23 / 11 / 2024

Arçelik dünyanın 250 büyük üreticisi arasında

Arçelik dünyanın 250 büyük üreticisi arasında

Deloitte tarafından yapılan dünyadaki en büyük 250 üretici listesinde Arçelik 134'üncü, Vestel 194'üncü, Goldaş Kuyumculuk da 200'üncü sırada yer aldı




Deloitte'un yayınladığı 'Tüketici Ürünleri Sektörünün Küresel Güçleri 2009' raporuna göre dünyadaki 250 büyük üreticinin satışları 2007'de yaklaşık 3 trilyon dolar olarak gerçekleşti. 2006 yılında 2.67 trilyon dolar olan tüketici ürünleri satışlarındaki yıllık bileşik büyüme oranı ise yüzde 10.6 oldu. Dünyadaki 250 büyük üretici arasında Arçelik 5 milyar 109 milyon dolarlık net satışlar ile 134'üncü sırada yer alırken 194'üncü sırada yer alan Vestel'in net cirosu 3 milyar 570 milyon dolar oldu. Bu yıl ilk kez listeye 200'üncü sıradan giren Goldaş Kuyumculuk ise 3 milyar 463 milyon dolar net satış açıkladı.

ARÇELİK BEYAZ EŞYADA DÜNYA 7'NCİSİ   
Arçelik, Deloitte'un yaptığı araştırma sonucu açıkladığı 'Dünyanın 10 Büyük Ev Eşyası' üreticisi listesinde ise yedinci sırada yer alarak büyük bir başarıya imza attı.

Akşam

Konuyla ilgili basında yer alan diğer haberler

Arçelik, Vestel ve Goldaş 250 dev arasında

Dünyadaki 250 büyük üretici arasında Arçelik 134'üncü, Vestel 194'üncü, Goldaş Kuyumculuk da 200'üncü sırada yer aldı. Listenin ilk sırasında ise Samsung bulunuyor

Deloitte tarafından hazırlanan `Tüketici ürünleri sektörünün küresel güçleri 2009' araştırmasına göre, dünyadaki 250 büyük üretici arasında Arçelik 134'üncü, Vestel 194'üncü, Goldaş Kuyumculuk da 200'üncü sırada bulunuyor. Tüketici ürünleri sektörünün önde gelen şirketlerini 2007 mali yılı itibarıyla değerlendirmeye alan araştırmada, küresel kriz ortamında sektörün değişen öncelikleri üzerinde duruldu.

Öncelikler değişti
Raporda, sektördeki şirketlerin önceliklerinin küresel kriz nedeniyle değiştiği, bunların başında maliyetleri etkin bir şekilde kontrol altında tutmak, nakit akışına dikkat etmek ve daha fazla değer elde etmek isteyen tüketicilerin beklentilerine cevap vermenin yer aldığı belirtildi. Rapora göre, dünyadaki 250 büyük üreticinin satışları 2007'de yaklaşık 3 trilyon dolar olarak gerçekleşti. 2006 yılında 2.67 trilyon dolar olan tüketici ürünleri satışlarındaki yıllık bileşik büyüme oranı ise yüzde 10.6 oldu.

250 şirket sıralamasındaki her üç şirketten biri (88 şirket) 2007'de iki haneli büyümeyi yakaladı. Bu şirketlerin ortalama cirosu 12 milyar doları bulurken, 250 en büyük şirket sıralamasındaki ortalama satışlar 2.74 milyar dolar olarak gerçekleşti. Dünyadaki 250 büyük üretici arasında Arçelik 5 milyar 109 milyon dolarlık net satışlar ile 134'üncü sırada yer alırken 194'üncü sırada yer alan Vestel'in net cirosu 3 milyar 570 milyon dolar oldu. Bu yıl ilk kez listeye 200'üncü sıradan giren Goldaş Kuyumculuk ise 3 milyar 463 milyon dolar net satış açıkladı. Arçelik, "Dünyanın 10 Büyük Ev Eşyası" üreticisi sıralamasında 7'nci sırada yer alırken, Goldaş "dünyanın en hızlı büyüyen 50 tüketici ürünü şirketi" arasında dünyanın en hızlı büyüyen 8. şirketi oldu.

