29 / 04 / 2024

AVM'lerdeki en beğenilen markalar seçildi!

AVM'lerdeki en beğenilen markalar seçildi!

AYD ve GfK Türkiye işbirliği ile yapılan œAVM"lerde En Beğenilen   ve Tercih Edilen Markalar Araştırması 2010 ile Organize Perakendenin AVM"lerdeki yıldızları belirlendi



AVM ziyaretçilerinin tercihlerine göre belirlenen markalara ödülleri tarihi Pera Palas Otel"de takdim edildi.

AYD - GfK Türkiye işbirliği ile gerçekleştirilen œAVM"lerde En Beğenilen ve Tercih Edilen Markalar Araştırması 2010un sonuçları AYD (Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği) Başkanı Hakan Kodal"ın ev sahipliğinde Pera Palas"ta düzenlenen törende açıklandı. Kuruluşunun üzerinden henüz iki yıl geçmeden yaptığı çalışmalarla ve araştırmalarla sektörün nabzını tutan ve sektör lideri AYD, araştırmanın ilkini geçen yıl yine GfK Türkiye işbirliği ile yapmıştı. Araştırma sonucunda œKadın Tekstil, œErkek Tekstil, œçocuk, œAyakkabı-çanta, œKişisel bakım-Kozmetik, œRestoran, œKafe, œDekorasyon-Mobilya, œElektronik(üretici perakende), œElektronik ((perakende)   kategorilerinde AVM ziyaretçilerinin tercihlerine göre 10 marka belirlendi. Törende 11 ildeki AVM ziyaretçisinin tercihine göre   belirlenen œAVM"lerde En Beğenilen ve Tercih Edilen Marka temsilcilerine AYD Ödülleri verildi. Ödül törenine; AVM yatırımcıları, işletmecileri, danışmanları, organize perakende   sektörü ve marka temsilcileri katıldı.

œAVM"lerde En Beğenilen ve Tercih Edilen Markalar
Araştırması 2010 sonuçları:
Kadın Tekstil -ZARA
Erkek Tekstil “ SARAR
çocuk “ LCW
Ayakkabı / çanta “ HOTİç
Kişisel Bakım-Kozmetik “ TEKİN ACAR
Restoran “ BURGER KING
Kafe “ MADO
Dekorasyon-Mobilya “ KOçTAşž
Elektronik (üretici perakende) “ ARçELİK
Elektronik ((perakende) “ MEDIA MARKT  

Söz Tüketicinin

AYD Başkanı Hakan Kodal œAVM"lerdeki perakende sektörü müşterilerinin beğenisi ve beklentileri doğrultusunda yapılanmaya devam ediyor. Sektörün tüm oyuncuları tüketici tarafından gelen bu sese kulak vermek zorundadır. AYD ile GfK Türkiye"nin bu çalışması AVM"lerdeki marka çeşitliliğini arttırmak, tercih edilen örnekleri ön plana çıkarmak ve AVM"lerdeki perakendeciye tüketicinin tercihlerine göre yol göstermek üzere yapılmıştır dedi.

Araştırmanın Metodolojisi

AYD"nin GfK Türkiye işbirliği ile gerçekleştirdiği œEn Beğenilen ve Tercih Edilen Markalar Araştırması 2010, 16 Eylül “ 5 Ekim 2010 tarihleri arasında 11 ilde (İstanbul, Ankara, İzmir, Antalya, Adana, Bursa, Trabzon, Gaziantep, Antalya, Diyarbakır, Denizli ve Konya) gerçekleştirildi.

Araştırmada kantitatif tekniklerden CATI (bilgisayar destekli telefon anketi) kullanıldı. Bu kapsamda 18-55 yaş aralığında, alışveriş merkezi ziyaretçisi
(en az iki haftada bir ziyaret eden) 1.222 kişi ile görüşüldü.

Araştırma kapsamında markaların tüketici algısındaki değerinin ölçülmesi amacıyla GfK BPI ® - (Brand Potential Index) analizi yapıldı. GfK BPI ® ile
marka cazibesinin üç önemli boyutu; bir markanın tüketicinin zihninde oluşturduğu rasyonel değerler, duygusal değerler ve marka ile ilgili gelecekteki davranış eğilimi ölçüldü.

Bu üç önemli boyutu ölçmek üzere, tanınan ve sık gidilen her markaya toplam 11 ifadenin uygunluğu beşli bir ölçek üzerinde soruldu.

Markaların algıdaki değeri GfK BPI ® ile belirlendikten sonra, bu analize œbir markanın bulunduğu AVM"nin tercih edilme sebebini etkileme düzeyi değişkeni dahil edilerek, 10 kategori bazında en beğenilen ve en tercih edilen perakende markaları seçildi.

AYD Ailesi Büyüyor: 24 yeni üye

Perakendeciler, tüketiciler ve sektörel çözüm ortakları ile birlikte perakende sektörünün sağlıklı gelişimine katkıda bulunmayı misyon edinen ve kuruluşu 2009 şžubat ayında tamamlanan AYD, 24 yeni üyenin katılımı ile kısa bir süre içinde üye sayısını 120"ye çıkardı. Törende AYD ailesine katılan 24 yeni üye temsilcisine de plaket takdim edildi.

Konuyla ilgili basında çıkan diğer haberler

Tüketici AVM'lerde en çok yerli markaları tercih etti

Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği'nin yaptığı araştırmaya göre Türk tüketiciler AVM'lerde en çok LCW, Hotiç, Arçelik, Tekin Acar ve Sarar'ı beğendi

GFK araştırma firması ve Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği (AYD) işbirliği ile 16 Eylül - 5 Ekim tarihleri arasında, 11 ilde bin 222 tüketici üzerinde yapılan 'En Beğenilen ve Tercih Edilen Markalar Araştırması 2010'dan yerli markalar galip çıktı. Erkek tekstil alanında Sarar, çocuk giyim alanında LCWaikiki, ayakkabı ve çantada Hotiç, kafede Mado, dekorasyon ve mobilyada Koçtaş, elektronik üreticide Arçelik en tercih edilen markalar oldu. Yabancı markalardan Zara kadın teskstil alanında, Burger King restoran kategorisinde, MediaMarkt elektronik perakende alanında ödüle layık görüldü.

Tüketici oyuyla ödül aldılar
AYD'nin Pera Palas Oteli'nde düzenlediği ödül törenine katılan markaların temsilcileri tüketicilerin oylarıyla ödül almaktan mutluluk duyduklarını söylediler.

EN BEĞENİLEN MARKALAR
Kadın Tekstil . . . . . . . . . . . . . . . . .ZARA
Erkek Tekstil . . . . . . . . . . . . . . . .SARAR
çocuk . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .LCW
Ayakkabı / çanta . . . . . . . . . . . . .HOTİç
Kişisel Bakım-Kozmetik . . .TEKİN ACAR
Restoran . . . . . . . . . . . . .BURGER KING
Kafe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .MADO
Dekorasyon-Mobilya . . . . . . . .KOçTAşž
Elektronik (üretici perakende) . . . .ARçELİK
Elektronik (perakende) . . . .MEDIA MARKT
Sabah


Geri Dön