AVMde büyüyen markalar, gözlerini yurt dışına diktiler!
Franchise yoluyla hızla büyüyen onlarca Türk markası gözünü yurt dışına dikti. İlk olarak çevre ülkelerinde şubeleşen markalar hedeflerine Orta Doğu, Avrupa ve Amerikayı koydu
Türkiye, artan cazibesiyle uluslararası markalar için çekim merkezi haline gelirken, Türk firmaları da hedeflerine dünyayı koydu. Alışveriş merkezlerinin hızla yayılmasıyla başta İstanbul olmak üzere Anadolu’da gelişen AVM’lerde yerlerini almaya başlayan firmalar ülkeye sığmamaya başladı. Hızla büyüyen ve markalaşan firmalar artık yurt dışı pazarlarında fırsat kolluyor. Özellikle yakın komşu ve Türk cumhuriyetlerinde franchise yoluyla ilk şubelerini açan markaların hedefinde Avrupa, Amerika ve Orta Doğu ülkeleri var. İşte yurt dışına açılan Türk markaları:
Yurt dışı yatırımları için atağa kalkan Sampi Gıda Pazarlama ilk adımı Almanya’da attı. Almanya’daki şirketi Sampi Europe GMBH bünyesinde ilk şubesini Düsseldorf’da açan firma ikincisini ise Köln’de hizmete soktu. 2012 yılı içinde Almanya’da 10 şubeye ulaşmayı hedefleyen Sampi, başta Hollanda, Belçika ve Fransa olmak üzere Avrupa’da beş yıl içinde 100 şubeye ulaşarak gıda alanında tüm dünyanın tanıdığı bir marka olmak istiyor.
Geçen yıl Kuzey Irak’ın Erbil şehrinde şube açan Baydöner Avrupa ve Orta Doğu ülkeleri için planlar yapıyor.
2012 yılını yurt dışına açımla yılı olarak belirleyen Etiler Marmaris, Dubai, Amerika, Avrupa ve Orta Doğu ülkelerinde şubeler açacak.
Türkiye’de büyümesini tamamlayan Çıtır Usta’da hedef komşu ülkeler.
Kahve Dünyası Londra’da ilk şubesini açarken, Park Kumpir İsviçre’nin ardından ikinci şubesini İspanya’da açacak.
İstanbul Plilav Körfez ülkeleri ile Rusya’ya Türk pilavını tanıtacak.
Safranbolu Lokumcusu Avrupa’nın ardından Amerika’ya açılacak.
PİZZA PİZZA IRAK’A GİRİŞ YAPTI
İlk şubesini Irak’ta açan Pizza Pizza, Azerbaycan’daki şubesinin ardından İran ve Orta Doğu ülkelerinde boy gösterecek.
DÜNYAYA TÜRK SİMİDİ YEDİRECEK
Simit Sarayı dünyaya Türk simidini yedirecek. Simit Sarayı 2020 yılına kadar dünyanın mağaza sayısı en fazla zinciri olmayı hedefliyor. Yıllık 5 milyar ciro elde etmeyi planlayan firma Kuzey ve Güney Amerika, Orta Doğu, Çin, Hindistan, Pakistan’da şubeleşmeyi hedefliyor. Ayrıca ABD, Çin ve Hindistan’da da 7 üretim tesisi kuracak.
Mustafa Sezer/Türkiye