İlk üçte Samsung, HP ve Nestle var
250 en büyük şirket tablosunda ilk üçte sırasıyla Samsung, Hewlett Packard (HP) ve Nestle yer aldı. Deloitte Türkiye Danışmanlık Hizmetleri Sorumlu Ortağı ve Tüketim Endüstri Lideri Uğur Süel rapora ilişkin yaptığı değerlendirmede, bu zorlu dönemde dünya tüketici ürünleri sektöründe Türk firmalarının da varlık göstermesinin kendilerini gururlandırdığını belirtti. Süel, "Ülkemizin çok değerli iki tüketici elektroniği ve beyaz eşya üreticisi Arçelik ve Vestel'in kendi bölgemizdeki en büyük ilk 5 içinde ön sıralarda rekabet etmesini kayda değer sonuçlar olarak değerlendiriyoruz" dedi.

Milliyet

Arçelik ve Vestel 250 dev arasında

Tüketici Ürünleri Sektörünün Küresel Güçleri 2009 raporuna göre Arçelik ve Vestel dünyadaki 250 büyük firma arasına girdi. Ürün gamındaki yenilikçi yaklaşımla öne çıkan Arçelik, Dünyanın 7. Büyük Üreticisi oldu

Deloitte tarafından hazırlanan "Tüketici Ürünleri Sektörünün Küresel Güçleri 2009" raporuna göre Arçelik ve Vestel dünyadaki 250 büyük üretici firma arasına girdi. Tüketici ürünleri sektörünün önde gelen şirketlerini 2007 mali yılı itibarıyla değerlendirmeye alan bu araştırmada küresel kriz ortamında sektörün değişen öncelikleri üzerinde duruldu. Raporda yer alan sıralamalarda ise dünyanın önde gelen büyük üreticileri arasında Arçelik ve Vestel ve Goldaş da yer aldı. Küresel durgunluğa karşı tüketici malları sektöründe yaşanan gelişmeleri tüm ayrıntılarıyla ortaya koyan raporda dünyanın önde gelen üreticileri büyüme eğilimleri açısından değerlendirildi. Rapora göre dünyadaki 250 büyük üretici arasında Türkiye'nin önde gelen beyaz ve kahverengi eşya üreticilerinden Arçelik 134., Vestel ise 194. sırada yer aldı. Altın sektöründe ise Goldaş Kuyumculuk bu listeye 200. sıradan girdi.

AMAÇ MÜKEMMELLİK

Raporu değerlendiren Deloitte Türkiye Danışmanlık Hizmetleri Sorumlu Ortağı ve Tüketim Endüstri Lideri Uğur Süel, "Tüketici Ürünleri Sektörü Firmaları"nın değişen ekonomik şartlarda hayatta kalabilmek ve geleceğe güçlü olarak hazırlanabilmek için ticari ve operasyonel mükemmelliğe ulaşmayı amaç edinmeleri gerektiğini belirterek şöyle devam etti: "Ülkemizin çok değerli iki tüketici elektroniği ve beyaz eşya üreticisi Arçelik ve Vestel'in kendi bölgemizdeki en büyük ilk 5 içinde ön sıralarda rekabet etmesini kayda değer sonuçlar olarak değerlendiriyoruz."


Ürün gamı Arçelik'i lider yaptı

Araştırma sonucuna göre, son yıllarda ürün gamındaki yenilikçi yaklaşımıyla öne çıkan Arçelik, "Dünyanın 10 Büyük Ev Eşyası" üreticisi sıralamasında 7. sırada yer aldı. Goldaş "Dünyanın En Hızlı Büyüyen 50 Tüketici Ürünü Şirketi" arasında dünyanın en hızlı büyüyen 8. şirketi olarak önemli bir atak yaptı.

