AVM

AVM'lerde yeni trend rüzgarları esiyor!

Kovid-19 pandemisi ile beraber alışveriş merkezi (AVM) sektöründe hem yatırımcı hem de perakendeci tarafında zorlu bir sürece girildi. Rekabetin arttığı dünyada mağazaları daha çekici kılabilmek için AVM'lerde yeni trendler hayata geçiriliyor.

Kovid-19 pandemisi ile beraber alışveriş merkezi (AVM) sektöründe hem yatırımcı hem de perakendeci tarafında zorlu bir sürece girildi.

Ekonomist Dergisi'nde yer alan habere göre; yine de sektör yerinde durmuyor. Mevcut duruma adapte olmak için çaba gösteren AVM'lerde yeni trend rüzgarları esiyor. Rekabetin arttığı dünyada mağazaları daha çekici kılabilmek amacıyla mevcutta var olmayan fonksiyonlar bütüne ilave ediliyor. Orta büyüklükteki bir moda markasının içinde bir çiçekçi, büyük metrekaresi bulunan mağazaların içinde kafe veya kuaför, spor mağazalarının içinde basket potaları göreceğimiz dönemler artık başlamak üzere.

Bu anormal sürecin kimse için sürdürülebilir olmadığına dikkat çeken JLL Türkiye Eş CEO'su Dora Şahintürk, "Geçirdiğimiz bu zorlu süreçte belli kategorilerin cirolarında ciddi artışlar gerçekleşti. Açık hava etkinlikleri, sağlıklı yaşam bilincinin artması ve evde geçirilen sürenin uzaması bu kategorilerin cirolarını tetikledi” diye konuştu. 

Önümüzdeki süreçte online ve offline perakendenin AVM'lerde bir araya geleceğinin altını çizen JLL Türkiye Eş CEO'su Tarkan Ander ise, “Yabancı markaların pazara olan ilgisi her şekilde devam ediyor. Şu an için Uzakdoğu'dan bir yapı market, Avrupa'dan orta ölçekli bir departman mağazanın yakın zamanda giriş yapabileceğini söyleyebiliriz" dedi.

AVM'ler hastane ya da yatay otele dönüşecek!