AVM zirvesinde One minute kahkahası
Cenor Group Türkiye Başkanı Antony Khoi, Türkiye'nin alışveriş merkezleri ve perakendeciler arasındaki gerginlikler nedeniyle yara alabileceğini belirtti.
Türkiye'ye Carrefour'ların binalarını satın alarak 2006 yılında hızlı bir giriş yapan Fransız kökenli Cenor Group Türkiye Başkanı Antony Khoi, muazzam bir potansiyele sahip Türkiye'nin alışveriş merkezleri ve perakendeciler arasındaki gerginlikler nedeniyle yara alabileceğini belirtti.
Khoi, "Türkiye hızlı büyüdü. Hızın verdiği bir ateş var ama nefes alıp değerlendirmeliyiz bunu. Kavgalar imaja zarar veriyor. Gelecek yabancı yatırımcıyı ürkütüyor. Bu çok büyük kötülük demek" diye konuştu.
Türkiye çabuk atlatır
Türkiye'de şu ana kadar 500 milyon dolarlık yatırım yapan, 21 alışveriş merkezinin (AVM) yönetimini gerçekleştiren ve 2010 yılına kadar 500 milyon dolarlık yatırım da planlayan Cenor Group'un Türkiye Başkanı Antony Khoi, Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği'nin (AYD) düzenlediği toplantıda, "Türkiye Avrupa'nın en iyisi, en hızlısı. Ama kavgalarla yanlış imaj yaratılıyor ve yatırımcılar ürküyor. Bu vaatkar piyasayı daha iyi anlatmalı ve daha çok yatırım çekmelisiniz. Bu Türkiye'nin krizi değil. Biraz geriye bakıp, dinlenip, zamanı iyi kullanıp hızla yola devam etmelisiniz" mesajı verdi.
Yatırım için çekici
Khoi, sözlerini şöyle sürdürdü: "Türkiye'de tüketim kültürü gelişiyor. Bu pazarı yatırım açısından daha çekici yapıyor. Krizi daha hızlı ve çabuk atlatacaksınız. Türk ulusunun kararlılğı ve çalışkanlığıyla krizden çabuk çıkacağını düşünüyorum. Avrupa'nın en cazip pazarısınız." Türkiye gibi daha az doymuş pazarlarda, Doğu Avrupa ülkelerinde potansiyelin hálá olduğuna işaret eden Khoi, kısa vadede bu yatırımların riskinin de daha yüksek olduğunu söyledi. 2010 ve ötesinde piyasaların iyileşeceğine inandığını, krizin kendi sektörlerine çok etkisi olmayacağını vurgulayan Khoi "Biz nasıl AVM yapmayı öğreniyorsak bankalar da onları finanse etmeyi öğrenmeli, daha seçici olmalı. Her projeyi finanse etmemeliler. Artık amatörlere yer yok" dedi. Khoi, perakendecilerin aşırı kira ödemesini engellediklerini, Carrefour'daki kiracılarının piyasanın yüzde 30 altında ödediğini de savundu.
ECE, danışmana yüklendi
Sekiz yıldır Türkiye'de faaliyetleri olan ECE Türkiye'nin Genel Müdürü Andreas Hohlmann, krizden herkesin şikayet ettiğini, çoğunun da haklı olduğunu belirterek, şu değerlendirmeyi yaptı: "Danışmanlarımız sözleşmeleri hazırlamışlardı; kiralar çok yükseldi. Kiracılar bundan şikayet etti. Burada asıl sorun dövizdeki dalgalanma. Şu anda cirolar çok iyi gidiyor ama kiraları döviz üzerinden ödedikleri için sıkıntı oluşuyor. Türkiye'de tüketim hálá var; ziyaretçi sayısı, cirolar düşmedi. Türkiye'de bazı AVM'lerde kiraların çok yüksek olduğu doğru ama bu genel bir durum değil."
Yabancıların çıkışı büyük çöküş yaratır
KÖKLERİ 1936'ya kadar giden Egitim ve Araştırma Kuruluşu URBAN Land Institute'nin Türkiye Başkanı Haluk Sur, perakendeciler ve alışveriş merkezleri arasında yaşanan gerginliğin ve kavgaların ağır faturaları olabileceğine dikkat çekti. Milyarlarca dolarlık yatırımların kavgalar nedeniyle risk taşıdığını vurgulayan Sur, "Gayrimenkul yatırımları hızlı giriş yapar ama hızlı çıkış yapma riski de taşıyor. Bunların çıkması çok yıkıcı etkiler yaratabilir. Gittiğimiz yurtdışı toplantılarda 'niye Galataport ihaleseni iptal ettiniz, neden İETT arazisinde sorun çıktı' gibi sorularla karşılaşıyoruz. Özellikle AVM'ler AVM olarak tasarlanan binalardır. Bunları başka bir şeye dönüştürmek neredeyse imkansızdır. Bu yatrımcıların çıkması Türkiye'de ciddi bir yıkım yaratır. Konutta asıl talep orta ve orta altı gelir grubunda" dedi.
