazarların farklılık gösterdiğini
 ama dünyada da sektörün büyüyeceğinin görüldüğünü söyledi.
               
 Levent çakıroğlu, Yunanistan 'a olan ihracatta çok büyük bir düşüş
 yaşanmadığını, tahsilatla ilgili de sıkıntı olmadığını belirtti.
               
 -ARGE DİREKTÖRÜ CEMİL İNAN-
               
 Arçelik ARGE Direktörü Cemil İnan, Arçelik 'in Türkiye 'de beyaz eşya, tv
 ve klimada pazar lideri olduğunu, Avrupa 'da ilk 3 'te ve dünyada ilk 10 'da yer
 aldığını belirterek, şirketin dünyaya ihraç edilen Türk markaları arasında başta
 geldiğini vurguladı.
               
 şžirketin 3,5 milyar avro net satış cirosu olduğunu, bunun yarısını
 ihracattan elde ettiklerini ve çalışan sayısının 19 bini aştığını belirten İnan,
 4 ülkede 11 üretim işletmesine sahip olduklarını, 18 ülkede satış ve pazarlama
 kanalı bulunduğunu ve 115 ülkeye ihracat yaptıklarını söyledi.
               
 ARGE 'nin 'Dünyaya saygılı dünyada saygın olmak' vizyonuyla hareket
 ettiğini ifade eden İnan, çalışmalarını 7 ARGE merkezinde sürdürdüklerini,
 Türkiye 'de en fazla ARGE merkezine sahip şirket olduklarını, hedeflerinin,
 yaratıcı ve buluş içeren, rekabetçi, konfor ve müşteri memnuniyetini sağlayan,
 kullanımı kolay ve çevre dostu ürün ve teknoloji geliştirmek olduğunu kaydetti.
               
 İnan, 1990 'lı yıllarda ozon tabakasına zarar vermeyen buzdolabı üretimine
 ABD ve Japonya 'dan çok önce Avrupa ile eş zamanlı olarak geçtiklerini belirterek,
 sektörde öncülük ettikleri ürünlerini şöyle anlattı:
               
 '1995-2000 'li yıllarda zamanının en sessiz ve enerji harcayan orbital
 çamaşır makinası ve orbital buzdolabı ürettik. Bununla birinci Teknoloji Ödülü 'nü
 kazandık. 2000 'lı yıllarda dünyanın en az enerji tüketen buzdolabını ürettik ve
 AB çevre Ödülü ile Enerji Plus Ödülü 'nü kazandık. BM 'nin Arjantin 'de düzenlediği
 Dünya İklim Konferansı 'nda dünya ile paylaştık. Dünyanın ilk Türk kahve
 makinasını ürettik ve bu üründe teknolojimiz 18 patent ile korunmaktadır. En az
 su tüketen ekolojik bulaşık makinasını ürettik ve AB çevre ikincilik ödülü
 kazandı. Birinciliği de buzdolabı ile almıştık. Bölünebilir soğutma teknolojisini
 dünyaya tanıttık ve en az enerji harcayan çamaşır makinasını ürettik. Yağ
 tutmayan fırın camı, 3 boyutlu pişirme tekniğini yaptık. Bütün fonksiyonları tek
 tuşla yöneten bulaşık makinası, çamaşırı tanıyan makina ürettik. 1996 'dan bugüne
 bütün ürünlerde enerji tüketimini yüzde 70 'lere varan oranda, su tüketimini
 çamaşır makinasında yüzde 62 'ye, bulaşık makinasında yüzde 78 'e düşürdük. Bu
 değerleri daha da aşağı çekmek için güç veriyoruz. Rekor kırmaya bir kere
 başladık mı durmamak zorundayız, durmayacağız.'
               
 İnan, 1991 yılında 30 kişinin çalıştığı ARGE 'de 2010 yılında 870 kişiye
 ulaştıklarını belirterek, aynı yıllar içinde 4 olan patent başvurusunun 1200 'ye,
 20 milyon dolar olan ihracatın 2,34 milyar dolara, net satışların ise 734,7
 milyon dolardan 4,62 milyar dolara ulaştığını bildirdi.
               
