AVM'ler esnafa satış alanının yüzde 5'i kadar yer ayırmak zorunda!
Alışveriş merkezlerinden (AVM) büyük mağazalara, outletlerden seri sonu satışlara kadar ticari hayata yeni uygulamalar getirecek olan Perakende Yasa Tasarısı Meclis yolunda. Kampanyalı satışlar sınırlı olacak...
ALIŞVERİŞ merkezlerinden (AVM) büyük mağazalara, outletlerden seri sonu satışlara kadar ticari hayata yeni uygulamalar getirecek olan Perakende Yasa Tasarısı Meclis yolunda... Başbakan Erdoğan başkanlığında toplanan Bakanlar Kurulu, düzenlemeye onay verdi. İşte Perakende Ticaretinin Düzenlenmesi Hakkında Kanun Tasarısı'nın sektöre getireceği yenilikler:
KAMPANYALI SATIŞLARA SINIR
- Perakende işletmeler, indirimli veya promosyonlu satış kampanyaları düzenleyebilecek. Ancak, kampanyanın süresi; işyeri açılışı, devri, kapanışı, faaliyet değişikliği durumunda 3 ayı geçemeyecek. Tasfiye durumunda ise süre 6 aya kadar uzayabilecek.
İBADETHANE VE OTOPARK ŞART
- AVM yapı inşaat alanı içinde otopark alanı oluşturmakla yükümlü tutuluyor.
- AVM'lerde, büyüklüklerine göre, sosyo kültürel etkinlikler için yer ayrılması zorunlu olacak.
- AVM'lerde, tıbbi müdahale ünitesi, ibadethane, bebek bakım odası gibi ortak kullanım alanlarının oluşturulması gerekecek.
Eski meslekler yaşatılacak
- AVM'lerde esnaf ve sanatkârlara kiraya verilmek üzere toplam satış alanının en az yüzde 5'i oranında yer ayrılacak. Bu yerler, esnaf ve sanatkârlardan yeterince talep gelmezse, diğer talep sahiplerine kiralanabilecek.
- AVM'lerde; geleneksel, kültürel veya sanatsal değeri olan ve kaybolmaya yüz tutmuş meslekleri icra edenlere kiraya verilmek üzere toplam satış alanının en az yüzde 1'i oranında yer ayrılacak. Bu yerlerin kira bedeli, rayiç bedelinin dörtte birinden fazla olamayacak.
- Büyük mağaza ve zincir mağazalar, yöresel ürünlerin satışı amacıyla da, satış alanlarının en az yüzde 5'ine karşılık gelecek şekilde raf tahsisi yapacak.
Son 10 yılda beşe katlandı
TÜRKİYE Esnaf ve Sanatkarlar Konfederasyonu'nun (TESK) verilerine göre, Türkiye'deki AVM sayısı son 10 yıl içerisinde 62'den 334'e çıktı. 2000 yılında 2 bin 500 zincir market ve süpermarket faaliyet gösterirken, 2014 yılında bu rakam 17 bini aştı. 3 yıl içinde 5 bin yeni market açılması bekleniyor.
Akşam