Yenişafak

Arçelik, Vestel ve Goldaş devler liginde 
 
Araştırma şirketi Deloitte'a göre, dünyadaki 250 büyük üretici arasında Arçelik 134'üncü, Vestel 194'üncü, Goldaş Kuyumculuk da 200'üncü sırada yer aldı. Arçelik, 'Dünyanın 10 Büyük Ev Eşyası' üreticisi sıralamasında 7'nci sırada yer alırken, Goldaş 'En Hızlı Büyüyen 50 Tüketici Ürünü Şirketi' arasında dünyanın en hızlı büyüyen 8. şirketi oldu. İlk üçte ise Samsung, Hewlett Packard ve Nestle yer aldı.

Zaman

Arçelik ve Vestel 'İlk 250'ye girdi

Deloitte'un araştırmasına göre dünyadaki 250 büyük üretici arasında Arçelik 134'üncü, Vestel 194'üncü ve Goldaş ise 200'üncü sırada yer aldı

Deloitte araştırmasına göre, dünyadaki 250 büyük üretici arasında Arçelik 134'üncü, Vestel 194'üncü, Goldaş Kuyumculuk da 200'üncü sırada yer aldı. Deloitte tarafından hazırlanan `Tüketici Ürünleri Sektörünün Küresel Güçleri 2009' raporu açıklandı. Tüketici ürünleri sektörünün önde gelen şirketlerini 2007 mali yılı itibarıyla değerlendirmeye alan araştırmada, küresel kriz ortamında sektörün değişen öncelikleri üzerinde duruldu. Raporda, sektördeki şirketlerin önceliklerinin küresel kriz nedeniyle değiştiği, bunların başında maliyetleri etkin bir şekilde kontrol altında tutmak, nakit akışına dikkat etmek ve daha fazla değer elde etmek isteyen tüketicilerin beklentilerine cevap vermenin yer aldığı belirtildi.

Rapora göre, dünyadaki 250 büyük üreticinin satışları 2007'de yaklaşık 3 trilyon dolar olarak gerçekleşti. 2006 yılında 2.67 trilyon dolar olan tüketici ürünleri satışlarındaki yıllık bileşik büyüme oranı ise yüzde 10.6 oldu. 250 şirket sıralamasındaki her üç şirketten biri (88 şirket) 2007'de iki haneli büyümeyi yakaladı. Bu şirketlerin ortalama cirosu 12 milyar doları bulurken, 250 en büyük şirket sıralamasındaki ortalama satışlar 2.74 milyar dolar olarak gerçekleşti. Dünyadaki 250 büyük üretici arasında Arçelik 5 milyar 109 milyon dolarlık net satışlar ile 134'üncü sırada yer alırken 194'üncü sırada yer alan Vestel'in net cirosu 3 milyar 570 milyon dolar oldu. Bu yıl ilk kez listeye 200'üncü sıradan giren Goldaş Kuyumculuk ise 3 milyar 463 milyon dolar net satış açıkladı.

Dünya devlerini geride bıraktılar
Arçelik, `Dünyanın 10 Büyük Ev Eşyası' üreticisi sıralamasında yedinci sırada yer alırken, Goldaş `Dünyanın En Hızlı Büyüyen 50 Tüketici Ürünü Şirketi' arasında dünyanın en hızlı büyüyen sekizinci şirketi oldu. 250 en büyük şirket tablosunda ilk üçte sırasıyla Samsung, Hewlett Packard ve Nestle yer aldı.
Deloitte Türkiye Danışmanlık Hizmetleri Sorumlu Ortağı ve Tüketim Endüstri Lideri Uğur Süel, bu zorlu dönemde dünya tüketici ürünleri sektöründe Türk firmalarının da varlık göstermesinin kendilerini gururlandırdığını belirterek, "Ülkemizin çok değerli iki tüketici elektroniği ve beyaz eşya üreticisi Arçelik ve Vestel'in kendi bölgemizdeki en büyük ilk beş içinde ön sıralarda rekabet etmesini son derece önemli" dedi.

Radikal
 


Geri Dön