07 / 05 / 2024

Arçelik klima pazarında yüzde 50 payla lider

Arçelik klima pazarında yüzde 50 payla lider

Geçen yıl 1.2 milyon adet klimanın satıldığı Türkiye, satış sıralamasında Avrupa üçüncüsü



Arçelik Genel Müdür Yardımcısı Şirzat Subaşı, Türkiye'de klima pazarının her geçen yıl büyüdüğünü ve split klimanın ülke genelinde yaygınlaştığını söyledi. Türkiye'de geçen yıl yaklaşık 1 milyon 200 bin adet klima satıldığını ifade eden Subaşı `Türkiye klima pazarı son 5 yılda ortalama yüzde 15-20 büyüyor. Ülkemize yakın Avrupa pazarlarına baktığımızda ise Türkiye, Avrupa'da klima sektöründe satış adedi bazında, İtalya ve İspanya'nın ardından 3'üncü sırada bulunuyor. Arçelik, LG Beko ve Altus markalarımızla klimada toplam yüzde 50'nin üzerinde pazar payımız ile lider konumdayız' dedi.

İhracat üssüyüz

Türkiye'nin klima ihracatında önemli bir merkezi üs haline geldiğini ifade eden Subaşı, şunları söyledi: `Arçelik olarak 5 kıtaya ihracatımız bulunuyor. Her sene büyüyen ihracat rakamlarımız ile klima sektöründe lider konumdayız. Türkiye'nin klima ihracat potansiyeli yıllık bir milyon adet seviyelerinde. Beko markası olarak özellikle yakın ve penetrasyonu düşük pazarları hedef almaktayız. Civar ülkelerde özellikle gelir seviyesinin ve ekonomik istikrarın sağlanması ile birlikte büyük fırsatlar yakalanacağı görüşündeyiz. Aynı zamanda küresel ısınma ile birlikte gittikçe artan klima ürününe olan talep de pazarı daha da canlandıracaktır.' Subaşı, 2008 yılında geçen yıla göre satış artışı hedeflediklerini söyledi.

Avrupa büyüyor

Dünya pazarında Türkiye'nin de içinde bulunduğu Avrupa pazarının son 4 yılda en hızlı büyüyen pazarlardan biri olduğuna dikkat çeken Subaşı `2003 yılında 5 milyon adet civarında seyreden pazar 4 yılda yüzde 62 büyüyerek 2007 yılında 8.1 milyon adet seviyesine ulaştı. Avrupa evsel klima pazarının cirosal büyüklüğü de 6.3 milyar dolar mertebesine yükseldi. Bunun yanında konutlarda kullanım penetrasyonu değerlerine baktığımızda Avrupa bölgesinin halen ciddi bir büyüme potansiyeline sahip olduğu görülüyor. En önemli pazarlar İspanya ve İtalya. Bunun yanında İngiltere ve Fransa da büyüme potansiyeli yüksek pazarlar olarak karşımıza çıkıyor' dedi.

Uzakdoğu'dan gelen ürünlere dikkat

Sektörle ilgili bir takım sorunlar da yaşandığına dikkat çeken Subaşı, şunları söyledi: `En kritik olanı Uzakdoğu'dan gelen düşük kaliteli ürünlerin hem arıza oranlarının hem de enerji tüketim seviyelerinin çok yüksek olması sebebiyle, ülke ekonomisine ciddi zarar vermesi. Enerji tasarrufunun büyük önem kazandığı, global ısınmanın gündemde olduğu günümüzde, bu ürünlerin kullanılmaması için tüketiciler bilgilendirilmeli. Kullananlar gibi, üretici firmaların da az enerji tüketen ürünlerin geliştirilmesine azami özeni göstermesi, hem çevreye hem de doğal kaynakların kullanımına gereken önemi vermesi, tüketicilerin de bu konularda bilinçlendirilmesi gerekiyor.'

Klima gamımızda 35 çeşit ürün var

Arçelik olarak bu yıl SODEX fuarına 6'ncı kez katıldıklarını ifade eden Subaşı, şu bilgileri verdi: `Standımız, 320 metrekare olup Salon 2'de yer alacaktır. Çok geniş bir ürün gamına sahibiz. Duvar tipi split, tekli inverter duvar, çoklu multi sistemler, multi V klimalar, kanallı ve rooftop klima sistemlerini sergilemeyi planlıyoruz. Arçelik olarak küresel ısınma tehlikesini çok önceden görüp, çevre dostu ürünleri geliştirmeye ağırlık vermiştik. 2008 yılında ürün gamımızda A enerji seviyesine sahip ürünler yüzde 70'lik bir pay alacak. Ayrıca yeni ürünlerimiz olan sistem klimalarını da 2008 yılı içerisinde devreye alacağız. Klima gamımızda 35 çeşit ürün var. En çok tercih edilen ve büyük rekabet avantajına sahip ürünler, Active plasma hava temizleme sistemine sahip ürünler, sıra dışı tasarımı olan `art cool' ürünler, A Enerji seviyesine sahip ürünlerini sayabiliriz.'

Star


Geri Dön