23 / 11 / 2024
fuzul

Arçelik yurt dışında yeni pazarlara açılıyor!

Arçelik yurt dışında yeni pazarlara açılıyor!

Arçelik A.Ş. Genel Müdürü Hakan Bulgurlu, "Tayland’da buzdolabı fabrikamız faaliyete başladı. Endonezya ve Filipinler’de de yeni satış şirketleri kurmayı hedefliyoruz. Hindistan, İran ve Mısır’daki fırsatlara da bakıyoruz.” dedi.




2016 ilk yarı finansal sonuçlarını açıklamak üzere CFO Polat Şen ile birlikte basının karşısına çıkan Arçelik A.Ş. Genel Müdürü Hakan Bulgurlu, 5 yıl içinde cirosal anlamda 2 katlık büyüme hedeflediklerini söyledi.


Bulgurlu, “Amerika’dan Asya Pasifik’e uzanan geniş bir coğrafyada bizi sektörümüzde global hedeflerimize taşıyacak stratejik planımızı hazırladık. Beş yıl içinde Arçelik A.Ş.’nin büyüklüğünü ikiye katlama amacıyla yatırımlarımıza kararlılıkla devam edeceğiz” dedi.


Son olarak yaptıkları Pakistan’daki Dawlance yatırımına değinen Bulgurlu, şunları söyledi: “Bu satın alma şirketimizi İpek Yolu’nun izleri üzerinden ilerletme stratejimizin kritik bir parçası. Türkiye’den Asya Pasifik’e bir ticari koridor oluşturmak istiyoruz. 2015 yılında Malezya ve Vietnam satış şirketlerimizi kurduk. Tayland’da buzdolabı fabrikamız faaliyete başladı. Endonezya ve Filipinler’de de yeni satış şirketleri kurmayı hedefliyoruz. Hindistan, İran ve Mısır’daki fırsatlara da bakıyoruz.”


Satın almalar için kasalarında 800 milyon euro tuttuklarını belirten Bulgurlu, “Bazı analistler bu kadar yüksek nakti neden tuttuğumuzu sorguluyor. Ancak biz hem organik hem de inorganik büyüme yapan bir şirketiz. Sektörde global anlamda konsolidasyonlar kaçınılmaz. Dünyanın her bölgesinden fırsatları değerlendiriyoruz” diye konuştu.


Dünyanın önemli bir değişimden geçtiğini, gelişmekte olan ülkelerin dünya gayri safi hasılasından aldığı payın arttığını kaydeden Bulgurlu, şu an yüzde 38 olan gelişen ülkelerin payının yüzde 63’e çıkacağını belirtti. Global nüfusun yüzde 70’inin büyük şehirlerde oturacağını, orta sınıfın daha da hızlı gelişerek


5 milyara çıkacağının hesaplarının yapıldığının altını çizen Bulgurlu, bu değişime ayak uyduran oyuncuların başarılı olacağını söyledi. Bulgurlu “Hedef pazarlara yakın üretim, ölçek ekonomisi ve optimizasyonla biz başarılı olacağımıza inanıyoruz” dedi.


Arçelik halen 6 ülkede 15 üretim tesisine sahip bulunuyor. Arçelik’in ayrıca 32 ülkede de satış ve pazarlama ofisleri yer alıyor. Arçelik faaliyet gösterdiği pazarlarda da mutlaka ilk 3’te yer almak gibi iddialı bir hedefi de ortaya koyuyor.


Darbe girişimi sonrası hafta bile satışlar arttı


HAKAN Bulgurlu, 15 Temmuz darbe girişimi sonrası ertesi gün saat 08.00 itibarıyla tüm fabrikalarda vardiyaların başladığını ve aksamadan üretimin devam ettiğini söyledi. Bulgurlu, darbe girişimini takip eden haftada Türkiye satışlarında hiç azalma olmadığını hatta bir önceki yıl Temmuz ortalamasına göre yüzde 15 yüksek çıktığını belirtti.


