27 / 11 / 2024

Astoria AVM 2 yılda 18,5 milyon ziyaretçiye ulaştı!

Astoria AVM 2 yılda 18,5 milyon ziyaretçiye ulaştı!

Astaş Gayrimenkul Yatırım ve Turizm A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Vedat Aşçı, Dubai'nin alışveriş fonksiyonunu orta ve uzun vadede İstanbul'un üstleneceğini düşündüğünü kaydetti




Astoria Alışveriş Merkezinin (AVM) ikinci yılı nedeniyle düzenlenen basın toplantısında konuşan Aşçı, krizin yarattığı olumsuz tabloya rağmen 2009 yılını bir önceki yılın ciro ve ziyaretçi rakamlarını koruyarak kapattıklarını belirtti.

Müşterilerin kriz döneminde daha bilinçli hale geldiğine işaret eden Aşçı, eskiden daha rahat ve rastgele alışveriş yapan müşterilerin, ürünlerin fiyatı, kalitesi ve mağazasına dikkat ederek, ihtiyaca uygun alışverişe yöneldiğini, alışverişte daha fazla zaman geçirerek, daha uygun fiyata alım yapmak istediğini ve daha fazla ilgi beklediğini anlattı. Aşçı, "Astoria AVM bugün, günde 20-25 bin ziyaretçinin gezdiği, 2 yılda 18,5 milyon ziyaretçiye ulaşan, mağazaları 2 milyar dolar ciro yapan karlı bir yatırım oldu" dedi.

Bu durumda, krize karşı uyguladıkları kampanya ve programların önemli rol oynadığına işaret eden Aşçı, bu ay itibariyle "Benefit Club Card" ile yeni bir sadakat programını hayata geçireceklerini kaydetti.

"BENEFIT CLUB CARD İLE 2010 SONUNDA 500 BİN KİŞİ"
Aşçı, "Benefit Club Card'la hedefimiz ilk 3 ay içinde 150 bin kullanıcıya ulaşmak, 2010 sonunda ise kullanıcı sayısını 500 bine çıkarmak. Ayrıca yine 2010 yılında Astoria dışında da bin noktada geçerli olmasını hedefliyoruz. İlerleyen dönemlerde ise farklı fonksiyonlar yükleyerek, 2-3 yıl içinde 1 milyon kullanıcıya ulaşmayı planlıyoruz" diye konuştu. Bir seyahat acentesinin sunduğu otel, uçak rezervasyonu gibi tüm hizmetlerin, bu kartta biriken puanlarla satın alınabileceğini söyleyen Aşçı, "Kartın maliyetini biz, karta üye mağazalar ve ilerideki dönemlerde sponsorlarımız üstleniyor olacak. Bugüne kadar kartın maliyeti 1,5 milyon lira civarında oldu" dedi.

Vedat Aşçı, diğer bir kampanyaları kapsamında da Grease müzikalini Türkiye'ye getireceklerini bildirerek, 2010 yılında İstanbul'un Avrupa Kültür Başkenti olması dolayısıyla ciddi sayıda turistin beklendiğini, bu turistleri
Astoria'ya çekmek için de çalışmalar yürüttüklerini ifade etti.

"DÜNYA ÇAPINDA KRİZ GELMESE DE DUBAİ BATACAKTI"
Dubai'de yaşanan sıkıntılara ilişkin bir soru üzerine Aşçı, bundan 5-6 yıl önce Dubai'ye gittiğini ve orada yatırım imkanlarını araştırdığını belirterek, "Dubai'de yaşayan insan ve proje sayısı hiç uyumlu değil. 'Burada bir kuruşluk bir şey alınmaz' diye kanaat getirdik. '100 kişi yaşıyor, bin kişilik arz getiriliyorsa, yatırım yapılmaz' diye düşündük. Dubai'ye dışarıdan taşınma olsa bile insanların yapacağı iş de yok. Dünya çapındaki kriz gelmemiş olsa bile Dubai batacaktı bence. Çünkü bir balon, suni talep ve arz yaratılmıştı" diye konuştu.

