23 / 11 / 2024
fuzul

Avrasya Tüneli en derin noktaya ulaştı!

 Avrasya Tüneli en derin noktaya ulaştı!

Göztepe-Kazlıçeşme arasında seyahat süresini 100 dakikadan 15 dakikaya indirecek olan Avrasya Tüneli'nin kazı çalışmalarında en derin nokta olan 106 metreye ulaşıldı.





Boğaz'ın altından yap-işlet-devret modeliyle otomobiller için yapılan 14,6 kilometrelik Avrasya Tüneli Projesi'nde çalışmalar hızla sürüyor. 7/24 esasıyla yürütülen çalışmalarda 19 Nisan 2014'te kazı çalışmasına başlayan tünel delme makinesi (TBM), 3 bin 340 metrelik kazı çalışmasının 1912 metrelik bölümünü tamamladı. 


GÜNDE 12 METRE DELİYOR 

Haydarpaşa Limanı'nda açılan başlangıç kutusundan yola çıkan TBM, günde 12 metre kazı yapıyor. İstanbul Boğazı'nın altında kazı çalışmasını sürdüren TBM, geçtiğimiz günlerde en derin nokta olan 106 metreye ulaştı. En derin noktaya ulaşıldığı zaman kendisine haber verilmesini ve burada işçilerle kahve içmek istediğini söyleyen Başbakan Ahmet Davutoğlu'nun önümüzdeki günlerde tünelde inceleme yapması bekleniyor. 


TABLİYE YAPIMI BAŞLADI 

Kazı çalışmasının yanı sıra iki katlı olan tünelin orta tabliyesinin yapımına başlandı. Orta tabliyenin imalatı yapılırken hazırlanan özel makineler ve sistemler sayesinde TBM de kazı yapmaya devam ediyor. Tünel kazısı tamamlandığında orta tabliye imalatları da yüzde 85 oranında tamamlanmış olacak. Tünelin 2016 yılı sonunda açılması hedefleniyor. 


DEPREME KARŞI ÖZEL CONTA

Avrasya Tüneli'nin olası büyük bir depremde dayanıklılığını artırmak amacıyla, iki ayrı noktada özel sismik conta monte ediliyor. İlk sismik contanın montajı, 852'nci metrede, ikinci conta ise 1380'inci metrede yer alıyor. 


1 MİLYAR 250 MİLYON DOLAR

2011 yılında başlanan projenin toplam maliyeti 1 milyar 250 milyon dolar. Projede, Cankurtaran ile Kazlıçeşme arasındaki Sahil Yolu 8 şeride çıkarılacak. Tünelden günde 100 bin aracın geçeceği öngörülüyor. Projede, her iki yakada da gişe yer alacak ve geçiş ücreti 4 dolar + KDV olacak. 



Sabah 


Geri Dön