 Arçelik Üretim ve Teknoloji Genel Müdür Yardımcısı İsmail Hakkı Sağır,
 bir buzdolabının yılda 500 kilovat saat tasarruf yapabildiğini belirterek,
 'Türkiye 'deki 17 milyon haneyi yıllık 500 kilovatsaat ile çarptığımızda enerjiye
 olan katkıyı göreceğiz. Bir buzdolabının bile Keban Barajı kadar tasarrufun
 Türkiye 'ye geldiğini gösteriyor. Bu diğer ürünlerle birlikte daha da çok oluyor'
 dedi.
               
 MERKEZ HAKKINDA-
               
 Konuşmaların ardından Koç Holding Dayanıklı Tüketim Grubu Başkanı ve
 Arçelik Genel Müdürü Levent çakıroğlu, Arçelik ARGE Direktörü Cemil İnan ve
 Arçelik Üretim ve Teknoloji Genel Müdür Yardımcısı İsmail Hakkı Sağır ile
 birlikte Arçelik 'in çayırova 'daki Merkezi ARGE binasını gazetecilere gezdirdi ve
 20 yıl sonunda ilk kez basın mensuplarına kapıları açılan ARGE merkezinde
 yürütülen çalışmalar hakkında bilgi verdi.
               
 İlk olarak merkezin Titreşim ve Akustik Bölümü 'ne gezen gazeteciler,
 burada bulaşık ve çamaşır makinalarının sessiz çalışması konusunda yapılan
 çalışmalar hakkında bilgilendirildi.
               
 Arçelik 'in 'akıllı ev'ine yapılan ziyaret, gelecekte beyaz eşyaların
 nasıl olacağını gözler önüne serdi. Yetkililer, güneş enerjisiyle aydınlatma
 sağlanan, yağmur sularını biriktiren ve sulamada kullanılmasını sağlayan,
 buzdolabını güneş enerjisiyle soğutan sistemlerle donatılan akıllı evdeki sistemi
 anlattı. Arçelik ARGE merkezinde üzerinde çalışılan ve yakın bir gelecekte
 evlerde de kullanıma sunulacak akıllı şebeke hakkında bilgi veren yetkililer,
 akıllı evdeki beyaz eşyaların internet bağlantısının olduğu her yerde nasıl
 kontrol edilebildiğini gösterdi.
               
 Yetkililer, bilgisayar veya cep telefonları aracılığıyla bir dokunuşla
 bulaşık veya çamaşır makinasını, fırını, kombiyi veya klimayı çalıştıran sistemin
 evlere yerleştirilmesi konusunda inşaat şirketlerinden teklifler geldiğini ve
 görüşmelerin sürdüğünü bildirdi.
               
 Akıllı evde bulunan akıllı şebeke sayesinde de akıllı ürünler elektriğin
 ucuz olduğu zaman çalışıyor, pahalı olduğu zaman çalışmıyor.
               
 erkezi ARGE 'de kiri pişirmeyen, sadece tencereyi ısıtan indüksiyon
 ocaklar da üzerinde yumurta pişirilerek tanıtıldı.
               
  Arçelik, 20 yıllık ARGE yolculuğunu ve bu yolculuğun öğrettiklerini 'Bir
 ARGE Yolculuğu - Bilim, Teknoloji ve Rekabetin Sularında Yaratıcılığı Yönetmek'
 adlı bir kitapta bir araya getirdi.
               
 Kitap, ARGE bölümünün kurucularıyla ve bu süreçteki ilk yol
 arkadaşlarıyla yapılan söyleşilerin yanı sıra Koç Holding ve Arçelik 'in
 yöneticileri ile Arçelik ARGE ekibinin bilgi, anı ve tanıklıklarıyla hazırlandı.
 Kitap, Arçelik ARGE 'nin öyküsü yanında Türkiye 'de ARGE kavramının oluşması ve
 ARGE çalışmalarının kurumsallaşması sürecinin ipuçlarını da sunuyor.

AA


Geri Dön