Türkiye yatırımda Rusya'yı geçti
ULUSLARARASI gayrimenkul danışmanlık şirketi Cushman & Wakefield'den Yvonne Courte, alışveriş merkezi yatırımlarında Rusya'nın Avrupa'nın lideriyken üçüncülüğe düştüğünü, ikinci sırada gelen Türkiye'nin Rusya'yı geçtiğini söyledi. Courte, birinci sırada Hollanda'nın bulunduğunu hatırlatarak, 2008'in Avrupa'da yatırımlar açısından rekor yıl olduğunu belirtti.
Alışveriş merkezine yılda 720 milyon kişi giriyor
ALIŞVERİŞ Merkezi Yatırımcıları Derneği (AYD) Başkanı Hakan Kodal, geçen yılın ocak ayıyla bu yıl karşılaştırıldığında ciroda yüzde 15'lik düşüş olduğunu ancak ziyaretçi sayılarında bir düşüş olmadığını açıkladı. Toplam 39 AVM arasında yapılan araştırmanın sonuçlarını açıklayan Kodal, "Ocak 2008-Ocak 2009 karşılaştırıldığında ciroda yüzde 15'lik gerileme var. Ziyaretçi sayısı, aylık 60 milyon düzeyinde. Yılda 720 milyon kişi AVM'leri ziyaret ediyor" diye konuştu.
AVM zirvesinde 'One minute' kahkahası
2010 yılına kadar Türkiye'de 500 milyon dolarlık yatırım planlayan Fransa merkezli Cenor Group'un Türkiye Başkanı Antony Khoi, AVM konferansında konuşma süresini aşınca moderatör devreye girerek, sözlerini bitirmesi için birkaç kez uyardı. Ancak Fransız Antony Kohi, moderatörün uyarılarına karşı hep 'one minute', 'one minute' diyerek konuşmasını sürdürünce, salonda büyük bir kahkaha koptu. Kohi, "Davos'tan mı esinlendiniz" sorumuza, "evet' dedi.
Hürriyet
Khoi, "Türkiye hızlı büyüdü. Hızın verdiği bir ateş var ama nefes alıp değerlendirmeliyiz bunu. Kavgalar imaja zarar veriyor. Gelecek yabancı yatırımcıyı ürkütüyor. Bu çok büyük kötülük demek" diye konuştu.
Türkiye çabuk atlatır
Türkiye'de şu ana kadar 500 milyon dolarlık yatırım yapan, 21 alışveriş merkezinin (AVM) yönetimini gerçekleştiren ve 2010 yılına kadar 500 milyon dolarlık yatırım da planlayan Cenor Group'un Türkiye Başkanı Antony Khoi, Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği'nin (AYD) düzenlediği toplantıda, "Türkiye Avrupa'nın en iyisi, en hızlısı. Ama kavgalarla yanlış imaj yaratılıyor ve yatırımcılar ürküyor. Bu vaatkar piyasayı daha iyi anlatmalı ve daha çok yatırım çekmelisiniz. Bu Türkiye'nin krizi değil. Biraz geriye bakıp, dinlenip, zamanı iyi kullanıp hızla yola devam etmelisiniz" mesajı verdi.
Yatırım için çekici
Khoi, sözlerini şöyle sürdürdü: "Türkiye'de tüketim kültürü gelişiyor. Bu pazarı yatırım açısından daha çekici yapıyor. Krizi daha hızlı ve çabuk atlatacaksınız. Türk ulusunun kararlılğı ve çalışkanlığıyla krizden çabuk çıkacağını düşünüyorum. Avrupa'nın en cazip pazarısınız." Türkiye gibi daha az doymuş pazarlarda, Doğu Avrupa ülkelerinde potansiyelin hálá olduğuna işaret eden Khoi, kısa vadede bu yatırımların riskinin de daha yüksek olduğunu söyledi. 2010 ve ötesinde piyasaların iyileşeceğine inandığını, krizin kendi sektörlerine çok etkisi olmayacağını vurgulayan Khoi "Biz nasıl AVM yapmayı öğreniyorsak bankalar da onları finanse etmeyi öğrenmeli, daha seçici olmalı. Her projeyi finanse etmemeliler. Artık amatörlere yer yok" dedi. Khoi, perakendecilerin aşırı kira ödemesini engellediklerini, Carrefour'daki kiracılarının piyasanın yüzde 30 altında ödediğini de savundu.
