AVM ciro endeksi Kasım'da yüzde 21,6 arttı!
AVM’lerdeki perakende ciro endeksi Kasım ayında yüzde 21,6 artış gösterdi. Kasım ayında da metrekare verimliliğinde en yüksek artış yine hipermarket kategorisinde yaşandı.
Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) ile Akademetre Research tarafından oluşturulan AVM’lerdeki Perakende Ciro Endeksi’nin Kasım ayı sonuçları açıklandı.
Haber Gazetesi'nde yer alan habere göre, her ay düzenli olarak yayınlanan verilere göre ciro endeksi Kasım ayında yüzde 21,6 artış göstererek 293 puana ulaştı. Metrekare verimliliğinde en yüksek kategori artışı hipermarket kategorisinde meydana gelirken, en düşük artış ayakkabı kategorisinde oldu.
Kiralanabilir alan İstanbul’da bin 379 TL
AVM’lerde kiralanabilir alan (metrekare) başına düşen cirolar Kasım 2018’de İstanbul’da bin 379 TL, Anadolu’da 940 TL oldu. Türkiye'de metrekare verimliliği ise 2018 yılının Kasım ayında bin 116 TL olarak gerçekleşti.
Hipermarket kategorisinde metrekare verimliliği
Hategoriler bazında metrekare verimliliğinde en yüksek artış hipermarket kategorisinde oldu. Hipermarket kategorisi metrekare verimliliği geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre enflasyondan arındırılmadan yüzde 31,3 artmıştı.
Geçtiğimiz Kasım ayına bakıldığında AVM’lerdeki diğer alanlar kategorisi metrekare verimliliği yüzde 26,5, yiyecek içecek kategorisi metrekare verimliliği yüzde 21,8, giyim kategorisi metrekare verimliliği yüzde 19,8, teknoloji kategorisi metrekare verimliliği yüzde 18,1 ve ayakkabı kategorisi metrekare verimliliği yüzde 16,5 arttı.
Kasım 2018 verileri bir önceki yılın aynı ayı ile değerlendirildiğinde ziyaret sayısı endeksinde bir değişme yaşanmadığı belirlendi.
''Sektörümüzün taşıyıcı güç olduğu görüldü''
AVM Perakende Ciro Endeksi Kasım 2018 sonuçları hakkında konuşan AYD Başkanı Hulusi Belgü, şunları söyledi: “AVM’lerdeki perakende ciro endeksinin her durum ve koşulda sürekli artış göstermesi bir kez daha sektörümüzün taşıyıcı güç olduğunu gösterdi. Kasın ayı sonuçlarına göre endeks yüzde 21,6 artış gösterdi ve bu artış yüzde 21,62 olan enflasyon artışı ile aynı seviyelerde. Ziyaret sayısında bir değişim görünmüyor fakat bunun Aralık ayı sonuçlarında -yılbaşı alışverişlerinin de etkisi ile- artacağını şimdiden söyleyebiliriz. Eylül ve Ekim aylarından sonra Kasım ayında da kategoriler bazında en yüksek artışın hipermarket kategorisinde yaşanması zorunlu ihtiyaçlara öncelik tanındığını gösteriyor. Mobilyayı da içeren diğer ürünler kategorisi ile teknoloji kategorisinde yaşanan artışlarda, beyaz eşya ve mobilyada uygulanan vergi indirimlerinin olumlu yansımaları olarak değerlendirilebilir.”
AVM Ciro Endeksi Ekim'de 16,9 arttı!