İstanbul'un ise 15 milyon kişinin yaşadığı, gittikçe büyüyen, tarihi olan, stabil bir şehir olduğuna işaret eden Aşçı, sözlerini şöyle sürdürdü: "AVM'lerin planlı şekilde yapılması halinde, İstanbul yeni yapılmakta olan 20 değil, 30-40 yeni AVM'yi bile kaldırır. Sokak alışverişi yapacağımız fazla bir mekan yok. AVM'lerin planlı, programlı, doğru lokasyonlarda yapılmasıyla İstanbul'a büyük katkı sağlayacağını düşünüyorum. Hatta geçmişi, tarihiyle, turizmi 10'a katlanacak bir şehir olması sebebiyle, ilerleyen yıllarda Milano, Paris, Londra'nın görevini alacağını düşünüyorum. Bütün bölge ülkelerinin hem tarihi, eğlencesi hem alışverişini yapabileceği bir merkez haline geleceğini düşünüyorum. Dubai'nin alışveriş fonksiyonunu, kısa vadede değil ama orta ve uzun
vadede İstanbul'un üstleneceğini düşünüyorum." AVM'ler çoğaldıkça kiraların düştüğünü, bunun da mağazaların
maliyetlerini aşağıya çekmesiyle, tüketicilerin daha avantajlı hale geleceğini söyleyen Aşçı, iyi işletilmeyen, yanlış lokasyonlardaki AVM'lerin ise doğal bir süreç içinde kapanabileceğini kaydetti. Aşçı, bir soru üzerine, İstanbul'un AVM yapısı açısından Avrupa şehirlerinden çok Moskova, Pekin, Bangkok gibi yeni gelişmekte olan şehirlere benzediğini ifade etti.

"MÜŞTERİLER ARTIK UZMANLAŞTI"
Astoria AVM Genel Müdürü Ümit Teoman ise, ikinci yılda düzenlenecek kampanyaların ayrıntılarına ilişkin bilgi verdiği konuşmasında, Benefit Club Card'a müşterilerin ilk yıl ücretsiz sahip olacaklarını belirterek, Benefit Club
Card'ın önümüzdeki yılın şubat-mart aylarından itibaren Astoria AVM dışında geçerli hale geleceğini, sağlık, sigorta ve online alışverişte indirim ve çeşitli avantajlar sağlayacağını kaydetti. 2009 yılı içinde marka karmalarını yenilediklerini, Migros, Hotiç, Calzedonia, Damat Tween, Flormar, Roman gibi mağazaların aralarına katıldığını
anlatan Teoman, 2010'da da 5 yeni markanın bünyelerine dahil olacağını bildirdi. Teoman, müşterilerin artık "uzmanlaştığına" ve aradıkları markaları bulacakları AVM'leri aradığına işaret ederek, yeni mağaza karmalarını müşteri istekleri doğrultusunda belirlediklerini dile getirdi.

GREASE MÜZİKALİ
Grease müzikalinin Türkiye'ye getirilmesine ilişkin olarak ise, Teoman şu bilgileri verdi: "Grease müzikali 25 Mayıs-2 Haziran 2010 tarihleri arasında Turkcell Kuruçeşme Arena'da sahnelenecek. Kampanyaya katılmak için 2 Aralık 2009-31 Mart 2010 tarihleri arasında Astoria AVM'deki mağazalardan birbirini takip eden 60 gün içinde toplamda 500 liralık alışveriş yapan ziyaretçilerimiz Grease'i izleme şansına sahip olacak. Bu kampanyanın satışlarımızı yüzde 30-40 oranında artıracağını düşünüyorum."

Kampanya kapsamında toplam 8 gösteri için 16 bin biletin müşterilere sunulacağını ve müzikali sadece Astoria müşterilerinin izleyeceğini söyleyen Teoman, "Grease filminin oyuncuları John Travolta ve Olivia Newton-John'u da Astoria'nın kuruluş kutlama etkinlikleri kapsamında Türkiye'ye getirmek üzere davet ettik"dedi.
Konuşmasının ardından soruları yanıtlayan Teoman, Benefit Club Card'ın da devreye alınmasıyla birlikte 2010 yılında hem cirolarında hem de ziyaretçi sayılarında yüzde 100'e yakın bir artış beklediklerini söyledi. Teoman, müşterilerinin yüzde 20'sinin C artı, yüzde 80'inin B ve A sosyoekonomik statü grubuna dahil olduğunu ifade ederek, sepet büyüklüğünün sektörlere göre farklılık gösterdiğini ancak Astoria'daki mağazaların sepet
büyüklüğünde ilk sırada yer aldığını sözlerine ekledi.
 AA

Geri Dön