AVM'ler Arap turisti dizi yıldızlarıyla yakalayacak
Her geçen gün artan Arap turist sayısı, AVM'leri de harekete geçirdi. Kimi AVM'ler Arap turistlerin hayran olduğu Türk dizi oyuncularana imza günü düzenlemeyi planlarken, kimi mönülerine onlara göre düzenliyor
Son dönemde Arap turistlerin Türkiye'ye olan ilgisi alışveriş merkezlerinde yeni bir rüzgâr yarattı. İstanbul'a gelen Arap turist sayısının bu yılın ilk 7 ayında geçen yıla göre yüzde 30 artarak 375 bine çıkmasıyla iştahı kabaran alışveriş merkezleri, Araplar'ı kendilerine çekmek için kıyasıya bir rekabete girişti. Kimi alışveriş merkezleri Avrupalılar'ın 3 katı harcama yapan Arap turistlerin hayran olduğu Türk dizi oyuncularına imza günü düzenlemeyi planlarken, bazıları da Araplar'a damak tadlarına uygun yemek ısmarlama yoluna gitti.
Arap turiste odaklanan alışveriş merkezleri, bu emeklerinin karşılığını almaya da başladı. Olivium Alışveriş Merkezi'ni ziyaret eden Arap turist sayısı geçen yıla göre yüzde 100 artarken, Cevahir Alışveriş Merkezi'ne gelen yabancı ziyaretçilerin yüzde 80'i Arap turist oldu. Airport Alışveriş Merkezi ise, havaalanına yakın oluşu ve indirimli satışlarıyla Arap turistlerin en çok rağbet gösterdiği merkezlerden biri haline geldi.
HANGİ AVM NE PLANLIYOR
Cevahir Tax Free ofisi kurdu
İstanbul Cevahir Alışveriş Merkezi Arap turistin en fazla rağbet gösterdiği merkezler arasında yer alıyor. Alışveriş merkezi yaz aylarındaki durgunluğa ilaç olan Arap turistlerin kalbini fethedecek bir dizi etkinlik planlıyor. Turistlere kolaylık olsun diye alışveriş merkezinin girişine Tax Free ofisi kuran Cevahir, Arapların hayran oldukları dizi karakterlerine imza günleri düzenlemeyi planlıyor. İstanbul Cevahir Alışveriş Merkezi'nin Basın Danışmanı Ufuk İşman şöyle konuştu: "Cevahir'in girişine kurduğumuz tax free ofisine yaz aylarında günlük 3 bin TL'lik dönüş oldu. Temmuz ve ağustos aylarında haftada 17-18 bin turist ağırladık. Bunların yüzde 80'i Arap turistti. Mağaza sahipleri 'Sadece Araplar gelse yeter' demeye başladı. Haftada 3 bin 300 dolar gibi çok ciddi harcamalar yapıyorlar." Önümüzdeki sene için İngilizce ve Arapça çok kapsamlı şehir rehberi hazırladıklarını belirten İşman, Arapların yoğun seyahat ettiği havayolu şirketleriyle anlaşıp uçaktaki ekranlarda tanıtım yaptıklarını söyledi.
Olivium Arapça bilen eleman arıyor
Zeytinburnu'ndaki Olivium Alışveriş Merkezi'ni 55 bin turist ziyaret etti. Olivium Genel Müdürü Aytaç Özçiçek bu yıl birçok acenteyle bağlantıya geçerek turist getirme çalışmalarına ağırlık verdiklerini, böylece geçen yıla göre yüzde 100 daha fazla turist çektiklerini söyledi. Yıl sonuna kadar 100 bin turisti merkeze çekmeyi hedeflediklerini ifade eden Özçiçek, hedeflerinin turist sayısını yüzde 25 artırmak olduğunu kaydetti. Önümüzdeki yıl 125 bin kişiye ulaşmayı hedeflediklerini belirten Özçiçek, "Bunun için oteller ve acentelerle anlaşmalar yapıyoruz. İçerisinde AVM'lerin de yer aldığı İstanbul haritası çıkarıyoruz. Yılda 300 bin harita dağıtıyoruz. Eleman alımında Arapça bilenlere öncelik tanıyoruz. Yaz aylarında 2 İngilizce 2 de Arapça bilen rehber çalıştırıyoruz. Restoranlarda Arapça mönüler oluşturuluyor. Mağazalar Arapça 'indirim' yazıyor." Merkezlerine gelen Arapların harcama alışkanlıklarının da farklılaştığını dile getiren Özçiçek, "Buradaki Arap turist 2 dolarla 20 bin dolar arasında para harcıyor. Günlük ortalama kişi başına harcamaları ise 250-300 dolar arasında değişiyor" dedi.
Airport turist başına ayak bastı parası veriyor
Havaalanına olan yakınlığı ve outlet merkezi oluşuyla Arapların yoğun ilgisiyle karşılaşan Airport da önümüzdeki yıl daha fazla Arap turist çekmek için girişimlere başladı. Airport AVM Genel Müdürü Burçin Bendegül, Arap ülkelerinden Türkiye'ye turist getiren tüm tur şirketleriyle diyalog halinde olduklarını söyledi. Merkezlerine getirilen her turist için tur şirketine 2 dolar ayak bastı parası ödediklerini anlatan Bendegül, şunları söyledi: "Ayrıca Airport'a gelen turistlere ticket verip istedikleri restoranımızda yemek yeme imkanı sunuyoruz. Bu ay sonuna kadar Tax Free ofisi kuracağız. THY'ye her gün 10-13 arası servislerimiz kalkıyor. İran'dan gelen turistler için mönüler Farsça'ya çevrildi."
Arap turist pazarlığı seviyor
- Araplar outlet merkezilerini tercih ediyor.
- Pazarlık yapmayı seviyorlar.
- AVM'lere yoğun ilgi gösteriyorlar.
- Tercihleri, et ağırlıklı baharatlı yemekler.
- En fazla makyaj malzemesi ve tekstil alışverişi yapıyorlar.
- Tekstilde ağırlıklı spor kıyafetleri tercih ediyorlar.
- Kaliteli ve uygun fiyatlı ürünleri tercih ediyorlar.
- Ağırlıklı olarak nakit alışveriş yapıyorlar.
Özgül Öztürk/Referans