28 / 04 / 2024

Autopia'ya 6 milyon ziyaretçi gelmesi hedefleniyor!

Autopia'ya 6 milyon ziyaretçi gelmesi hedefleniyor!

Türkiye'nin ilk otomobil alışveriş merkezi Autopia, otomobil ile ilgili her şeyi bir araya toplayacak. Autopia Genel Müdürü Bilge Çalıklı Arpacı, 2011 sonunda açılacak olan alışveriş merkezine yılda 6 milyon ziyaretçi çekmeyi hedeflediklerini söyledi...



Autopia Projesi'ni hangi grup inşaa ediyor

Keleşoğlu İnşaat ve Gül inşaat sektörde 30 yıllık tecrübeye sahip iki önemli firma, İstanbul Avrupa yakasında inşaat sektöründe yüzde 30'luk pazar payı bulunan Gül ve Keleşoğlu İnşaat, ağırlıklı olarak A ve A+ müşteri profiline hitap eden residans, homeofis ve villalar inşa ediyor. Pelican Hill Malikneleri, Ataköy Plus, Capacity, Flyinn, Metroport, Historia, Pelican Mail, Skyport, Ginza Lavinya Park, Arketip Evleri, Loca İstanbul gibi birçok başarılı konut ve alışveriş merkezi projesi ve işletme deneyimine sahip Keleşoğlu inşaat ve Gül İnşaat şimdi de tüm otomobil tutkunları için Avrupa'nın en büyük otomobil merkezi AUTOPIA'yı inşa ediyor.

Autopia Projesi'nden bahseder misiniz

Autopia otomobille ilgili aklınıza gelen her şeyin içinde yer alacağı, yaşam ve hobi alanlarından, sergi ve müzayede salonlarına kadar geniş bir yelpazede farklı eğilimlere hizmet edebilen tek otomobil alışveriş merkezidir Sadece erkeklerin ve otomobil tutkunlarının değil tüm aile bireylerinin farklı zevklerine, hobilerine karşılık verebilen, içerisinde keyifle zaman geçirilebilecek bir konsepte sahiptir. AVM içerisinde müşterilerimiz birinci ve ikinci el otomobil galerinin yanı sıra tabii ki sektörün büyük oyuncuları olan distribütörlere de kolayca ulaşabilecek. Otomotiv sektörünün olmazsa olmazı bankalar, sigorta şirketleri, noterler, servisler ve aksesuvar mağazaları gibi her türlü yan hizmeti bir çatı altında görebilme imknına sahip olacaklar. Aynı zamanda otomobilin yanı sıra Autopia'.da ziyaretçilerimiz deniz araçları, motosikletler, karavanlar, bisikletler, akülü araçlar ve otomobil-uçak maketleri gibi motorlu ve motorsuz birçok alternatifi bir arada bulabilecek. Üç stadyum büyüklüğünde bir alana inşa ediyoruz. Merkezin çatısında 800 metre bir test sürüş pisti mevcut. Autopia showroom'larmın tavan yükseklikleri 7 metre. Minimum maliyet ile maksimum getiri hesaplanarak, kurgulanmış binanın uzunluğu 375, eni 125 metre. Toplam 150 milyon dolarlık bir yatırımla, 117.000 metrekare satılabilir ve kiralanabilir alana sahip, 542 adet mağazası ile yılda 6 milyon ziyaretçi çekmeyi hedefliyoruz. Açılış tarihimizi 2011 sonu olarak planlıyoruz.

* Yatırımcılar sizce neden Autopia'ya girmeliler Ne gibi avantajlar sağlıyorsunuz

Yatırımcılar Autopia'da yer almalılar çünkü bu dönemde yapılabilecek en iyi yatırım dükkna yapılacak yatırımdır, üstelik günümüzde Türkiye'de ve dünyada bu kadar ilgi çeken tematik bir AVM'nin içinde yer alan bir dükkndan bahsediyoruz. Konuta daha fazla masraf yapmanız gerekirken Autopia'da aldığınız yerin dekorasyonunu kiracısı yapıyor, siz hiç uğraşmıyorsunuz. Bunun yanı sıra günümüz konut ve gayrimenkul yatırımlarına baktığımızda günümüz ekonomik koşullarını da göz önüne alırsak böylesine bir dünya projesi içinde yer almak konutla karşılaştırıldı-ğında çok daha avantajlı. Yatırımcı, projeye yatırmış olduğu miktarı 150 ay içerisinde geri kazanmış oluyor ayrıca yatırım yaptığı yerin daha da değerleneceği gerçeğini görüyor.

*  Bugün Avrupa'da ve dünyada yüksek m2 bedellerine sahip Londra, New York gibi metropollerle karşılaştırıldığında İstanbul bu şehirleri yakalayabilecek mi

Kesinlikle evet. Ekonomik krizin etkileri dünyada her sektörde devam ediyor. Ancak Türkiye global ekonomik krizin etkilerinden çok çabuk ve çok istikrarlı bir şekilde uzaklaşmış durumda. Yurtdışı metropolleri şehir merkezleri ve banliyölerden oluşuyor ve doğal olarak metrekare fiyatları arasında çok büyük farklar mevcut, istanbul'da ise her belediye kendine özgü şehircilik anlayışına sahip bir yapıda hizmet vermekte. Sonuç olarak metrekare fiyatları her bölgede farklı hızla artamaya devam edecek ve sektör cazibesini koruyacaktır. Autopia'nm çevresinde inşaatı tamamlanmış ya da devam etmekte olan 500.000-1.000.000 USD bedellerinde satılan ve yerleşim başlamış projeler yer almakta. Oturanların yüzde 60'ınm üniversite mezunu olması, metrobüs hattı ve genç nüfus bu bölgenin cazibesini çok daha fazla artırmakta


Galeri sahibi 6 milyon kişiye ulaşacak

Autopia'nm ana hedef kitlesi otomotiv sektörü. Galericilere ne gibi avantajlar sağlıyorsunuz

Autopia projesi Türkiye için 2009 yılında TBMM tarafından alman ve otomobil galerilerinin apartmanların altında yer almasını yasaklayan karar sonrasında bir ihtiyaçtan çok bir zorunluluk halini almıştır. İstanbul'un bugün lüks kabul edilen Nişantaşı, Bağdat Caddesi, Etiler, Ulus gibi semtlerinde bulunan araç galerileri sadece bu bölgelerde yaşayan kitleye hitap edebiliyor dolayısıyla vitrinlerini gören kişi sayısı oldukça sınırlı. Düşünün ki lüks bir semtte galerisi olan bir işadamı her ne kadar araba modellerini ve vitrinini dikkat çekici kılsa da alıcı hedef kitleye ulaşma sayısı o semtin sakinleri üzerine çok fazla çıkmayacaktır. Oysaki 6 milyon ziyaretçinin geleceği Autopia'da bir galerisi olması ve bu sayının onda biri oranında galerisine ziyaretçi gele olduğunu düşündüğümüzde çıks sayı 600 bindir. Bu sayının şadec yüzde birine satış yapabilen Autopia içinde yer alan bir galerinin yılda sattığı araç sayısı 6 bin adet olacaktır. Böyle bir sa rakamın, ne kadar lüks olursa olsun şehir içi bir semtte yakalanması imknsızdır.

Habertürk


Geri Dön