AVM ciroları yüzde 20 yükselerek 165 puana ulaştı!
Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Endeksi'nin nisan ayı sonuçları açıklandı. 2014 Nisan ayı ile karşılaştırıldığında yüzde 19.6 yükselerek 165 puana ulaştı.
Her ay düzenli olarak yayınlanan AVM Endeksi'nin nisan ayı sonuçlarına göre ciro endeksi 2015 Nisan döneminde 2014 Nisan ayı ile karşılaştırıldığında yüzde 19.6 yükselerek 165 puana ulaştı.
AVM'lerdeki kiralanabilir alan başına düşen cirolar Nisan 2015'te bir önceki yılı aynı ayına göre 27 puan yükseldi ve verimlilik metrekare başına 630 TL'ye ulaştı. Verimlilik, İstanbul'da 740 TL, Anadolu'da ise 556 TL olarak gerçekleşti.
Diğer alanlar...
2015 Nisan döneminde kategoriler bazında en yüksek artış yüzde 39 artışla AVM'lerdeki 'diğer alanların' cirolarında gerçekleşti. Araştırmada diğer kategorisi; yapı market, mobilya, ev tekstili, hediyelik eşya, oyuncak, sinema, kişisel bakım ve kozmetik, kuyum, hoby, petshop, terzi ve ayakkabı tamir servisleri, döviz bürosu, kuru temizleme, eczane gibi mağazalardan oluşuyor. Endeks genel kategoride yüzde 20, giyim kategori sinde yüzde 16, yiyecek kategorisinde yüzde 15, ayakkabı-çanta kategorisinde yüzde 10, teknoloji kategorisinde yüzde 9 artış kaydederken hipermarket kategorisinde ise değişim yaşanmadı.
Ziyaretçi sayısı arttı
Ziyaret sayısı endeksi de bu dönemde yüzde 4.21'lik bir artış gösterdi. Endeks sonuçlarını değerlendiren AYD Başkanı Hulusi Belgü, şunları söyledi: "AVM ziyaretçisi tüketim harcamalarına devam etti. 2015 yılı başından itibaren AVM ciro endeksinin artış seyrini sürdürmesi sektörümüzün verimliliği açısından son derece önemli."
Milliyet