ECE, danışmana yüklendi
Sekiz yıldır Türkiye'de faaliyetleri olan ECE Türkiye'nin Genel Müdürü Andreas Hohlmann, krizden herkesin şikayet ettiğini, çoğunun da haklı olduğunu belirterek, şu değerlendirmeyi yaptı: "Danışmanlarımız sözleşmeleri hazırlamışlardı; kiralar çok yükseldi. Kiracılar bundan şikayet etti. Burada asıl sorun dövizdeki dalgalanma. Şu anda cirolar çok iyi gidiyor ama kiraları döviz üzerinden ödedikleri için sıkıntı oluşuyor. Türkiye'de tüketim hálá var; ziyaretçi sayısı, cirolar düşmedi. Türkiye'de bazı AVM'lerde kiraların çok yüksek olduğu doğru ama bu genel bir durum değil."
Yabancıların çıkışı büyük çöküş yaratır
KÖKLERİ 1936'ya kadar giden Egitim ve Araştırma Kuruluşu URBAN Land Institute'nin Türkiye Başkanı Haluk Sur, perakendeciler ve alışveriş merkezleri arasında yaşanan gerginliğin ve kavgaların ağır faturaları olabileceğine dikkat çekti. Milyarlarca dolarlık yatırımların kavgalar nedeniyle risk taşıdığını vurgulayan Sur, "Gayrimenkul yatırımları hızlı giriş yapar ama hızlı çıkış yapma riski de taşıyor. Bunların çıkması çok yıkıcı etkiler yaratabilir. Gittiğimiz yurtdışı toplantılarda 'niye Galataport ihaleseni iptal ettiniz, neden İETT arazisinde sorun çıktı' gibi sorularla karşılaşıyoruz. Özellikle AVM'ler AVM olarak tasarlanan binalardır. Bunları başka bir şeye dönüştürmek neredeyse imkansızdır. Bu yatrımcıların çıkması Türkiye'de ciddi bir yıkım yaratır. Konutta asıl talep orta ve orta altı gelir grubunda" dedi.
Türkiye yatırımda Rusya'yı geçti
ULUSLARARASI gayrimenkul danışmanlık şirketi Cushman & Wakefield'den Yvonne Courte, alışveriş merkezi yatırımlarında Rusya'nın Avrupa'nın lideriyken üçüncülüğe düştüğünü, ikinci sırada gelen Türkiye'nin Rusya'yı geçtiğini söyledi. Courte, birinci sırada Hollanda'nın bulunduğunu hatırlatarak, 2008'in Avrupa'da yatırımlar açısından rekor yıl olduğunu belirtti.
Alışveriş merkezine yılda 720 milyon kişi giriyor
ALIŞVERİŞ Merkezi Yatırımcıları Derneği (AYD) Başkanı Hakan Kodal, geçen yılın ocak ayıyla bu yıl karşılaştırıldığında ciroda yüzde 15'lik düşüş olduğunu ancak ziyaretçi sayılarında bir düşüş olmadığını açıkladı. Toplam 39 AVM arasında yapılan araştırmanın sonuçlarını açıklayan Kodal, "Ocak 2008-Ocak 2009 karşılaştırıldığında ciroda yüzde 15'lik gerileme var. Ziyaretçi sayısı, aylık 60 milyon düzeyinde. Yılda 720 milyon kişi AVM'leri ziyaret ediyor" diye konuştu.
AVM zirvesinde 'One minute' kahkahası
2010 yılına kadar Türkiye'de 500 milyon dolarlık yatırım planlayan Fransa merkezli Cenor Group'un Türkiye Başkanı Antony Khoi, AVM konferansında konuşma süresini aşınca moderatör devreye girerek, sözlerini bitirmesi için birkaç kez uyardı. Ancak Fransız Antony Kohi, moderatörün uyarılarına karşı hep 'one minute', 'one minute' diyerek konuşmasını sürdürünce, salonda büyük bir kahkaha koptu. Kohi, "Davos'tan mı esinlendiniz" sorumuza, "evet' dedi.
Hürriyet