22 / 11 / 2024
fuzul

Arifiye-Karasu demiryolu projesi için 825 milyon TL ödendi!

Arifiye-Karasu demiryolu projesi için 825 milyon TL ödendi!

Ulaştırma Bakanlığı’nın Arifiye-Karasu demiryolu projesi dudak uçuklattı. 2 yılda 360 milyon TL'ye bitirilmek üzere ihale edilen demiryolu için 8 yılda 825 milyon TL ödeme yapıldı. Sadece yüzde 23’ü bitirildi. 




CHP Genel Başkan Yardımcısı Ahmet Akın; 2010’da 25 ayın sonunda bitirilmek üzere 360 milyon TL'ye ihale edilen Arifiye-Karasu demiryolu projesinin 8 yılda sadece yüzde 23’ünün bitirilebildiğini, firmaya 73 milyon TL yerine 825 milyon TL ödeme yapıldığını dile getirdi.

Cumhuriyet'ten Erdem Sevgi'nin haberine göre; Akın, hattın bir kilometresi, için maliyetin ortalama kura göre 17.5 milyon dolara ulaştığına dikkat çekti ve “Dünya genelinde kilometre maliyeti en fazla 3 milyon dolar. Burada ortalamanın 6 kat üzerinde maliyet var. Her kilometrede 14.5 milyon dolar israf edilmiş” diye konuştu.

CHP’li Akın, Kasım 2010’dan bu yana yapımı yılan hikâyesine dönen Arifiye-Karasu demiryolu hattına ilişkin ihale ve sonrasındaki süreçle ilgili açıklamalarda bulundu. Akın, çıkan anlaşmazlıklar üzerine hatla ilgili konunun yargıya taşındığını belirterek, şöyle konuştu: 

“2012 ile 2018 arasında 11 ayrı değişik hakediş kapsamında firmaya toplam 825 milyon 138 bin 153 lira ödeme yapıldı. Hattın fiziki olarak yüzde 23’ünün tamamlanabildiği belirlenirken; buna göre 73 kilometre uzunluğundaki hattın 16.8 kilometre uzunluğundaki bölümüne 2018’de ödenen bedelin 825 milyon TL olduğu Sayıştay tarafından da belirlendi.”

Arifiye-Karasu demiryolu projesi için 825 milyon TL ödendi!

‘BAKANLIK YALANLADI’

Akın, konuya ilişkin soru önergesine yanıt veren Ulaştırma Bakanlığı’nın söz konusu hatla ilgili fazla ödeme yapılmadığını belirttiğini dile getirerek, “Ulaştırma Bakanlığı; Sayıştay’ın tespitlerini yalanladı” diye konuştu. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın firmaya 11 hakediş kapsamında ödediği toplam 825 milyon TL tutarındaki bedelin; 7 yılın ortalama döviz kuru ve tamamlanan fiziki çalışma oranına göre ele alındığında israfın boyutunun ortaya çıktığını kaydeden Akın, yıllardır bitmeyen hatla ilgili yaptıkları hesaplamaların israfın gerçek boyutunu gözler önüne serdiğini ifade etti. 

‘HANGİSİNE İNANALIM?’

Akın, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın söz konusu hatla ilgili fazla ödeme yapıldığını belirleyen Sayıştay’ı yalanladığına da vurgu yaparak, “73 kilometre uzunluğundaki hat için belirlenen tutar 360 milyon lira. Hattın yüzde 23’ü tamamlandığı için ödenmesi gereken tutar 73 milyon lira olmalıydı. Ancak bakanlık 8 yılda 825 milyon lira ödemiş. Bu durum, Sayıştay tarafından da tespit edildi. 752 milyon lira fazladan ödenmiş. Ancak Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı konuyla ilgili soru önergemize verdiği yanıtta böyle bir ödeme yaptığını kabul etmiyor. Bakanlık, Sayıştay’ı yalanlıyor. Biz hangisine inanalım? Kim doğru söylüyor” görüşünü belirtti.

Üçyol-Buca Metro Hattı ihaleye çıkıyor!


Geri Dön