26 / 11 / 2024

AVM'ler, çok markalı spor mağazacılığının önünü açtı!

AVM'ler, çok markalı spor mağazacılığının önünü açtı!

Dünyanın en büyük spor markaları, Türkiye pazarını keşfettikten bir süre sonra kendi mağazalarını açma kararı aldı. Esem Spor Genel Müdürü Barbaros Akyıldız, yurtdışında birden fazla markayı aynı mağazada satan zincirlerin olduğunu belirtiyor




Dünyanın en büyük spor markaları, Türkiye pazarını keşfettikten bir süre sonra kendi mağazalarını açma kararı aldı. Yurtdışında birden fazla markayı aynı mağazada satan zincirlerin olduğunu belirten Esem Spor Genel Müdürü Barbaros Akyıldız, "AVM'ler yaygınlaşınca çok marka satan mağazalar geri döndü. Biz de bu konsptle ilk mağazamızı açtık." ifadelerini kullandı.Özal'lı yıllarda spor ayakkabı ile tanışan Türkiye pazarında, 80'lerde çok markalı spor mağazacılığı yaygınlaştı. Ancak daha sonraları dünyaca büyük markaların ilgisini çeken pazarda bu markaların kendi mağazaları yaygınlaştı. Son yıllarda sayısında hızla artış görülen alışveriş merkezleriyle (AVM) büyük alanda sunum yapma imkânı olan ayakkabı perakendeciliği yeniden doğdu. 1977'de Cankurtaran Holding bünyesinde kurulan Esem Spor'un Genel Müdürü Barbaros T. Akyıldız, Almanya'da 2 bin 500 mağazası olan perakende ayakkabı zinciri olan şirketlerin olduğunu belirterek, "Türkiye'de henüz 100 mağazası olan zincir yok. Ancak AVM'lerin yaygınlaşmasıyla bunların sayısında da süratli artış var." dedi. Slazenger ve Kangaroos markalarının Türkiye ve Türki ülkelerde lisan haklarına sahip olan şirket de bu konuda yeniden yapılandırmaya gidiyor.

Şirket olarak raf sistemi kullanan tek markalı mağazalardan farklı olarak sokak mağazacılığı konseptiyle mağaza açmaya başladıkları bilgisini veren Akyıldız, "İstanbul Taşdelen'deki Kardium AVM'de ilk mağazamızı açtık. Şimdilik üretimini yaptığımız Slazenger ve Kangaroos markalarını satıyoruz. Ancak görüşme yaptığımız diğer markaları da satacağız. Mağaza ne kadar büyük olursa etkisi de o kadar büyük oluyor." diye konuştu. İlki 90 metrekare olan mağazalar, bundan sonra da 80-150 metrekare büyüklüğünde yine AVM'lerde açılacak. Şirket, 2012'de 10 mağaza daha açmayı planlıyor. Geçen yıl 11,5 milyon lira ciro elde eden Esem Spor, bu yıl 20 milyona ulaşmayı bekliyor. Mağazacılık ile birlikte bu rakamın çok yukarılara çıkacağını belirten Genel Müdür, 2009'dan beri başladıkları yeni yapılanmalarının meyvelerini bu yıl toplayacaklarını öne sürdü. Şirket bünyesinde 15 kişi çalışıyor. Lisans anlaşmasıyla üretim yaparak markaları yerelleştirme avantajına sahip olduklarının altını çizen Akyıldız, Slazenger'la yapılan işbirliğinin başarısı üzerine firmanın bu modeli dünyadaki diğer iş ortaklarıyla da kullanmaya başladığının bilgisini verdi. Esem Spor, kendi koleksiyonu dışında İngiltere ve Almanya'nın koleksiyonlarından da faydalanıyor.

'Elektrikçi' Esem'in ayakkabı markası geri dönüyor

'Elektrik Santralleri ve Elektrik Malzemeleri' kısaltması olan Esem Spor markası 1980'lerde pazarı domine etmişti. İlk poliüretan tabanlı spor ayakkabıyı üretecek olan Esem Spor'u döneminde efsaneye dönüştüren şirket, 2005'ten beri üretimi durdurmuştu. Yeniden yapılanma kapsamında, model ve tasarımları Esem Spor'dan onay almak şartıyla üretim ve satışını 38 mağazalı Ayakkabı Dünyası'na devretti. Bu yıl 50 bin adet, 3 yıl içinde de yıllık 200 bin adet satış yapması bekleniyor.
Zaman/SERKAN ŞAHİN


Geri Dön