Arçelik A.Ş.’nin mevcut pazarlardaki büyümesinin devam edeceğini belirten Hakan Bulgurlu, şöyle konuştu: “2016 yılının ilk yarısında da beyaz eşya, ankastre, klimada Türkiye’de pazar liderliğini sürdürdük. Lider olduğumuz ödeme kaydedici cihazlar pazarında satış gelirlerimizi yüzde 100’ün üzerinde büyüttük. TV kategorisinde küçülen pazara rağmen, tüm markalarımızla perakende satışlarımızı yüzde 10 artırdık. Avrupa’da toplam satışlarda en büyük üçüncü beyaz eşya şirketiyiz. Son 7 yılda Avrupa’da pazar payını en çok artıran Beko İngiltere ve Polonya pazarlarının lideri. Avrupa’da solo pazarın lideri olan Beko; İngiltere, Fransa, İtalya, Almanya, İspanya gibi birçok büyük pazarda büyümeye devam ediyor, Doğu Avrupa’nın da en çok tercih edilen markası konumundayız.”


Boston’da AR-GE merkezi kuruyor


Arçelik A.Ş.’nin, Ar-Ge alanında Türkiye’nin en çok yatırım yapan şirketlerinden biri olduğunu vurgulayan Hakan Bulgurlu, “Bu yıl da Türk Patent Ligi’ nde birinciliğimizi koruduk ve Türkiye’nin en çok uluslararası patent başvurusu yapan şirketi  olduk. Dünyada da en çok uluslararası patent başvurusu yapan şirketler arasında yer alıyoruz” dedi.


4 ülkede 11 Ar-Ge merkezinde 1.060 Ar-Ge çalışanları olduğunu söyleyen Bulgurlu “Şimdi yeni bir projemiz hayata geçiyor. ABD’de MIT ve Harvard gibi önde gelen üniversitelerin bulunduğu Boston’da Ar-Ge ofisi kuracağız” dedi.


Cironun % 58’i dışarıdan


Arçelik Mali İşlerden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Polat Şen, şirketin 6 aylık performansını değerlendirdi. Satış gelirlerinin yüzde 20 artışla 7.5 milyar TL düzeyinde gerçekleştiğini belirten Şen, net kârın da yüzde 73’lük artışla 810 milyon TL olduğunu vurguladı. Toplam ciro içinde uluslararası satışların pay yüzde 58 oldu.


Vatan



Haber Star Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;


Arçelik, İpek Yolu üzerinde yapacağı satınalma ve satış merkezleriyle bu yolu ‘Beko yolu’ yapmayı planlıyor. Arçelik Genel Müdürü Bulgurlu, bu plan doğrultusunda 5 yıl içinde iki kat büyümeyi hedeflediklerini söyledi.


Ev teknolojilerinde dünyanın önde gelen şirketlerinden Arçelik A.Ş., büyüme yolculuğunu İpek Yolu’na taşıdı. Dünyanın en büyük pazarlarından olan Asya Pasifik ve Amerika kıtalarına yoğunlaşan şirket bu noktada “İpek Yolu’nu Beko Yolu planlarken, beş yıl içinde de iki kat büyümeyi hedefliyor.


Şirketin büyüme planı ve hedeflerini düzenlediği bir toplantıyla açıklayan Arçelik A.Ş. Genel Müdürü Hakan Bulgurlu “Amerika’dan Asya Pasifik’e uzanan geniş bir coğrafyada bizi sektörümüzde global hedeflerimize taşıyacak stratejik planımızı hazırladık. Beş yıl içinde Arçelik A.Ş.’nin büyüklüğünü ikiye katlama amacıyla yatırımlarımıza kararlılıkla devam edeceğiz” dedi. “Tarihte Doğu’dan Batı’ya ticareti geliştiren İpek Yolu gibi, biz de Türkiye ve Asya Pasifik arasında bir Beko Yolu oluşturacağız. İpek Yolu üzerindeki ülkelerde liderlik pozisyonları için çalışacağız” diyen Bulgurlu bu noktada yapacaklarını şöyle anlattı: “Son dönemde gerçekleştirdiğimiz Pakistan’ın lider beyaz eşya ve ev aletleri üreticisi Dawlance satın alması, şirketimizi İpek Yolu’nun izleri üzerinden ilerletme stratejimizin kritik bir adımı. 2015 yılı sonunda Malezya ve Vietnam’da Beko satış şirketlerimizi kurduk. Tayland’daki Beko buzdolabı fabrikamız faaliyetine başladı. Endonezya ve Filipinler’de de yeni satış şirketleri kurmayı planlıyoruz.”


