Ticari

Avea ve Callpex, Yozgat'a 200 kişilik çağrı merkezi açtı!

Avea ve Callpex, güçlerini birleştirip Yozgat'a 200 kişilik bir çağrı merkezi açtı. Merkezde toplam istihdam 1.000 kişiye kadar çıkacak. Açılışta konuşan Bakan Binali Yıldırım, 'Cemil Çiçek ve Bekir Bozdağ'ın talebi üzerine çılaşmalara başladı. Eğer Yozga

 

Avea, Callpex ile Yozgat'a yatırım için güçlerini birleştirdi. Avea ve Callpex'in işbirliğiyle kurulan ve Yozgat'ta 1.000 kişiye istihdam yaratma hedefi ile faaliyet gösterecek çağrı merkezinin açılışı ise; TBMM Başkanı Cemil Çiçek, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Başbakan Yardımcısı ve AK Parti Yozgat Milletvekili Bekir Bozdağ'ın katıldığı törenle gerçekleştirildi. Açılış töreninde konuşan Bakan Yıldırım, bugün Yozgat'ta 200 gencin çok daha farklı duygularla bambaşka bir heyecanla yataklarından doğrulduğunu ifade ederek, 'Güne, geleceğe gözlerini umut dolu geleceklerine açtılar ve Türkiye'nin çağrısına, dünyanın çağrısına cevap vermeye başladılar'' dedi. Cemil Çiçek ve Başbakan Yardımcısı Bekir Bozdağ'ın çağrı merkezinin Yozgat'a da açılması talebinde bulunduklarını kaydeden Yıldırım, 'Dedik ki başımız gözümüz üstüne, Eğer Yozgatlılar, yol vermezse ben Erzincan'a gidemem. Biz de hemen çalışmalara başladık' diye konuştu. MALİYET FABRİKANIN ONDA BİRİ Batı'daki ülkelerde her 100-200 kişiye bir çağrı merkezi çalışanı düştüğünü, Türkiye'de ise bu rakamın 2 bin civarında olduğunu ifade eden Yıldırım, çağrı merkezinde istihdamın on kat daha arttırma şansının bulunduğunu,  bu sektörde en az yarım milyon gence iş verilme olanağının bulunduğunu anlattı. Yıldırım, 'El ele vereceğiz. Kamu kuruluşları ile özel şirketlerimizle yurtdışından hizmet satın alarak çağrı karşılamak suretiyle bu alanda yatırımlar arttırarak devam edeceğiz. Bir fabrika kurmak bir kişiye iş sağlamak için 40-50 bin liraya ihtiyaç var, bir çağrı merkezi çalışanın için ise 3-4 bin liraya ihtiyaç var'' diye konuştu.   1.000 kişi çalıştırma şartı koydu! CALLPEX ve Avea işbirliği ile Yozgat'a yapılan Avea Çağrı Merkezi'nin açılışında konuşan Yozgat Valisi Necati Şentürk, Yozgat'a çağrı merkezi açılması için yer talebinde bulunulması üzerine, kentin en güzel yerindeki 5 bin metrekarelik alanı bu iş için tahsis ettiklerini söyleyerek, kentteki lise ve üzerindeki 3 bin işsize bu çağrı merkezinin iş kapısı olacağını kaydetti. Binayı teslim ederken, bin kişi çalıştırılması koşulu koyduklarını ifade eden Şentürk, 200 kişiyle başlayacak olan çağrı merkezinin kısa süre sonra istihdamını bin kişiye çıkaracağını bildirdi.   ANADOLU'DA BÜYÜYECEĞİZ CALLPEX Yönetim Kurulu Üyesi Ali Sabancı da bugünün kendileri için heyecanlı bir gün olduğunu ifade ederek, dünyada gelişmiş ülkelerde her 100 kişiye bir müşteri temsilcisi düşerken, Türkiye'de bu rakamın 2 bin civarında olduğunu, bu rakamın düşünülmesi gerektiğini belirtti. Callpex Genel Müdürü Oğuz Taşkent çağrı merkezlerinin açılmasıyla birlikte müşteri hizmetlerinin de önemli bir meslek haline geldiğine dikkati çekerken, son bir yıldır yatırımlarını Anadolu'ya yaptıklarını, çağrı merkezleri sektörünün Anadolu'da büyüyeceğine inandıklarını kaydetti.   16 saatte bir çağrı merkezi elemanı alıyoruz ÇAĞRI merkezlerinin Anadolu şehirlerinde istihdam yaratan en önemli sektörlerden biri olduğu noktasının altını çizen Avea CEO'su Erkan Akdemir; 'Toplamda 7 ildeki çağrı merkezlerimiz üzerinden müşterilerimize hizmet veriyoruz. 2011 yılında çağrı merkezlerindeki personel sayımızı 2 bin 500'ün üzerine çıkarttık. Her 16 saatte bir yeni bir kişiyi çağrı merkezlerimizde istihdam ederek 2011 yılında yüzde 60 büyüdük. Büyümeye de devam edeceğiz' dedi. Akşam