AVM'lerin cirosu Mayıs'ta yüzde 19,6 oranında artış gösterdi!
AVM Ciro Endeksi, mayıs ayında geçen yılın aynı ayına oranla yüzde 19.7 artışla 188 puan olarak gerçekleşti. Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) açıklamasına göre.
AYD ile Akademetre Research tarafından oluşturulan AVM Ciro Endeksi'nin mayıs ayı sonuçları açıklandı. Her ay düzenli olarak yayınlanan verilere göre ciro endeksi, mayısta geçen yılın aynı ayına göre yüzde 19,7 artarak 188 puana ulaştı. AVM'lerdeki kiralanabilir alan metrekare başına düşen cirolar, mayısta bir önceki yılın aynı ayına göre 31 puan yükseldi, verimlilik ise metrekare başına 718 TL'ye ulaştı.
Verimlilik, İstanbul'da 845 TL, Anadolu'da ise 633 TL olarak gerçekleşti. Geçen yılın mayıs ayı ile karşılaştırıldığında 2015 mayıs döneminde kategoriler bazında en yüksek artış yüzde 34 ile AVM'lerdeki "diğer alanlar"m cirolarında gerçekleşti. Geçen yıla göre cirolar, teknoloji kategorisinde yüzde 25, genel kategoride yüzde 20, giyim kategorisinde yüzde 18. yiyecek kategorisinde yüzde 14 ve ayakkabı kategorisinde yüzde 11 artış kaydederken, hipermarket kategorisinde yüzde 9 düşüş kaydetti. AVM Ciro Endeksi'ne göre ziyaretçi sayısı ise bir yıllık periyotta yüzde 5,1 artış gösterdi. AYD Başkanı Hulusi Belgii, konuya ilişkin değerlendirmesinde, AVM'lerdeki kiralanabilir alan metrekare başına düşen ciroların. 2015 yılındaki en yüksek oranına mayıs ayında ulaştığını ve verimliliğin 718 TL'ye yükseldiğini ifade etti. Belgii, "AVM cirolarının 2015 yılında bir önceki yılla karşılaştırıldığında her ay yükseliyor olması sektörümüz açısından son derece olumlu. Uzun yaz tatili ve yoğun siyasi gündem öncesi endeks tarafından gelen bu pozitif rakamlar bizi rahatlatan ve umutlandıran etkenler" değerlendirmesini yaptı.
Hürses