Arçelik A.Ş.’nin, Ar-Ge alanında Türkiye’nin en çok yatırım yapan şirketlerinden biri olduğunu vurgulayan Hakan Bulgurlu “Dünya Fikri Haklar Örgütü’nün (WIPO) yayınladığı ve en çok uluslararası patent başvurusu yapan şirketlerin sıralandığı listede 78. sırada yer aldık” dedi. Bulgurlu Arçelik’in ilk altı ayda satış gelirlerini yüzde 20 artışla 7.5 milyar lira, net kârını da yüzde 73 yükselişle 810 milyon lira olarak açıkladı.


Yabancıların endişesi hızla kayboluyor


Bulgurlu darbe girişimiyle ilgili bir soruya “Yurtdışından soru soran muhataplarımız oldu. Müşterilerimizin, iş ortaklarımızın bilgi kirliliğinden kaynaklanan endişelerini gidermek için her türlü çabayı harcadık. Bu endişeler hızla kayboldu, normalleşmenin gerçekleşti” dedi.


Star


Haber Milliyet'te şöyle yer aldı


Arçelik A.Ş., 2016 yılının ilk yarısında 7.5 milyar TL’lik satış geliri ve 810 milyon TL net kar açıklarken, küresel arenada da hedef büyüttü. Faaliyet gösterdiği ülkelerde ilk üç marka arasında yer almayı hedefleyen firma, yurtdışı operasyonlarında 5 yıl içinde iki kat büyümeyi planlıyor. Güçlü nakit pozisyonu da açıklayan Arçelik A.Ş., yeni satın almalara da göz kırptı.



Arçelik A.Ş. Genel Müdürü Hakan Bulgurlu, Amerika’dan Asya Pasifik’e kadar uzanan geniş bir coğrafyada firmayı sektörde global hedeflerine taşıyacak satratejik planı hazırladıklarını belirterek, beş yıl içinde Arçelik A.Ş’nin büyüklüğünü ikiye katlamak amacıyla yatırımlarına kararlılıkla devam edeceklerini söyledi.


Bu büyüme hedefini gerçekleştirmek için mevcut pazarlarda ürün ve yönetim farkı ile organik büyümeyi hızlandırdıklarını dile getiren Bulgurlu, yeni pazarlarda ise üretim tesisi yatırımı, birleşme ve satın alma fırsatlarını değerlendirdiklerini kaydetti. Bu yılın ilk altı ay sonuçlarına göre 800 milyon euro’yla güçlü bir nakit pozisyonları bulunduğunu da aktaran Bulgurlu, bu nakit pozisyonuyla yeni satın almalara da baktıklarını ve uygun fırsatları değerlendireceklerini aktardı.


‘Beko Yolu’ kuracak


 Hakan Bulgurlu, “Faaliyet gösterdiğimiz bütün ülkelerde ilk 3 marka arasında yer almayı  hedefliyoruz. Yurtdışındaki ciromuzu da 5 yılda 2 katına çıkarmayı planlıyoruz” dedi. Dünyanın en büyük pazarlarından Asya Pasifik ve Amerika kıtalarına yoğunlaştıklarını da belirten Bulgurlu, “Bu pazarlarda büyük hedeflerimiz var. Türkiye ile Asya Pasifik arasında bir ticari koridor oluşturmayı hedefliyoruz.


