22 / 12 / 2024

AVM ciroları krizden çıkışı teyit ediyor!

AVM ciroları krizden çıkışı teyit ediyor!

Temmuz ayında 2009 yılının en yüksek ciroları gerçekleştirildi



Alışveriş  Merkezi Yatırımcıları Derneği (AYD) ile Akademetre Research tarafından ortak proje olarak oluşturulan  AVM ENDEKSİ'nin  Temmuz ayı sonuçları açıklandı.  Sonuçlara göre, 2009 yılının en yüksek  ciro endeksi verilerine Temmuz ayında ulaşıldı. Ciro endeksi geçen yılın Temmuz  ayına göre yüzde 8,  bu yılın Haziran ayına göre yüzde 1  arttı. 

Tüketici güveni artıyor
AYD Başkanı  Hakan Kodal Temmuz ayı sonuçlarını şu şekilde değerlendirdi: "Ocak 2008'den bu yana (son 19 ayda) Aralık 2008 dışında en yüksek cirolara Temmuz 2009'da ulaşıldı. Üstelik Temmuz 2009'da gerçekleşen indirim oranlarının Aralık 2008'e göre çok daha düşük olduğunu da göz önüne alırsak, cirodaki düzelmelerin nedeninin tüketicinin güven artışı olduğunu söyleyebiliriz.  Bu veriler krizden çıkışı teyit eder niteliktedir". 

Krizden çıkış İstanbul'dan başladı
Akademetre CEO'su Dr. Halil İbrahim Zeytin ise Ciro endeksi verilerindeki artışın ağırlıklı olarak İstanbul'daki AVM'lerin cirolarında gerçekleşen artıştan kaynaklandığını belirterek  "Bu verilere göre krizden çıkış İstanbul'dan başladı" dedi.

Temmuz ayında AVM'ler ağırlıklı olarak hafta içi ziyaret edildi
AVM'lerde metrekare başına düşen ziyaretçi sayısı geçen yılın aynı ayına göre değişmedi. Bu yılın Haziran verilerine göre ise yüzde 3 oranında bir artış gösterdi. Ziyaretçi sayılarının hafta içi ve hafta sonu dağılımları incelendiğinde ise mevsimsel etkilenmeler dolayısı ile AVM'lerin ağırlıklı olarak hafta içinde ziyaret edildiği ortaya çıktı. Elde edilen bu sonuç yaz aylarında alışverişin hafta içi gerçekleştirildiğini, haftasonu ise eğlence amaçlı ziyaretler olduğunu gösterdi. Eskiden AVM'lerde alışveriş daha çok haftasonu yapılıyordu. 

Konuyla ilgili basında yer alan diğer haberler

AVM ciro endeksi temmuzda geçen yıla göre yüzde 8 arttı
Alışveriş merkezlerinin, 2009 yılının en yüksek ciro endeksi verilerine temmuzda ulaştığı bildirildi

Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği (AYD) tarafından yapılan açıklamada, AYD ile Akademetre Research işbirliğiyle oluşturulan Alışveriş Merkezi (AVM) Endeksi temmuz ayı sonuçlarına yer verildi.
2009 yılının en yüksek ciro endeksi verilerine temmuzda ulaşıldığı dile getirilen açıklamada, ciro endeksinin 2008 yılının temmuz ayına göre yüzde 8, bu yılın haziran ayına göre yüzde 1 arttığı belirtildi. Endekse göre, AVM'lerde metrekare başına düşen ziyaretçi sayısı geçen yılın aynı ayına göre değişmediği, bu yılın haziran verilerine göre ise yüzde 3 oranında bir artış gösterdiği ifade edildi.

Konuya ilişkin bir değerlendirmede bulunan AYD Başkanı Hakan Kodal temmuz ayı sonuçlarıyla ilgili şunları kaydetti: "Ocak 2008'den bu yana (son 19 ayda) Aralık 2008 dışında en yüksek cirolara Temmuz 2009'da ulaşıldı. Üstelik Temmuz 2009'da gerçekleşen indirim oranlarının Aralık 2008'e göre çok daha düşük olduğunu da göz önüne alırsak, cirodaki düzelmelerin nedeninin tüketicinin güven artışı olduğunu söyleyebiliriz. Bu veriler krizden çıkışı teyit eder niteliktedir."

Akademetre CEO'su Dr. Halil İbrahim Zeytin ise ciro endeksi verilerindeki artışın ağırlıklı olarak İstanbul'daki AVM'lerin cirolarında gerçekleşen artıştan kaynaklandığını ve bu verilerin, krizden çıkışın İstanbul'dan başladığını gösterdiğini bildirdi.
Milliyet

Alışveriş merkezi ciro endeksi yüzde 8 arttı
 
Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği (AYD) ile Akademetre Research tarafından ortak proje olarak oluşturulan AVM Endeksi'nin temmuz ayı sonuçları açıklandı. Sonuçlara göre, 2009 yılının en yüksek ciro endeksi verilerine temmuz ayında ulaşıldı. Ciro endeksi geçen yılın temmuz ayına göre yüzde 8, bu yılın haziran ayına göre yüzde 1 arttı.

