26 / 11 / 2024

Art Grup Konsorsiyumu, İzmir'in marka kent stratejisi sunumu yaptı

Art Grup Konsorsiyumu, İzmir'in marka kent stratejisi sunumu yaptı

Art Grup Konsorsiyumu üyeleri, İzmir'in marka kent stratejisiyle ilgili ilk sunumlarını gerçekleştirdi




İzmir Kalkınma Ajansı (İZKA) tarafından marka kent stratejisinin belirlenmesi amacıyla açılan ihaleyi kazanan Art Grup Konsorsiyumu üyeleri, projeyle ilgili ilk sunumlarını gerçekleştirdi.  İzmir  Valisi Cahit Kıraç, stratejik plana tüm halkın ve kanaat önderlerinin katkısınınönemine dikkat çekti.

Ege Bölgesi Sanayi Odası'nda yapılan toplantıda, konsorsiyum içindeki Art Grup, Wolf Olinss, American World Services, Kita Tasarım, Reklam ve Danışmanlık firmalarından yetkililer, Vali Kıraç, Büyükşehir Belediyesi Başkanı Aziz Kocaoğlu, oda ve borsa başkanları, sivil toplum örgütü temsilcilerine sunum gerçekleştirdi.

İzmir Valisi Cahit Kıraç, toplantıda yaptığı konuşmada İZKA'nın Türkiye'deki ajanslara model olacak çalışmalar yaptığını belirterek artık şehirlerin de tercih edilebilirliğini artırmak için hızla markalaşmaya başladığını belirtti.

İzmir Kent Marka Stratejik Planı hazırlıkları sırasında sahip oldukları değerlerin aslında nasıl ve ne kadar tanındığını öğreneceklerini belirten Kıraç, ortaya çıkacak planın İzmir'in çok sektörlü ve kimlikli yapısına uygun olması ve farklılığın da bu dinamiklerle yakalanmasının önem taşıdığını kaydetti.

Stratejinin başarılı olmasında kentlinin desteğine de dikkat çeken Kıraç, "Şehrimizin önemli bir gündem maddesi olarak bu çalışmayı herkesin önce bilmesi sonra benimsemesi gerekli. Lütfen çevrenizdeki herkese bu çalışmanın varlığından ve öneminden bahsediniz" dedi.

İzmir'in kültürel miras ve turizm olanaklarını öne çıkararak farklılaşan, yüksek katma değerli sektörlere odaklanarak zenginleşen bir kent olması gerektiğini dile getiren Kıraç, planın yeni kentsel plan önerileri, yeni kullanım fikirleri ve mevcut festivallerin dünya çapında tanınması için kısa sürede hayata geçirebilecekleri pazarlama önerilerini de içermesi gerektiğini ifade etti.

-AZİZ KOCAOĞLU-
İzmir Büyükşehir Belediyesi Başkanı Aziz Kocaoğlu, marka stratejisiyle İzmir'in diğer bölgelerden farklı yönlerinin ortaya konularak tanıtılması sürecine girildiğini, hedeflenen noktaya ulaşılmasında yerel girişimlerin yanında hükümetin de desteğinin alınması gerektiğini ifade etti.

Hükümetin 1-2 senelik süre için İzmir'e mutlaka bir artı kaynak sunması gerektiğini söyleyen Kocaoğlu, "İzmir, uzun yıllardır merkezi hükümete verdiğinin çok azını alabiliyor. İzmir'in gelişmesinde bu kaynağa 1-2 senelik bir süreçte ihtiyacı var. Ülke yönetiminde tabii ki her kente aldığını vermek mümkün değil, gelişmiş yörelerin katkısının fazla olması doğaldır. Ancak İzmir sürekli vermekten yorgun düştü. Temel ihtiyaçları dahi karşılayamaz duruma geldik. Önümüzdeki süreçte yine kat ve kat fazlasını verebilecek noktaya gelebilmek amacıyla geçici olarak artı kaynak istiyoruz" dedi.

-İZMİR'İN HİKAYESİ-
Art Grup Eş Başkanı Fehmi Özkan, Türkiye'de ilk kez bir şehrin kendisini marka haline getirmek üzere böyle bir çalışma içine girdiğini, İzmir'in bu konuda önderlik ettiğini ifade etti.

Özkan, dünyada şehir pazarlamasını en iyi yapan şirketleri bir araya getirdiklerini, güçlü bir konsorsiyumla İzmir'i dünya markası haline getirme hedefiyle yola çıktıklarını kaydetti.

Gelecek 4 ayda kentteki tüm kanaat önderlerinin katkısını alacaklarını ve dışarıdan bir gözle bakarak bir strateji ortaya çıkaracaklarını söyleyen Özkan, Türk Hava Yolları ve İstanbul için yaptıkları çalışmalardan örnek vererek, "İzmir'de çok daha güzel işlere imza atacağız" dedi.

Wolf Olinss Direktörü Charles Wright, Portekiz ve New York ile yaptıkları marka kent çalışmaları hakkında bilgi verdi.

İzmir'de dünyanın istediği nelerin olduğunu ortaya koymaya çalışacaklarını ve Türkiye için insanların düşünce şekli ve hislerini değiştirmek istediklerini ifade eden Wright, böylece davranışların ve para harcama tercihinin değişebileceğini söyledi.

Wright, yapacakları çalışmayla İzmir'in neden ilginç olduğuna ilişkin bir öykü oluşturacaklarını ve bir kaç hafta içinde bu öyküyü sunacaklarını belirterek, İzmir'de de diğer kentlerde olduğu gibi başarılı olacaklarına inandıklarını, kente gelen turist sayısında önemli oranda artış sağlanacağını tahmin ettiklerini dile getirdi.

American World Services Corporation Genel Müdürü Steven K. Lainer, İzmir'e yatırımcı çekebilmek için özel ihtisas alanları oluşturacaklarını, yenilenebilir enerji ve özellikle de rüzgar enerjisi için önemli bir potansiyele sahip İzmir'in bu alanda çok daha ileri noktalara taşınabileceğini dile getirdi.

Kita Tasarım Reklam ve Danışmanlık Şirketi'nden Selin Atasoy Hartevioğlu, İzmir'in aslında bir marka olduğunu, özgün, modern, dinamik bir yapıya sahip bulunduğunu ancak kendini daha iyi anlatması gerektiğini söyledi.

Konsorsiyumun kentin kanaat önderleriyle birlikte hareket etmesinin önemine dikkat çeken Hartevioğlu, "Bu toplantı bittikten sonra biz bir yöne siz bir başka bir yöne giderseniz bu konsorsiyum bir hiç olur. İzmirlinin, sokaktaki insanların bu stratejiyi benimsemesi çok önemli. Ancak onlarla birlikte İzmir'i bir dünya kenti yapmak üzere yola çıkabiliriz" dedi.

Sunumda konsorsiyum içinde yer alan TNS araştırma şirketinin kentle ilgili araştırmaya başladığı, mevcut İzmir algısını ölçtüğü, daha sonra kentin hangi özelliklerinin ön plana çıkarılması gerektiğinin ortaya konulacağı ve stratejinin ortaya çıkacağı kaydedildi.

Mayıs'ın ilk yarısında bu yöndeki ilk raporların geleceği daha sonra pazarlama planı ve fikirlerin ortaya konularak uygulamaya geçileceği ifade edildi.

Çalışma kapsamında 4 ay içinde İzmir'in hedef kitlesinin belirlenmesi, rakiplerinden farklılıklarının ortaya konulması planlanıyor.
AA


Geri Dön