 İpek Yolu’na benzer olarak Türkiye ve Asya Pasifik arasında bir Beko Yolu oluşturacağız. İpek Yolu üzerindeki ülkelerde liderlik pozisyonları için çalışacağız. Son dönemde Pakistan’da satın aldığımız Dawlance, şirketimizi İpek Yolu’nun izleri üzerinden ilerletme stratejimizin kritik bir adımı. Pakistan’daki yatırımımız global konumumuzu da güçlendirecek” diye konuştu.


Bulgurlu, dünya operasyonları hakkında da bilgi vererek, Tayland’daki fabrikalarının üretime geçtiğini, Malezya ve Vietnam’da satış şirketi kurduklarını aktardı. Firma, 2016’da ise Endonezya ve Filipinler’de de yeni satış şirketleri kuracak. ABD’de pazarına özel ürün gamıyla bu yıl giren Arçelik A.Ş., kurduğu satış organizasyonu ile Kuzey ve Güney Amerika’nın potansiyelinden yararlanacak. Bulgurlu, Türkiye pazarında da yılın ilk yarısında beyaz eşya, ankastre ve klimada liderliklerini sürdürdüklerini de anımsattı.


Ortadoğu’da lider


Hakan Bulgurlu, Avrupa, Ortadoğu ve Afrika pazarıyla ilgili de şu bilgileri verdi: “Avrupa’da toplam satışlarda en büyük üçüncü beyaz eşya şirketiyiz. Beko, İngiltere ve Polonya pazarında lider. Doğu Avrupa’nın da en çok tercih edilen markasıyız. Grundig de yeni pazarlar ve kanallara giriş yaparak uluslararası büyümemize katkı yapıyor. Güney Afrika’da Defy ve Romanya’daki Arctic gibi yerel markalarımızla da pazar liderliğimizi koruyoruz. 


Ortadoğu ve Afrika’da pazar liderliklerini koruyoruz. Sahra Altı Afrika için yapılanmamızı Güney Afrika’dan yürütüyoruz. Afrika’da hızlı ve etkin büyümek istiyoruz. Yeni dönemde İran, Mısır, Hindistan ve Bangladeş gibi pazarlara odaklanacağız. Rusya’yla da ilişkilerimizi güçlendireceğiz.”


Arçelik A.Ş, Ar-Ge’de de iddiasını artırıyor. Dünyada 11 Ar-Ge merkezi ve binden fazla Ar-Ge çalışanı var. ABD Boston’da da yeni Ar-Ge merkezi kuruyor.


‘Darbede üretimi aksatmadık’


Bulgurlu, darbe girişiminden etkilenmediklerini belirterek, “Talihsiz bir dönemdi ama çabuk atlattık. Üretimi hiç aksatmadık hemen cumartesi sabahı vardiya başladı. İlk beş gün biraz etkilenme olsa da satışlarımızda bir düşüş görmedik. Türk halkı bunları atlatıp kolay adapte oluyor” dedi.


810 milyon TL net kâr yazdı


- Arçelik A.Ş. Genel Müdür Yardımcısı Polat Şen, 2016’nın ilk yarısında satış gelirlerini yüzde 20 artışla 7.5 milyar TL’ye yükselttiklerini açıkladı. Uluslararası satışların cirodaki payı yüzde 58 oldu. (FAVÖK) marjı ise yüzde 11.5, net karı ise yüzde 73 artışla 810 milyon TL oldu. 


- Verilen bilgilere göre, Arçelik A.Ş’nin hisse senedi performansı da güçlü oldu. BIST 100’de yüzde 45’le endeksin üzerinde performans gerçekleştirdi. 14.8 milyar TL’lik piyasa değeri ile BİST’in en büyük 15 firmasından biri.


- Türkiye’de beyaz eşya pazarı ilk altı ayı yüzde 5.7 oranında büyüme ve 3.5 milyon adetle kapattı. İkinci altı ayda yüzde 3-5 arasında büyüme bekleniyor. Tüketici elektroniği pazarı ise ilk altı ayda yüzde 11 küçüldü.


Milliyet


Geri Dön