WAYD Başkanı Hakan Kodal temmuz ayı sonuçlarını şu şekilde değerlendirdi: "Ocak 2008'den bu yana Aralık 2008 dışında en yüksek cirolara Temmuz 2009'da ulaşıldı. Üstelik Temmuz 2009'da gerçekleşen indirim oranlarının Aralık 2008'e göre çok daha düşük olduğunu da göz önüne alırsak, cirodaki düzelmelerin nedeninin tüketicinin güven artışı olduğunu söyleyebiliriz. Bu veriler krizden çıkışı teyit eder niteliktedir." Akademetre CEO'su Halil İbrahim Zeytin ise ciro endeksi verilerindeki artışın ağırlıklı olarak İstanbul'daki AVM'lerin cirolarında gerçekleşen artıştan kaynaklandığını belirterek, "Bu verilere göre krizden çıkış İstanbul'dan başladı" dedi.

Hafta içi ziyaret edildi

AVM'lerde metrekare başına düşen ziyaretçi sayısı geçen yılın aynı ayına göre değişmedi. Bu yılın haziran verilerine göre ise yüzde 3 oranında bir artış gösterdi. Ziyaretçi sayılarının hafta içi ve hafta sonu dağılımları incelendiğinde ise mevsimsel etkilenmeler dolayısı ile AVM'lerin ağırlıklı olarak hafta içinde ziyaret edildiği ortaya çıktı. Elde edilen bu sonuç yaz aylarında alışverişin hafta içi gerçekleştirildiğini, haftasonu ise eğlence amaçlı ziyaretler olduğunu gösterdi.
Hürriyet

Alışveriş merkezlerinin ciroları krizden çıkışı teyit ediyor

Alışveriş merkezlerinin (AVM), 2009'un en yüksek ciro endeksi verilerine temmuz ayında ulaştığı bildirildi. Ciro endeksi geçen yılın temmuz ayına göre yüzde 8, bu yılın haziran ayına göre yüzde 1 arttı

Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği (AYD) tarafından cuma günü yapılan yazılı açıklamada, AYD ile Akademetre Research işbirliğiyle oluşturulan Alışveriş Merkezi (AVM) Endeksi temmuz ayı sonuçlarına yer verildi. 2009'un en yüksek ciro endeksi verilerine temmuz ayında ulaşıldığı dile getirilen açıklamada, ciro endeksinin 2008 yılının temmuz ayına göre yüzde 8, bu yılın haziran ayına göre yüzde 1 arttığı belirtildi.

Endekse göre AVM'lerde metrekare başına düşen ziyaretçi sayısının geçen yılın aynı ayına göre değişmediği, bu yılın haziran verilerine göre ise yüzde 3 oranında bir artış gösterdiği ifade edildi. Konuya ilişkin bir değerlendirmede bulunan AYD Başkanı Hakan Kodal, temmuz ayı sonuçlarına ilişkin şunları kaydetti: "Ocak 2008'den bu yana (son 19 ayda) Aralık 2008 dışında en yüksek cirolara Temmuz 2009'da ulaşıldı. Üstelik Temmuz 2009'da gerçekleşen indirim oranlarının aralık 2008'e göre çok daha düşük olduğunu da göz önüne alırsak, cirodaki düzelmelerin nedeninin tüketicinin güven artışı olduğunu söyleyebiliriz. Bu veriler krizden çıkışı teyit eder niteliktedir."
 
Krizden çıkış İstanbul'da başladı
Kodal, ziyaretçi sayılarının hafta içi ve hafta sonu dağılımları incelendiğinde mevsimsel etkilenmeler dolayısıyla AVM'lerin ağırlıklı olarak hafta içinde ziyaret edildiğinin ortaya çıktığına dikkat da çekti. Kodal, elde edilen bu sonucun, yaz aylarında alışverişin hafta içi gerçekleştirildiğini, hafta sonu ise eğlence amaçlı ziyaretler olduğunu gösterdiğini söyledi. Akademetre Üst Yöneticisi (CEO) Dr. Halil İbrahim Zeytin ise ciro endeksi verilerindeki artışın ağırlıklı olarak İstanbul'daki AVM'lerin cirolarında gerçekleşen artıştan kaynaklandığını ve bu verilerin, krizden çıkışın İstanbul'dan başladığını gösterdiğini bildirdi.
Referans


Geri Dön